Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Touring 318 tds 90KM 66kW 1994-1999

Lata produkcji: 1994 – 1999
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1665 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~grzesu0
BMW Seria 3 E36
Touring 318 tds 90KM 66kW
Bmw e36 1.8 tds ma swoje wady i zalety jak każde auto. Jeżeli trochę się o nie zadba. Nie mówię, żeby wkładac nie wiadomo ile wszystko, ale pilnowac żeby te wszystkie pierdółki na czas naprawiac i serwisowac u dobrych mechaników którzy sie znają i lubią i nie zedrą, to nie stanie się nic poważnego, a ten silnik jest nie do zdarcia i na pewno długo posłuży, jest w miarę ekonomicznie, chociaż trochę słabo, ale żeby coś wyprzedzic daje radę. Znakomicie się to prowadzi, wszystko jest na miarę i pod ręką przez to zamiast zmęczenia czuc tylko radośc.
4,0
~danielck
BMW Seria 3 E36
Touring 318 tds 90KM 66kW
Samochod ogolnie dobry gdyby nie ta pompa wtryskowa... pompy od wspomagania z tego co wiem tez lubia zawiesc. Mam go dosc krotko bo ok miesiaca ale troche kasy juz w niego trzeba bylo wlozyc ale chcialo sie miec bmw... prowadzi sie bardzo dobrze i jak slisko to zabawa jest przednia :) przemyslany samochod jak sie pozna blizej na prawde mozna go polubic a to ze w srodku za duzy nie jest to juz malo wazne. turbodziura w silniku troszke za duza i ponizej 2200tys,.nie ma co jezdzic po miescie bo maluch nas moze wyprzedzic. ale powyzej tej wartosci idzie juz przyjemnie. ogolna ocena to 4 za jakosc komfort najwiekszy minus to chyba silnik niestety... za duzo drogich elemoentow.
4,2
~tomek.chrzaszcz@wp.pl
BMW Seria 3 E36
Touring 318 tds 90KM 66kW
Super autko, bardzo fajnie się nim jeździ. Nie jest demonem szybkości i zrywności ale do sprawnego porusznia się nie tylko po mieście wystarcza i przy tym jest bardzo ekonomiczny i trwaŁy. Praktycznie nic się nie psuje jeżeli się o niego chociaż trochę dba. Ani razu nie zwiódŁ a pokonywaŁ czasami duże trasy. Odpala od kopa nawet tej ostrej zimy. ChciaŁem go nawet sprzedać, byŁ wystawiny na allegro ale po zastanowieniu się wycofaem ogŁoszenie, bo stwierdziłem że coś lepszego z podobne pieniądze będzie mi ciężko kupić.Jednym słowem autko godne polecenia. Jak by ktoś mniał jakieś pytania to proszę pisać na tomek.chrzaszcz@wp.pl
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Touring 318 tds 90KM 66kW 1994-1999
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
BMW Seria 3 E36
Touring 318 tds 90KM 66kW
witam wszystkich.mam to auto od kilku miesiecy,jest to moje7 bmw,szczerze myslalem ze spalanie faktycznie bedzie mniejsze,wczesniej mialem 3miesiace 306 1,9d w kombi i tam spalanie bylo rewelacyjne4,5 srednie,ale do rzeczy,jesli szukasz sportowej fury kup 325 pb polecam,okazyjnie kupilem 318tds z pewnej reki i dlatego zdecydowalem sie na taki zakup,jesli chodzi o spalanie w miescie po poznaniu 6,5 i to bez sciemy,trasa jadac 120-130tez tyle spali/czytajac ze na trasie pali komus ponizej6litrow malo realne chyba ze 80-90km/h moze wtedy,ale na autostradzie nie ma szans na taki wynik,ale i tak polecam auto wygodne i nic nie trzeszczy jak w golfie z tego samego rocznika czy 306 jak mialem,jakos wykonania i czesci na poziomie,ceny normalne jak do kazdego innego auta,ma porownanie z innymi autami tak ze wcale nie jest zle,do 306 sa drozsze czesci.
6,7
BMW Seria 3 E36
Touring 318 tds 90KM 66kW
Były problemy ze sparciałymi przewodami z których lała ropa i trochę przez to spalanie wzrastało ale wymienione i ok. Zużycie paliwa jest na przyzwoitym poziomie i przy nie zbyt ciężkiej nodze naje radę trochę trzeba wyżej go kręcic do 4400 i dlatego pali więcej niż np. 1.9 tdi.
6,9
BMW Seria 3 E36
Touring 318 tds 90KM 66kW
Zużycie paliwa bardzo liche:/ jak na tą pojemność za dużo pali i kiepsko wychodzi na tle silnika np. 1,9 TDI! Jedynie w trasie daje radę ze spalaniem:) A co do napraw to jest dobrze , dostępność zamienników w atrakcyjnej cenie jest naprawdę spora więc wystarczy poszukać po hurtowniach. BMW czyli Będziesz Miał Wydatek to bzdura!

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 91
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Touring