Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Compact

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

BMW Seria 3 E46 Compact – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Promień skrętu 5,9 m
Długość 4262 mm
Szerokość 1751 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1941 mm
Wysokość 1408 mm
Rozstaw osi 2725 mm
Rozstaw kół - przód 1484 mm
Rozstaw kół - tył 1493 mm
Prześwit 125 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 977 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 943 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1436 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1432 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1100 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 310 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~Chev Chelios
BMW Seria 3 E46
Compact 320 td 150KM 110kW
Auto drogie w utrzymaniu nawet jak się nie psuje a miało być tanio bo bardzo popularne i dużo części. Auto serwisuje w Tarnowskim renomowanym zakładzie specjalizującym się w BMW także w lepszym miejscu naprawiać nie można zapewne jest drożej niż u przeciętnego mechanika ale zawsze dostaje szczegółową rozpiskę napraw wraz z gwarancją. Mimo takiej opieki auto pochłania dużo pieniędzy podam przykład. Przed wyjazdem do Albanii podjeżdzam do wspomnianego zakładu, uprzedzam gdzie jadę i nie chcę mieć przygód z autem. Zaznaczam auto było normalnie użytkowane 3 razy w tygodniu i nie było z nim problemów natomiast mechanik po przeglądzie auta okazało się że koszt części do wymiany + robocizna to 6 tys. (!!) było szkoda ale cóż oby się w trasie nie zepsuł - leciał pełnym piecem z krótkimi przerwami przez 21h w czerwcu i nie było z nim problemów łącznie na wakacjach zrobiłem nim około 3,5 tys. km wracam odstawiam auto na wioskę do taty który sporadycznie nim jeździ dzwoni po 2 tyg i mówi że nie może go odpalić ... laweta, mechanik - kolejny rachunek na 3,5 tys zł... Po 4 latach do auta za 7 tys. dołożyłem do niego 3 krotność kwoty zakupu. Mało pali, dobrze się go prowadzi, spokojnie rozpędza się ponad 200, wygodne i dobrze wyciszone ale przez awaryjność na pewno bym go ponownie nie kupił, podobno moja wina bo kupiłem diesla także mógłbym kupić ale tylko benzynę.
4,4
~Szalej
BMW Seria 3 E46
Compact 316 ti 116KM 85kW
Auto od 2018 w Polsce 1.8 85Kw bez gazu Bmw to był mój ostatni wybór przy doborze nowego auta ze względu na popularność E46 wśród młodych napalonych i rządnych wrażeń młodzików. Cieszę się że rzeczywistość okazała się zgoła inna. Pierwsza styczność z tą marką i modelem była dla mnie oszałamiająca. Auto zadbane wewnątrz jak i zewnątrz. Jazda, mimo twardego zawieszenia cieszy za każdym razem tak samo (drogi powiatowe pozostawiają wiele do życzenia). Spalanie, szczególnie przy jeździe w mieście jest dosyć duże (11-12L). Nie żyłuję auta na niskich obrotach ani też nie gotuję silnika. Wcześniej jeździłem tylko dieslami w tym w124 200d przez ostatnie kilka lat, więc opinia dosyć subiektywna. Auto traktuję jak 2 osobowe i myślę że tak powinno być traktowane, tylne fotele to tylko dodatek. Elektronika po tylu latach sprawuje się bez zarzutów. Po niecałym roku jedyne co musiałem zmienić to rezystor dmuchawy (ponoć popularna usterka w E46, ale to groszowe sprawy) Przy zakupie zalecam dokładniej przyjrzeć się rozrządowi gdyż jest łańcuchowy. Falujące obroty czy "jarmolenie" pod maską mogą wskazywać właśnie na uszkodzenie tego elementu. Koszt naprawy jest naprawy jest dosyć drogi Jeśli chodzi o części lub ogólny koszt eksploatacji to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Dużo osłuchałem się o wycieraczkach za 300 zł czy tego typu bzdurach. Postanowiłem doinwestować auto aby służyło mi jak najdłużej i nie zauważyłem dużej różnicy cen w częściach między właśnie tym modelem a takim w124 czy niegdyś popularnym golfem 4. Koszt eksploatacji bmw e46 to mit, pewnie zasługa popularności tego samochodu. Cena na rynku przez ostatni rok praktycznie się nie zmieniła. Szukając auta do 7 tysięcy warto zwrócić uwagę na ten egzemplarz Nie jestem fanem BMW i chyba nigdy nie będę, stereotypy nie biorą się z powietrza ale akurat Compact trochę się wyłamuje poza cały ten margines.
4,4
~driver
BMW Seria 3 E46
Compact 316 ti 116KM 85kW
auto kupilem jak mialo 12 lat auto mega fajne jak za ta cene co kupilem .Mialem je 5 lat lecz ostatni rok poltora auto zaczelo sie sypac systematycznie co 3-4 miesiace lecz tego mozna bylo sie spodziewac po kilku latach mojej jazdy i zaniedbaniu jakiego dokonalem .Ogolne zdanie na temat tego auta mam bardzo dobre i milo je wspominam fajnie sie prowadzi w miare .Silnik nienajgorszy jak na wage auta lecz moglby byc minimalnie mocniejszy bo jak zatakuje sie go i wsiadzie wiecej osob to troche slaby , skrzynia ,wyciszenie ,komfort - na 5 , Prowadzenie pojazdu tez na 5 , w miescie i na krótkich odcinkach pali 11-12 l .
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Compact
8,7 – 15,0
l/100 km
6,1 – 6,7
l/100 km
10,2 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
BMW Seria 3 E46
Compact 320 td 150KM 110kW
prowadze tabelke w excelu, spalanie wyliczone na podstawie przejechanych km i zatankowanego paliwa - srednie na dystansie 16,5tys km - 6,5l. komputer zaniża o ponad litr - ostatnio pokazywał 5,1, rzeczywiste 6,3.. opony teraz mam 205/55/16, przy kapciach 225/45/18 przód i 255/40/18 tył palił litr więcej :) skrzynia automat, styl jazdy spokojny pozamiastowy. szczerze, liczyłem na mniejsze spalanie (przy moim stylu jazdy). poprzednie audi a3 1.9 tdi quattro manual 6b chip na 155km palił ponad litr mniej na identycznych oponach (ten sam rozmiar i marka/model)
9,2
BMW Seria 3 E46
Compact 316 ti 116KM 85kW
Jeżdżę już tym autem od 2 lat czyli miałem chwilę żeby przetestować ten samochodzik. 6,5 l/100 to mój rekord uzyskany przy eko-driving- u którego nie znoszę a ale spróbowałem i tak przejechałem z Białegostoku do Gdańska. Pędkości jakie osiągałem to 90 - 110 i oczywiście hamowanie silnikiem :( Normalna jazda czyli 120 - 140 po drogach szybkiego ruchu to okolice 7,5 - 8,5. Miasto bez korków obwodnicą Białegostoku około 10 km do pracy codziennie latem kiedy silnik łapał szybko temperaturę 9l ale już zima to spokojnie 11l. Spalanie podczas kręcenia bączków zimową porą (w innych warunkach się nie da) to już 20l ale to się nie liczy a wrażenia bez cenne :)
14,3
BMW Seria 3 E46
Compact 325 ti 192KM 141kW
ludzie co niektorzy to chyba pchaja te auta jak czytam te raporty to nie wiem o co kaman silnik zmieniony 323 170km wtryski i reduktor z wyzszej polki przebieg 200tys silnik ani grama oleju miasto jazda serdnia ale tak ze mnie nikt nie wyprzedza tylko mnie blokuja krotkie odcinki 15-16l wiekszosc na klimie na kompie na benzynie pokazuje ok 12l trasa -autostrada na tempomacie 160 v navi nie licznikowa chociaz sie pokrywa 15l przejechane z taka predkoscia do wyczerpania gazu max praktycznie bez zwalniania przy 180 ponad 17 l na tych samych zasadach po kazdym zwolnieniu max przyspiesznie do 180 min spalanie 12-13 na trasie przy jezdzie przepisowej nieautostradowej wg ograniczen ale ostrym wyprzedzaniu i hamowanu bo niektorzy niestety jezdza wolniej ogolnie spalanie uwazam ze b dobre biorac pod uwage mase auta prawie 1400kg felgi 17 i opony 215 cisnienie w oponach 2,8 bara wszystkie wyniki co bardzo wazne na idealnie wyskalowanym liczniku wiekszosc zawyza moze stad takie u niektorych abstrakcyjne wyniki i oczywiscie na klimie ale malo obciazonej przynajmniej w trasie bo wyniki z jazdy noca i do nastepnych dodajacych opis zeby uwzglednili wszystkie te wytyczne ktore ja uwzglednilem bo wiekszosc raportow to na zasadzie zyczeniowej nie popartej konkretami a jesli juz to bardzo niekonkretnymi to juz moj ktorys raport ktoregos auta i jakos zawsze moje ata pala najwiecej a kazde auto technicznie w stanie idealnym doinwestowane 0 brania oleju itd

