Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Coupe 328 i 193KM 142kW 1995-1999

Lata produkcji: 1995 – 1999
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano jÄ… E36. Auto byÅ‚o wiÄ™ksze i masywniejsze od swojego poprzednika, jego ksztaÅ‚ty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniaÅ‚ siÄ™ nienagannie eleganckÄ… sylwetkÄ… oraz sportowym charakterem. Model okazaÅ‚ siÄ™ ogromnym sukcesem, do dziÅ› przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dziÄ™ki niemu Seria 3 na dobre podbiÅ‚a również AmerykÄ™ PółnocnÄ…).
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa 2793 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 3950 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Bmw wariat
BMW Seria 3 E36
Coupe 328 i 193KM 142kW
Samochud świetny! Sprowadziłem z niemiec przez kolege, od razu wstawiłem gaz, bo wiadomo - na dojazdy też potrzebny jest hehe! Ja tam na spalanie nie zwracam uwagi za bardzo, bo samochud, to ma jeździć, a nie mulić na skrzyrzowaniach, jak to coniektóre. Prowadzenie to bajka, chociaż zapieczony troche układ wspomagania, więc tam ciężko kierownicom kręcić, zwłaszcza na parkingach w mieście, ale jak na podwurku się stawia, to spoko, a ja tam po mieście nie jeżdżę za dużo, to i wspomaganie niepotrzebne ;). Na trasy to się raczej nie nadaje... Co chwilę coś siada niestety w zawieszeniu - głównie wachacze. Ja trochę samochud obniżyłem, żeby siedział na glebie, bo wiadomo - szpanik jest hehe :D. Tylko na wybojach to już gorzej, nie, ale ogólnie to autko fajne, żeby sobie pojeździć czasami, czy tam z laseczką, czy kumplami wyskoczyć. Nie wiem co to BMW ma w sobie, ale wszyscy się oglądają, jak przejeżdżam - naprawdę bezcenne! Nie zamieniłbym na nic innego tego samochodu, nawet mimo tego, że korozja trochę zaczeła go brać :/.
4,5
~Trzeźwo_myślący
BMW Seria 3 E36
Coupe 328 i 193KM 142kW
Generalnie E36 w dobrym stanie, to świetny wybór. Problem w tym, że ciężko taką kupić. Ceny części na przyzwoitym poziomie i do tego jak coś wymienisz, to masz spokój na naprawdę długi czas. Samochód jest naprawdę bez usterkowy.
4,9
~Fajne auto
BMW Seria 3 E36
Coupe 328 i 193KM 142kW
Do plusów zalicza się : precyzyjny układ jezdny , swietne hamulce , dynamika , przyspieszenie , prowadzenie na zakrętach , mocne blachy , niezawodny silnik. Do minusów; spore spalanie i oryginalne części w ASO ale jest wiele dobrej jakości zamienników różnych firm typu Bilstein , Bosch itd.
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Coupe 328 i 193KM 142kW 1995-1999
10,4
l/100 km
11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
BMW Seria 3 E36
Coupe 328 i 193KM 142kW
Tutaj jest naprawdę ok. Średnie spalanie z przewagą miasta "na mule" naprawdę da się zmieścić w 10l i to przy oponach 225/45/17 oraz 245/40/17!!! Jeśli lubimy sobie powyprzedzać w drodze do pracy oraz czasami wkręcić silnik do odcięcia zmieścimy się w 11l. Wszystko co powyżej możesz "zwalić" jedynie na to, że pokonujesz krótkie odcinki, preferujesz typowo ostrą jazdę, albo jeździsz w naprawdę dużych korkach (np. W-wa). Jadąc 2x na wakacje spaliłem średnio 8l jadąc bez szaleństw i bez zamulania (190km/h parę raczy na liczniku było, ale głównie tak do 120-140km/h jechałem). Jadąc płynnie i bez szaleństw na trasie zjedziesz nawet minimalnie poniżej 7l, ale to już bez przekraczania 100km/h. Klimatyzacja nie ma w praktyce żadnego wpływu na spalanie, bo to nie Yaris z 1.0 pod maską. Jeżdżąc na oponach o szerokości 195/205 można odjąć jakieś 0.2-0.5l od tych podanych przeze mnie.
10,5
BMW Seria 3 E36
Coupe 328 i 193KM 142kW
BMW 328i coupe oponki 225/45/17" odwdziecza sie dobrym przyspieszeniem porownujac wczesniejsze dostepne silniki i identyczne jak nie mniejsze spalanie :) Auto dobre na trase na miasto dla ktorych spalanie 10l ben nie jest tragedia. Lepszego silnika nie zrobiono nawet w e46 gdyz m54b30 spala o wiele wiecej paliwa
13,1
BMW Seria 3 E36
Coupe 328 i 193KM 142kW
Cóż 193 konie nie bądza jeździć na powietrze i coś za coś. Dla mnie spalanie jednak jest akceptowalne. Póki sie jeździ ekonomicznie to jest dobrze ale wystarczy troche przycisnąć no i w baku robi sie mały wir. Sam jeżdze na PB98 raz zatankowalem PB95 i nigdy więcej.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 91
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiÄ…zany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Coupe