Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Coupe 328 Ci 193KM 142kW 1999-2000

Lata produkcji: 1999 – 2000
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 byÅ‚ oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadÅ‚ na rok 1998 roku. Pod wzglÄ™dem stylistycznym samochód znów przeszedÅ‚ spore zmiany - sylwetka zyskaÅ‚a znacznie bardziej opÅ‚ywowe ksztaÅ‚ty. W 2001 roku E46 zostaÅ‚ poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostaÅ‚y poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model byÅ‚ wybierany do pierwszej dziesiÄ…tki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostaÅ‚o wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Coupe 328 Ci 193KM 142kW 1999-2000
10,1
l/100 km
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,3
BMW Seria 3 E46
Coupe 328 Ci 193KM 142kW
spalanie male od 10 do 14 litrow gazu jak jezdziłem na beznyznie to 9-12 , mam dobra instalacje gazowa za 4500zl i nie ma jakiegokolowiek problemu z instalacja , to moje 2gie bmw z gazem a 5ty samochochód z instalacja gazowa sekwencyjna , przejechalem ponad 200 tys km na gazie w tym 80 BMW i bez najmniejszych problmow , opinie typu :bmw nie lubi gazu to bzdury wyssane z palca , oczywiscie jak ktos zalozy gaz u Pana Zenka za 1850zl do 6 cylindrów to na pewno BMW nie bedzie lubiło gazu , dobra instalacja gazowa to wydatek 4000-5000zl , opinie typu ze ktos jezdzi bmw to i ma na benzyne moze i to prawda ja mam i na bezyne i na gaz tylko po co mam 2 razy przepłacac za paliwo !
9,9
BMW Seria 3 E46
Coupe 328 Ci 193KM 142kW
Jak na możliwości tego silnika, to nie potrzeba cysterny za sobą jak to piszą Januszki. Moja poprzedni Astra G 1.8, paliła podobnie. Silnik bardzo elastyczny i pancerny. Wiadomo, że ten silnik też potrafi wypić swoje, ale za to frajda z jazdy, coś za coś ;)
9,6
BMW Seria 3 E46
Coupe 328 Ci 193KM 142kW
Nie spodziewałem się kupując auto z silnikiem o takiej pojemności spalania na poziomie 6l/100km. Szacowałem na ok. 11-12l/100km i tu zostałem pozytywnie zaskoczony. Średnie spalanie w granicach 9,5-10l/100 km to wynik zadowalający. Poza tym części zamienne są w przystępnych cenach (wymiana zawieszania z przodu tańsza niż A4 B6). Ubezpieczenie po zniżkach nie powala, ale w wersji sedan zapłaciłbym mniej.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 84
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Coupe