Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Sedan 316 i 100KM 74kW 1990-1993

Lata produkcji: 1990 – 1993
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1990 do 1993 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 141 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Nieznany
BMW Seria 3 E36
Sedan 316 i 100KM 74kW
ogólnie samochód samochód według mnie bardzo ładny ,nie zdradza wglądem swojego wieku, karoseria nie jest podatna na korazje tak bardzo jak w Oplach niektórych Renaultach czy Fordach, środek również nie wygląda staro, fajnie się prowadzi w zakrętach silnik jedynie mógłby być mocniejszy np 1.8is (140km) bo np 1.8i 113km to praktycznie tak samo jeździ jak 1.6 miałem okazje porównać. Bmw z silnikiem 1.6 służy raczej do normalnej jazdy a nie do ścigania się ogólnie lubię ten samochód i uwielbiam te markę :) kupił bym drugi raz to auto tylko minimum 1.8 is pali tyle samo prawie a jazda dużo lepsza:)
3,3
~arielosgl
BMW Seria 3 E36
Sedan 316 i 100KM 74kW
Sam korzystam z tych porad wiec i ja sie podziele moja opinia na temat auta ktore wlasnie sprzedalem czuli bmw. Posiadalem auto 2,5 roku i moze o niezawodnosci tego auta, a wiec ja przez ten czas wymienilem wtryskiwacze, wydech, wisco wentylatora, chlodnice, naprawiany byl tylni wal napedowy, gumy na amortyzatorach, no i takie eksploatacyjne jak rozrząd. Uważam ze najwieksza bolaczka auta w moim wieku byly detale a to szyba nie chciala sie uchylac a to jakis plastik pekl siedzenie wytarte az druty wystaja i zeby nie bylo tylna kanapa tez a tam zadko ktos siedzial. Zreszta raport TUV pokazuje dokladnie ze te auta wcale nie sa takie fajne gdy maja 18 lat Kolejna sprawa jest problem z naprawami mianowicie czesci eksloatacyjne nie sa takie drogie ale czesci tylko z bmw jakis tajle typu zraszacze na szybe to masakra i robocizna za sam znaczek ci w warsztacie dodaja 30% ;) nie kupil bym auta 2 raz moze trafilem na zaniedbany model ale wlozylem sporo w bmke choc musze przyznac ze jezdzilo sie wygodnie i nigdy mnie nie zawiodla, jednak sprzedalem ja i teraz szukam cos mniejszego i nowszego.
3,6
~sebas05@op.pl
BMW Seria 3 E36
Sedan 316 i 100KM 74kW
Osobiscie nie polecam akurat tego modelu, jezeli ktos chcialby skusic sie na silnik 1.6, polecam wersje M43! jest roznica i jest to prawda ze jest lepszy. Zwawszy przedewszytskim, szybciej sie wkreca! Trzeba sie przejechac wtedy widac roznice.W M40 jest pasek w M43 lancuch.. dla jednych to wada dla innych zaleta, zostawiam do samooceny, ja mam swoje zdanie. Ogolnie fajnie sie tym jezdzi, widocznosc, komfort na dobrym poziomie, przyczepnosc bardzo dobra, naprawde solidne i fajnie wykonane autko. Wnetrze nie razi prostota, jezeli kupimy wersje w ciekawym wyposazeniem , naprawde nie bedziemy narzekac. Przelaczniki dzialaja, nic nie odbada, nie zacina sie, dobrze lezy w dloni. Poprostu Germany ;) noi BMW..... utrzymanie drozsze niz u konkurencji... no ale raz sie zyje.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Sedan 316 i 100KM 74kW 1990-1993
9,3
l/100 km
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
BMW Seria 3 E36
Sedan 316 i 100KM 74kW
Posiadam bmke z silnikiem m40. model zadbany bo ma przejechane 150tys. jeżdzona w niemczech. kupiona od dziadka co jezdzil nia od 96r. Stan moge powiedzic ideał. Spalanie przy oponkach 205 średnio wychodzi okolo 8,3l, w trasie na autostradzie jadąc 160 12l a przy 130 9l. Jak zmienie oponki na 195 to mysle ze zejde ponizej 8litrów przy spokojnej jezdzie. Szału nie ma ale ten kto jezdzi bmw z tego roku to juz kwetia sentymentalna. Wczesniej jezdilem tdsem z 96r z silnikiem 1,7 i tam spalanie bylo ropy ponizej 6l. Alu tu bardziej chodzi o stan auta niz o spalanie.
12,1
BMW Seria 3 E36
Sedan 316 i 100KM 74kW
Miasto lato przy oszczędnej jeździe 11,8L zima to ok.13,5L na instalacji LPG podciśnieniowej. Jeśli chodzi o części to dostępność używek jest dobra nowe części np w internecie są też przyzwoite np przewody wys nap. BOSH 80zł kopułka + palec FEBI 90zł końcówki drążków 60zł pasek i rolki rozrządu 250zł pompa wody 90zł sworznie wahacza 50zł Auto dość awaryjne ale banalnie proste w naprawie no i w miarę dobrze zabezpieczone antykorozyjnie jak na rocznik 92, ale lepiej wziąć auto z min. 2.0L silnikiem.
8,6
BMW Seria 3 E36
Sedan 316 i 100KM 74kW
mam bmw e 36 93r. 100 km. miałem rozwaloną sondę lambde i wtedy palił mi 14 litrów...ale po wymianie(około 500zł) zaczął normalnie palić. 10 l/ 100km to normalne gdzie jeżdżę tylko po mieście. ostatnio udało mi sie zanotowac spalanie na poziomie 8 litrów na 100km. i to nie było chwilowe spalanie, poprostu zmiana stylu jazdy i to wcale nie na styl emeryt.polecam autko jak najbardziej.spalanie nie jest najmniejsze ale to przeciez bmw, tych samochodów nie kupuje sie po to żeby oszczędnie jeździć.pozdrawiam

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 91
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Sedan