Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Touring 318 d 115KM 85kW 2003-2006

Lata produkcji: 2003 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Cezary C
BMW Seria 3 E46
Touring 318 d 115KM 85kW
Jestem 2 właścicielem w kraju i 3 ogólnie. Użytkuję autko już 4 rok i jedynie raz mnie zawiodło, ale to z mojej winy bo miałem stary akumulator, który odmówił pracy. Miałem okazję jeździć autami o podobnych gabarytach typu honda civic z 2007 lub seat ibiza z 2010 w kombi i musze stwierdzić, że moje bmw jest wygodniejsze i mniej części wymieniałem niż właściciele ww. samochodów. Jest to kombi/touring więc miejsca na bagaże jest całkiem sporo, chociaż przez tylny napęd i ustawienie głośników w bagażniku, to trochę mniejsza ibiza jest bardziej pakowna, ale nigdy nie miałem problemu by czegoś nie móc przewieść. Zależnie od stylu jazdy spalanie oscyluje między 5L a 7.5L. Po mieście trochę dynamicznie uzyskamy spalanie w okolicach 7l, natomiast w trasie spokojna jazda bardziej ekonomiczna do 100 km/h to uzyskamy spalanie rzędu 5.5-5.7L. Jeżdżąc codziennie do pracy trasą s8 80km w dwie strony właśnie tym stylem uzyskałem 5.66l/100km.
4,2
~Krakus 2
BMW Seria 3 E46
Touring 318 d 115KM 85kW
Już 6 lat jeżdżę autem i dalej mi się podoba. Nie spodziewałem się, że BMW może dać tyle radości z samej jazdy. Choć są lepsze auta to następna marka auta którą posiądę to tylko ze znaczkiem śmigła. Nadmienię, że wcześniej nie miałem ani nigdy nie jeździłem niczym z pod znaku śmigła. Mój przebieg "startowy" 239 tys -rzeczywisty i nie kręcony na 100% - aktualny 428 tys. Jakbym auto wyszorował, plastki "zregenerował" i cofnął licznik o 200 tys to pewnie dużo osób nie zorientowało by się co to autko już przeżyło.
4,6
~Floben
BMW Seria 3 E46
Touring 318 d 115KM 85kW
BMW e46 FL było od dawna obiektem moich marzeń i westchnień po kilku latach wkońcu staneło na mojej posesji, moja wersja to 318d 2.0d 115KM M47 touring z grudnia 2001r,auto kupiłem bezpośrednio od pierwszego właściciela z niemiec kierownika firmy w której pracowałem, z przebiegiem 248 000km, co do stanu auto wymagalo wymiany końcówek drążków, tylnich amortyzatorów i pomalowanie przedniego zderzaka który był poodzierany, i przez okres roku eksploatacji jestem bardzo zadowolony nie przysparza żadnych problemów, turas jest bardzo wygodny nawet jeżeli wybieramy się w dłuższe trasy i dla 3 osobowej rodziny jest w sam raz.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 84
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Touring