Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320i 150KM 110kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Michał
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320i 150KM 110kW
Zakupiony 2 lata temu przy przebiegu 240tyś km, obecnie ok. 300tyś km. Podczas tego okresu wymieniałem oprócz części eksploatacyjnych (olej, filtry, klocki) jedynie wahacz, na którym gumy się już poddały i zaczynały skrzypieć podczas skręcania kół, gdy było ciepło. Do tego przepływomierz, który po prostu padł - kupiona oryginalna, sprawna używka - bez zarzutów, check engine od błędu mieszanki po wymianie i skasowaniu już nigdy więcej się nie pojawił. Ponadto wypalone cewki, co miało mieć prawo się stać, ponieważ często lubię korzystać z zakresu obrotów od 3500 w górę, gdzie auto ma najwięcej mocy i najlepiej przyspiesza. Zdarzyło mi się też wymienić ślizgi szyb, gdyż te są zrobione z plastiku i też po czasie się już po prostu poddały. Nie miałem żadnych problemów z jakąkolwiek elektryką. Mimo, iż samochód ma ponad 21 lat to i tak wsiadając do niego czuje się, że jedzie się porządnym sprzętem, a nie jakimś kawałkiem blachy z silnikiem. Wygłuszenie fenomenalne, dopiero powyżej 3tyś obrotów zaczyna być słychać 6 cylindrowy silnik, jednak jest to subtelny i bardzo miły w odbiorze pomruk, aniżeli jakieś skrzeczenie hondy civic o 3 nad ranem. Właściwości jezdne - fenomenalne, nie zdarzyło mi się wpaść w poślizg tym samochodem, oczywiście tylko niezamierzenie :) Jednak trzeba pamiętać o dobrych oponach, które naprawdę robią różnice w tym samochodzie. Spalanie samochodu w zależności oczywiście od użytkownika i jego stylu jazdy. Ja LPG nie posiadam, jednak nie ubolewam zbytnio, przy aktualnie niewielkiej różnicy cena/spalanie na PB czy LPG. Katalizatory, silnik i cały układ napędowy bez zarzutu, jednak trzeba pamiętać, że tym silnikiem trzeba czasem porządnie zakręcić, żeby dał radę się porządnie wygrzać i przypomniał sobie o tym 24 zaworach, które posiada. Póki co problemów z systemem zmiennych faz rozrządu vanos - brak. Pomimo 21 lat na karku samochód dalej wygląda nowocześnie i zachęca do dbania o niego. Polecam każdemu bez dzieci, bo jednak miejsca w samochodzie nie ma za dużo. Cztery dorosłe osoby to jest absolutne maksimum, jeśli chodzi o w miarę komfortową podróż. Czasami słychać stuki z tylnego mostu - prawdopodobnie luz na ataku.
4,5
~tyglysek1987
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320i 150KM 110kW
Autko sprowadzone z Niemiec od 1 właściciela.Widać że zadbane ale jeździł nim starszy człowiek jak widziałem w BRIEF-ie.Autko z 2 litrowym silnikiem 150 KM.Rocznik 2000.Karoseria z lewej strony lekko wgięta ale mi nie przeszkadza.Mam 27 lat i nie kręcą mnie żadne przeróbki.Do autka komplet opon zimowych.Ale powiem tak że też podczas oględzin auta nie wszystko zauważyłem.Auto kosztowało mnie razem ze wszystkim tzn badania,rejestracja,opłaty 15000 zł.Po tym od razu mechanik filtry,oleje,świece,klima,do tego 4 tuleje z tyłu na sankach,końcówka drążka,klocki przód i koszt 1000 zł.Po paru miesiącach zauważyłem ubytek w układzie chłodzenia.okazało się pęknięta chłodnica koszt 400 zł + 2 gumowe rury za przepływką koszt 120 zł.Super jedziemy dalej śmigałem śmigałem dość sporo.Wymieniłem olej w moście dla bezpieczeństwa.Wczoraj podczas wyjazdu z pracy padła pompa wspomagania ukręcił się wałek napędzający i pompa do wyrzutki.Siedziała chyba LUK a to kosztuje 1600 zł i też posiadają wadę fabryczną w postaci tegoż wałka jakiś delikatny jest.Pompa wstawiona zamiennik MAX GEAR za 520 zł do tego doszły przewody hamulcowe tył bo przerdzewiałe były.Do tego robocizna i płyn do wspomagania i 896 zł poszło.Spalanie nawet ciekawe trasa Bielsk Podlaski - Białystok prędkość 80 km/h na komputerze spalanie 7,4 l.Miasto jak śmigam do pracy na kompie pokazuje 9,8 l ale komputer ponoć zaniża o 0,5 l. Tylni napęd super nie to co przedni ale bez ASR leżymy i robimy pod siebie na śliskiej nawierzchni.Dla kawalera bez żony i dziecka śmiało polecam.Ceny części przystępne ale jeśli założę rodzinę sprzedam to auto i kupie coś tańszego w utrzymaniu.
