Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Cabrio 318 i 115KM 85kW 1994-1999

Lata produkcji: 1994 – 1999
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Wyciszenie
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Cabrio 318 i 115KM 85kW 1994-1999
9,6
l/100 km
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
BMW Seria 3 E36
Cabrio 318 i 115KM 85kW
Na pelnym baku czyli podajze 62 lub 65 litrow, przejezdzam w trasie Szczecin --> Den Haag okolo 980 km, czyli spalanie wychodzi okolo 6.3/6.4 przy predkosci 100km/h, specjalnie sprawdzalem. Ale dodam ze samochod mam w idealnym stanie technicznym, wyczyszczona przepustnica nowe kable swiece, oleje i dlatego takie spalanie, pozatym samochod serwisuje u mistrza nadwornego BMW NASO BAUMGART 508182241. W miescie przy spokojnej jezdzie okolo 8.5 , w zime okolo 10 litrow, przy dynamicznej jezdzie w z lato okolo 10-11 zima 11-15l. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
8,3
BMW Seria 3 E36
Cabrio 318 i 115KM 85kW
Autko w tym silniku jest bardzo ekonomiczne, co prawda, mocy nie ma zbyt wiele, ale zdecydowanie nadrabia to swoim spalaniem, mam instalację Lovato EGO 2015 sekwencja czyli najnowsza jaka jest i jestem z niej bardzo zadowolony, przejechałem na niej już 15tyś km, bez żadnego ale, oczywiście dwa dni po instalacji gazu założyłem mu przelotowy wydech wykonany z kwasówk, bo tak czy siak gaz by wypalił każdy wydech. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
8,8
BMW Seria 3 E36
Cabrio 318 i 115KM 85kW
Bmw to Bmw, swoje musi spalić. Radość i frajda z jazdy rekompensuje wizyte na stacji benzynowej. Polecam ten silnik - wystarczająca dynamika, bezawaryjna eksploatacja. Użytkuje ten silnik w E-36 cabrio. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 91
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Cabrio