Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,3 m
Promień skrętu 5,15 m
Długość 4488 mm
Szerokość 1739 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1947 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1739 mm
Wysokość 1369 mm
Wysokość z anteną 1369 mm
Rozstaw osi 2725 mm
Rozstaw kół - przód 1471 mm
Rozstaw kół - tył 1483 mm
Zwis przedni 774 mm
Zwis tylny 989 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 975 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 952 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1437 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1437 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1382 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1376 mm
Przestrzeń wsiadania z przodu - szerokość 1402 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 440 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~potarkus
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 318i 143KM 105kW
To moje pierwsze BMW, na szczęście egzemplarz nie jest bardzo zmęczony ani zsebixowany. Jak na te 143km auto ma przyzwoitą dynamikę, zupełnie wystarczającą do codziennej jazdy, nie jest może bardzo ekonomiczne, no ale to jednak 2l benzyna sprzed 20 lat, więc trzeba się liczyć, że będzie palić ok 10l/100km. Nie kupiłbym go ponownie, bo z dzisiejszą wiedzą na pewno bym się rozejrzał za 6 cylindrówką, koszty utrzymania trochę wyższe, ale jednak lepsza kultura pracy i więcej mocy robi swoje, poza tym dobrze utrzymane 6 cylindrów raczej już nie straci na wartości, co do 4 cylindrów raczej nie jestem takim optymistą, ale ogólnie rzecz biorąc zakupu nie żałuję, bardzo przyjemne auto :)
3,6
~BDDCK
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 318i 143KM 105kW
Silnik dynamiczny, mało pali w porównaniu do r6 (8.5l w trybie mieszanym zimą). Valvetronic robi robotę, wystarczy lekko puścić gaz a spalanie spada o 2l/100, prędkość pozostaje ta sama. Konieczność to lać olej dobrej jakości. Nadwozie- w mojej opinii coupe e46 to sedan z dwoma drzwiami, brak różnicy między masą, osiągami. Silnik r4 w eksploatacji nie pochłonie tyle $ co r6. W roku 2023 przy wyborze silnika warto przede wszystkim kierować się jego stanem. BMW to przyjemność z jazdy :) Minusy: - wyższe ceny części zamiennych niż konkurencji - kultura pracy r4 - brak finezji i precyzji przy projektowaniu osprzętu/silników (tyczy się wszystkich e46) - marka premium a uszczelki/ elementy gumowe niskiej jakości china ( tyczy się wszystkich e46) - występują częste wycieki/przecieki/nieszczelności/awarie ( tyczy się wszystkich e46)
4,1
~00jor
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.5 325i 192KM 141kW
Prawdopodobnie najlepszy samochód na świecie, innego niż e46 w życiu nie kupię. Super spalanie, fajne silniki, każdy znajdzie sobie z odpowiednia mocą pod siebie, prowadzenie super, samochód klei sie do jezdni i uwielbia dynamiczne zakręty. Mimo różnych opinii ze tył napęd sie nie nadaje na pierwszy samochód, to napewno e46 sie do tego nie zalicza, systemy bezpieczeństwa nie pozwalają na uślizg kół co wraz z super zawieszeniem i idealnym układem kierowniczym robią z bmw naprawde bezpieczny samochód. Ironiczne porównania e46 do bolidu f1 mają w sobie trochę prawdy, nie spotkałem innego samochodu którego tak czuć, można sie z nim "zżyć" i stanowić swoistą jedność. Bardzo uniwersalny, nadaje sie na każde trasy i drogi. Jeśli chcesz jeździć z przyjemności a nie z przymusu to jest to idealny samochód. Wystarczy sie chwile przejechać aby buzia zaczęła sie cieszyć, chcieć jechać dalej i nie przestawać.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan
8,2 – 13,3
l/100 km
6,4 – 7,6
l/100 km
9,9 – 13,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320d 150KM 110kW
Witam. Raport dotyczy auto po chipie na 180 km, felgi 17 cali opony o szerokości 215. Dojeżdżając do pracy 25 km w jedna stronę przy normalnej jeździe bez zbędnych wyprzedzań itp oraz co weekend powrót do rodzinnej miejscowości 65 km przez wioski spalanie w granicach 6,6l. W trasie Polska - Chorwacja na odcinku 80 km z prędkością 100 km/h spalanie 5,9. Średnie spalanie po tym wyjeździe wyszło niecałe 7 l - prędkości od 100 do 160 km/h. Najwyższe spalanie jakie udało mi się zanotować wyszło przy prędkościach 170 - 180 km/h. Ogólnie polecam
8,4
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.2 320i 170KM 125kW
Poniżej 8l/100km ciężko zejść nawet poza miastem na łagodnej trasie. 120km/h = 8l, 140km/h = 9l, powyżej ładnie ciągnie i pali niewiele więcej. Jazda w nieprzeludnionym mieście to max 10l. Niezależnie od opon: całoroczne 205R16, letnie P-225R17/T-245R17
9,5
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 318i 143KM 105kW
Na trasie do 120km/h można spokojnie celować w ok 7 litrów, nawet mniej jeśli ktoś się chce bardzo starać, w mieście zależy od korków i pory roku, ale w zimie dochodziło nawet do 12l/100km, choć średnio można liczyć ok 9,5-10l/100km. Wiadomo, że nie jest to nowe auto, bez turbo, 2l pojemności, więc w sumie nie ma tragedii wg mnie.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 84
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 46
3,5
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.2 320i 170KM 125kW
homologacja: VERDA
instalacja: AC STAG XL
przebieg: 177 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Gaz był montowany u nich. Miałem problem z odpalaniem samochodu na ciepłym silniku,przyjechał do nich na wymianę filtrów itp mówiłem o objawach a Pan szanowny powiedział to nie wina gazu tylko silnika... Wymieniłem pełno części aż w końcu pojechałem do innego gazownika który powiedział -reduktor puszcza (a żeby samochód odpalał wystarczyło odłączyć jeden wężyk- który nie...
5,0
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: STEFANELLI
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Chciałbym się odnieść do opiń pana Mariusza. Instalacja w jego samochodzie jest z 2001r. i nie przypominam sobie aby była servisowana co świadczy iż jest bardzo dobrej jakości (wtryskiwacze nadal nie były wymieniane). Klient zażyczył sobie wymianie reduktora ponieważ jego próby były bez owoce, i iak mi powiedział od dłuższego czasu jeździ na benzynie bo na gazie samochód...
3,0
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Właściciel zakładu założył mi nowy reduktor do sekwencji. Po tym zabiegu z nieznanych mi przyczyn auto gasło za każdym razem gdy wrzucałem na luz, dławiło się falowały obroty. Przykładowa rozmowa z dnia dzisiejszego: Ja (właściciel auta):"...problemy zaczęły się odkąd założył mi Pan ten nowy reduktor..." wolański (właściciel mon gazu):"...a gdyby po zmianie reduktora...
BMW Seria 3 E46 Sedan