Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Coupe 318 Ci 118KM 87kW 1999-2001

Lata produkcji: 1999 – 2001
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1895 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 118 KM (87 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Silnik M43TUB19
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Szlamiks
BMW Seria 3 E46
Coupe 318 Ci 118KM 87kW
Auto ładne potrafi się dziś jeszcze podobać , prowadzenie auta i precyzja kierowania jest na bardzo wysokim poziomie. Bmw coupe jest bardzo dobrze wyważone jest bardzo przewidywane . Jak szukałem bmw chciałem zwątpić i kupić inna markę obejrzałem 7 sztuk wniosek skomentuje tu trzeba być idiota i się łudzić ze się kupi bezwypadkowa igłę w e46 to jest marzenie i tyle w realu nieosiągalne chyba ze ktoś zapłaci sporo więcej jak rynkowa cena.Te auta sa bardzo mocno wymęczone w większości po kilku przygodach powypadkowych i nie rzadko z problemami korozyjnymi.Pech sprawił że w większości kupują te auta ludzie których porostu nie stać na serwisowanie ten model tak ma . Cała magia e46 jest gdy auto jest 100 % sprawne wtedy można czerpać radość z posiadania tego auta. Chcąc nie chcąc kupiłem coupe jedną z najtańszych stan tego auta nie był może idealny bo takich nie ma ale dawał duże szanse ze da się to w miarę rozsądnie doprowadzić do ideału bez dużego wkładu pieniężnego. Silnik 1.9 118 koni demonem na drodze nie jest ale da się tym jeździć i wyprzedzać bez strachu , jest troche mocy w niskich i wysokich obrotach ale największy plus tego silnika to ekonomiczność pali przy delikatnej naprawdę mało ale jak się korzysta z obrotów to już nie jest tak wesoło . Auto polecam jak kupi się w miarę zdrowe co nie jest łatwe ale osobiście bym już nie kupił e46 z tego względu że trzeba poświęcić temu autu czas i pieniądze na start że było idealnie a ten silnik jest spoko ale że to 2 zawory na cylinder to na wysokich obrotach ciut dynamiki mu JEDNAK brakuje .
5,0
~doober@o2.pl
BMW Seria 3 E46
Coupe 318 Ci 118KM 87kW
Jest to pierwsze BMW w rodzinie. Wielki przeskok z Renault Clio dla mnie, ale ojciec, który jeździ Mercedesem już zapowiedział, że następne auto jakie kupi, to będzie BMW za moją sprawką:) Moje następne auto to zapewne też będzie BMW i pewnie też e46, tylko może wypróbuję 3,0 diesel.
3,6
~voyciex
BMW Seria 3 E46
Coupe 318 Ci 118KM 87kW
Auto jest przede wszystkim pi?kne. Robi piorunuj?ce wra?enie. W ?aden spos?b nie jest to logiczny i sensowny wyb?r i mimo, ?e jestem tego ?wiadomy to nawet sekund? nie ?a?owa?em.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Coupe 318 Ci 118KM 87kW 1999-2001
8,4
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
BMW Seria 3 E46
Coupe 318 Ci 118KM 87kW
Cóż, szukałem wersji R6 (150 KM), ale trafiła się zadbana 318Ci. Wyboru nie żałuję. Jeżeli silnik jest sprawny, w kompie brak błędów, masz odpowiednie ciśnienie w ogumieniu, to spalanie bajka. W trasie najmniej udało mi się zejść do 6.1 (bardzo oszczędnie), najwięcej coś koło 8.0 (wyprzedzanie, żwawa jazda). W mieście spalanie waha się miedzy 9.0 a 10.0 (Wrocław), więc nie ma tragedii. Prowadzenie samochodu rewelacyjne, szersza opona, sprawne zawieszenie i jesteś dosłownie przyklejony do drogi. Nie jest to demon mocy, ale wystarcza do szybkiego poruszania się po naszych drogach. Gdybym miał wybierać ponownie, zdecydowałbym się na ten silnik bez dwóch zdań. Warty polecenia dla osoby spokojnej za kółkiem, nie palącej gumy pod remizą, ale ceniącej sobie klasę, prestiż i sportowy charakter samochodu. POLECAM!
9,5
BMW Seria 3 E46
Coupe 318 Ci 118KM 87kW
Spalanko naprawde w normie, jak na tej klasy samochod jest to bardzo niewiele Szczegolnie zaskoczylo mnie zuzycie na trasie. Jadac samemu po w miare prostej i plaskiej drodze przy predkosci od 120 - 140 km/h spalil jedynie 6.5 l/100 Oczywiscie w miescie potrafi dac sie we znaki ;) Przy niewielkim katowanku i wylaczonym ASC moze zjesc nawet 20 ;) ale wiadomo ze to tylko chiwlowe, przeciez nie bedziemy palic gumy przez 100 km ;) Ogólnie polecam auto dla osob chcacych robic wrazenie na drodze bez przesadyzmu ;)
9,0
BMW Seria 3 E46
Coupe 318 Ci 118KM 87kW
Auto mimo małego silnika fajnie jedzie, w miejskiej spokojnej jeździe pali ok7-8l lpg, przy bardziej dynamicznej Ok 10-11. W trasie podobnie. Rekordy jaki udało mi się osiągnąć to było 6l lpg na rempomacie przy 110km/h. Oraz przy ostrej jeździe po zakrętach ok15l pb95

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 84
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Coupe