3,8
~Robbie
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320i 150KM 110kW
\"Bmw, ciesz się jazdą\": Tak, ale jeżeli jeździmy głównie w trasie, mamy dużo cierpliwości do jego usterkowości, mamy kasę na paliwo i części, znamy się na mechanice i mamy własny interfejs do komputera, wtedy rzeczywiście damy radę w miarę spokojnie eksploatować ten samochód. Jeździłem ostatnio BMW e36 hatchback 1.6 i VW Golf III 1.8, teraz jeżdżę Hondą Civic 1.4iS (ej9) i do tych aut porównam moje e46 (oryginalny przebieg 176tys, czyste i b.zadbane bez oznak rdzy). Miasto: Każde z tych 3 aut nadaje się świetnie do miasta i krótkich tras do długich mniej ale spokojnie można jechać. E46 w mieście jest okropne, ociężałe i mułowate. Może jakby było nowe z salonu byłoby lepiej, a tak sprzęgło, koło dwumasowe i napęd mają już za sobą trochę kilometrów i powstałe luzy powodują, że jazda na 1 i 2 biegu nie jest zbyt przyjemna. Ale to jest przypadłość e46 bo dużo ludzi ma z tym problem, e36 jeździło po mieście o wiele lepiej. Na plus do bdb skrętność auta, ale to już wynika z tylniego napędu. Trasa: E46 do tego jest stworzone, szybko, cicho i komfortowo, tylko jechać i jechać. Ale drogi muszą być równe, bo jazda po koleinach już nie jest przyjemna, auto trzeba ciągle kontrolować, to samo z resztą miałem w e36. Honda bo tej samej drodze z koleinami prowadzi się o wiele lepiej. Spalanie: W tym samych warunkach 50% trasy i 50% miasta (bez korków) 9.5 l/100km (dla porównania VW – 8.5, E36 – 7.5,Honda – 7.0) Spalanie w trasie od 6.8 (90km/h) do 9.0 (autostrada 150 km/h), w mieście od 10.0 (małe) do 15.0 (Wrocław korki). Spalanie podaje rzeczywiste, bo komputer w wersji E46 przed liftem zaniża o 0.6 do 0.8 litra. Dla mnie to dziwne, że nie potrafili tego dokładnie ustawić bo w Golfie komputer mylił się max. o 0.2 litra. Napęd: Napęd na tył jest b.fajny, szczególnie jak jeździmy na zamkniętych drogach. W zimie jest dużo gorzej, bez ASR na ulicy robi się wręcz niebezpiecznie – trzeba ciągle b. uważać, po włączeniu ASR jeżdzi się normalnie, ale z zasp wyjechać jest ciężko, polecam łańcuchy. Usterkowość: Dość dalekie miejsce w rankingu jest zgodne z rzeczywistością. Po 150-200 tys. możemy mieć problem ze sprzęgłem i kołem dwumasowych – wymiana ok. 2300. Luzy i wycieki na układzie kierowniczym – regeneracja ok. 800zl, wycieki ze skrzyni, luzy na przeniesieniu napędu, wymiana cewek-1200zł, przepływomierz-600zł itd. i itd. Ogólnie uważam, że auto nie do końca jest udane, moje poprzednie e36 było mniej awaryjne chociaż miało ponad 200tys. km. Świetny dźwięk silnika i piękne wchodzenie na wyższe obroty nie potrafił mi z rekompensować jego wad. Moje spostrzeżenia są z resztą zgodne z tym co czytałem na forach internetowych. Jako ciekawostkę napiszę, że jak przez m-c miałem do wyboru na ulicy BMW i Hondę to w 90% wybierałem japońca (chociaż wiem, że po części może to wynikać z wielkości i wagi aut). Przyszłym użytkownikom mogę poradzić, jeżeli chcecie kupić BMW to starajcie się kupić jak najmłodsze i z jak najmniejszym przebiegiem.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320i 150KM 110kW 1998-2001
9,5
l/100 km
12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320i 150KM 110kW
Autkiem poruszam się na długich trasach dlatego moja opinia odnosi się do minimalnego spalania na długiej trasie. Od 2 lat jeżdżę trasą Brzeg-Opole-Praszka-Wieluń-Szczerców-Łask-Łódź i spalanie rzeczywiste pokrywa się z tym co pokazuje komputer czyli 7,5 litra. Prędkość od 70 przy zakorkowanych odcinkach do 110, a i 160 obwodnicą Pabianic. Jak na tak duży silnik spalanie malutkie, zakładanie gazu nie ma sensu w moim przypadku. No chyba że ktoś jeździ typowo po polsku - gaz,hamulec,gaz,hamulec... Zaznaczam że jeżdżę tylko ja i moja walizka :) Oprócz tego bolid stoi na kapciach 225/18/R40 więc na węższych może by i spalił mniej.
9,4
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320i 150KM 110kW
Dużo tu zależy od kierowcy, u mnie to wygląda tak; lato: miasto:min.9,0 - max.12,5 trasa: min.6,8 - max.10,5 kometarz odnośnie max spalania na trasie; prędkości rzędu 150-180km/h zima: miasto: min.10 - max.15,5 trasa: min.7,5 - max.10,5 kometarz odnośnie max. spalania w mieście; krótkie odcinki(dojazd do pracy ok. 3km), nie dogrzany silnik, zabawa na parkingu. 15l/100km to dużo, ale to znak że nadszedł już czas na wymiane świec, tak mi się przynajmniej wydaje. Wcześniej takie spalanie nie występowało, dodam tylko że silnik pracuje równiótko i bez problemów, ponoć przyczyną może być również pękniety wężyk od podciśnienia przy kolektorze ssącym.
9,7
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320i 150KM 110kW
Wg komputera i mojego portfela trasa dzienna do pracy tam i do domu 40km, z czego 25km szybkiego ruchu, 2km stania w korku i reszta jazdy po mieście. Co łącznie daje koszt 10l spalania, nie ma źle jak na 6 garów. W trasie jazda na tempomacie 90km/h kwestia 6-8l

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 84
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Sedan