Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Touring 328 i 193KM 142kW 1994-1999

Lata produkcji: 1994 – 1999
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1999 roku
Pojemność skokowa 2793 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Touring 328 i 193KM 142kW 1994-1999
10,6
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,4
BMW Seria 3 E36
Touring 328 i 193KM 142kW
Potęga! Samochód NIGDY nie spalił mi więcej niż 12litrów LPG, na długich trasach potrafię bez problemu zejść poniżej 10litrów LPG. Absolutnie bezawaryjny - jeśli kupimy zadbany egzemplarz - zrobiłem już 85 tyś km bez żadnej awarii - tylko części eksploatacyjne - jedyny mankament - ciasny i twarde zawieszenie (mam M-technika) niestety na polskie warunki chciałbym coś wygodniejszego - wiec w gre wchodzi tylko e39 oczywiście 528i - samochód dla prawdziwego kierowcy - wrażenia porażające - lepsze niż sex
12,2
BMW Seria 3 E36
Touring 328 i 193KM 142kW
Fenomenalny samochód, najlepszy jaki miałem. Kupiłem jako 318, potem zmieniłem silnik i wrzuciłem dobry gaz. Minimalne spalanie na trasie wychodziło ciut poniżej 9 lpg, ale to powolna jazda. Przy normalnej dość dynamicznej jeździe 11,5-13l z klimą i naprawdę nie oszczędzając. Za to maksymalne zużycie lpg wychodziło przy naprawde mocnym deptaniu i przy prędkościcach autostradowych powyżej 220 - 16l lpg. Do tej pory żałuję, że sprzedałem ten samochód. Uwielbiałem go i chętnie do niego wrócę.
11,0
BMW Seria 3 E36
Touring 328 i 193KM 142kW
Spalanie to największa wada tego auta. Jeżdżę zdecydowanie szybko i osiągam średnio 12 l/100. Przy dynamicznej jeździe, ale bez szaleństw myślę że spokojnie można zejść do 10 l/100. Zejście poniżej poziomu 10 l/100 jest możliwe, ale wymagałoby wielu wyrzeczeń, więc jeśli chcesz oszczędzać, wybierz wersję z silnikiem 4-cylindrowym.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 91
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Touring