Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 M3 Coupe 3.0 R6 286KM 210kW 1992-1995

Lata produkcji: 1992 – 1995
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1992 do 1995 roku
Pojemność skokowa 2990 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 286 KM (210 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,4
~no_more_M3_user771014@hoga.pl
BMW Seria 3 E36
M3 Coupe 3.0 R6 286KM 210kW
Właściwie auto niczym się nie wyróżnia poza znaczkiem BMW - więcej nie kupię już nigdy auta z tej firmy (no chyba że zmienią się znacznie-opinie właścicieli), poza tym ludzie zaczynają Cię traktwać jak dresa - zwłaszcza jeśli masz ciemne szyby i głośny wydech! Przyjemność z jazdy jest!, nie powiem, ale jest mnóstwo bardziej sportowych samochodów za rozsądniejszą kasę, a może nawet za tą samą, ale wiele lepszych! Miałem różne auta - również 2 merce i chociaż były brzydsze i bardziej mułowate, ale za to 100 razy ekonomiczniejsze i bezawaryjne!, ale najbardziej zakochałem się w Suprze! - to auto jest jak marzenie, super szybkie, daszek targa, pali rozsądnie, kompletnie bezawaryjne, a do tego ładnie wygląda! Kupiłem to BMW - 1,5 roku temu ponieważ nie miałem wówczas tyle kasy, żeby kupić Suprę (nowy model) i jednym słowem rozczarowałem się (chociaż jej stan techniczny jest niemal idealny, a więc strach pomyśleć co się dzieje z takim autes sporo używanym). Bardzo piękne mam też wrażenia po jeździe Imprezką kumpla, ale niestety koszmarnie mi się ona nie podoba i na pewno je nie kupię! Wydaje mi się, że marka BMW tryjumfuje dzięki chłopaczkom po 15-19 lat, którzy jeżdżą maluszkami, a to jest ich marzenie, a rzeczywistość jest niestety SZARA!!!
4,7
~Mini
BMW Seria 3 E36
M3 Coupe 3.0 R6 286KM 210kW
Za swój model w Niemczewch zapłaciłem 9.tys Euro , sporo ale auto stan igła , pełna dokumentacja itd. (Stosunek jakość/cena)
5,0
~wlodek
BMW Seria 3 E36
M3 Coupe 3.0 R6 286KM 210kW
super

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 91
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 M3 Coupe