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 84
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
4,3
BMW Seria 3 E46
Compact 325 ti 192KM 141kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Ja jestem zadowolony PODAM FAKTY Spalanie benzyna (miasto)PB 12l gaz 13,7l (Poza) PB 8l gaz 10 l Ja spadku mocy NIE ODCZUWAM na hamowni wyszko 7 koni mniej czly odpowiednio 192 185 Jedna uwaga nie montujcie w compakcie zbiornika w kole wchodzi 25l i jest wieczny problem bo do 100 pierwszych przejechanym km mozna auto gonic potem nie bo sie wirnik w baku robi i przelacza na...
2,0
BMW Seria 3 E46
Compact 325 ti 192KM 141kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Nie polecam Martin Gaz! Trzeci raz zmieniaja mi listwe. Gosciu jest zarozumialy i chyba najmadrzejszy na swiecie. Nagadal bzdur na konkurencje, a tak naprawde to sam jest oszustem i nie ma pojecia o montazu lpg. Dostaje z hurtowni gotowy kartonik i ma klapki na oczach! Dobrze ze zony auto oddalem w dobre rece i zalozylem STAGA 300 +. Jesli ktos ma pojecie o montazu, to nie...
5,0
BMW Seria 3 E46
Compact 318 ti 143KM 105kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 42 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Bardzo poprawnie pracuje silnik. Lubię poszaleć czasem i z tą instalacją zenit spokojnie daję radę. jest fun i są oszczędności. zenit pro to mój sterownik. zestaw z wtryskiwaczami hercules i reduktorem tur.
BMW Seria 3 E46 Compact