Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E30 Touring 324 td 115KM 85kW 1988-1993

Lata produkcji: 1988 – 1993
Segment: Klasa średnia
Drugi model Serii 3 nosił nazwę E30. Debiutował on w 1982 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód miał nieco masywniejszą, a przy tym bardziej elegancką sylwetkę. Kształty nadwozia stały się bardziej opływowe. Choć model był znacznie droższy od E21 (w USA kosztował nawet dwa razy więcej), nie przeszkodziło mu to w zdobyciu większej popularności. E30 sprzedał się w liczbie blisko 2,3 miliona egzemplarzy. W 1994 roku został wycofany z produkcji.
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 1988 do 1993 roku
Pojemność skokowa 2443 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~the100per@tlen.pl
BMW Seria 3 E30
Touring 324 td 115KM 85kW
Bardzo dobzre oceniam auto,nie sprawia mi problemów-napewno to kwestia zadbanego egzemplarza oraz troski jaką darze to auto oraz wiedza z zakresu mechaniki pojazdowej ale polecić je mogę każdemu zarówno jako samochód na długie trasy jak i do ciężkiej pracy czy jazdy w mieście. Kupując samochód nie kupujcie najtańszego egzemplarza, są to zazwyczaj samochody an wykończeniu,z droższych ofert można zawsze coś \"urwać\" i będziemy zadowoleni bardziej niz w wypadku zakupu taniej \"skarbonki\" w której wszystko już jest do roboty. Ceny zadbanych egzemplaży na rok 2010 to ok 6tys zł. napewno warto!
3,3
~setius
BMW Seria 3 E30
Touring 324 td 115KM 85kW
leciwe już bmw powoli staje się klasykiem jesli nie było eksploatowane przez małolata lub nie padło ofiarą \"AGRO-TUNINGU\" prezentuje się znakomicie zwłaszcza wersja turing.Podoba mi się przód auta jest drapieżny(rekin)odradzam zakup diesla jest zbyt awaryjny i nieekonomiczny a nabycia auta w przyzwoitym stanie graniczy z cudem.E 30 to propozycja dla pasjonata myślę że auto będzie zyskiwać na atrakcyjnosci z upływem czasu ale na to musimy poczekać aż buractwo i hołota zezłomuje swoje egzemplarze budzące na drodzę zgrozę i politowanie a wtedy zostanie tylko część tych nejpiękniejszych rodzynków by dawać swym włascicielom radość z posiadania klasyka
4,4
~Krzysiek 19
BMW Seria 3 E30
Touring 324 td 115KM 85kW
dosc dobre wyposazenie...abs,wspomaganie,el szyby,lusterka i szyber,tempomat i inne...jak za te pieniadze to normalnie luksus.tylko tak jak pisalem wczesniej...brak klimy
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 3 E30 Touring 324 td 115KM 85kW 1988-1993
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
BMW Seria 3 E30
Touring 324 td 115KM 85kW
jak pisałem wyżej. Spalanie na stałym poziomie 7 l/100km bez względu an załadunek auta i prędkości. Ceny napraw i pprzeglądów wysokie ponieważ każdy mechanik widząc BMW musi wg stereotypu zedrzeć z nas pieniądze,ogólnie ten model nie wymaga napraw jeśli pzrestrzega się zasad kożystania z diesla,silnik jest na tyle prosty iż każdy może sam go naprawić,nie dajcie się wkręcić w drogie wymiany rozrządów-ten samochód ma 1 wałek rozrządu i jedną rolkę napinającą,można anwet samemu to wymienić,dostęp jest ok,ale jeśli chcecie u mechanika to zrobić wówczas koszt nie powinien być wyższy niz 150-200zł za wymianę,części ok 120-170zł
9,3
BMW Seria 3 E30
Touring 324 td 115KM 85kW
Jezdze stosunkowo dynamicznie, jednoczesnie w miare oszczednie (przeszedlem kurs oszczednej jazdy..dawno ale cos tam przyswoilem;) bmw e30-324 td 2,5 mam od 4 m-cy, wprawdzie jesszcze ´troche´ trzeba przy nim zrobic, ale co do spalania to wiecej sie raczej nie da go poustawiac..i moze byc tak ze nigdy nie dojde, co odpowiada za tak odbiegajace od standard. wartosci.Chyba ze metoda prob i bledow - np przy wym. jakiejs czesci, gdyz nie rozpisujac sie wiekszosc parametrow odpow. za spalanie sprawdzilem (znaj. mech)i poustawial(em) - powymienial(em) Nie sa to tragiczne wyniki..aczkolwiek auto mogloby palic mniej (z raportow wnioskuje ze nawet do 1,5 litra mniej.No a czesci(riposta na koment.)drogie? - zalezy gdzie i jakie sie kupuje..w 15 czy 20 latnim auto nowe czesci (sa wyjatki) nie sa koniecznym rozwiazaniem- patrz. blogi,autoserwisy ew. szroty
10,4
BMW Seria 3 E30
Touring 324 td 115KM 85kW
korekta - nie do konca zrozumialem i zinterpretowalem definicje "sredn. maksymalnego spalania"... TAK jest dosc pozno;P , wiec zmeczenie zrobilo reszte ..Wykluczylem (w sumie zamierzenie) cykl miejski - mozna przeciez po rozpocz. jazdy wjechac od razu na obwodnice omijajac miasto,jednoczesnie jechac ´ostro´..nie ma tu tak duzo zatrzymywan i ruszania z miejsca jak w cyklu miejskim , stad moje wartosci coz..drobna pomylka:D

Usterki BMW Seria 3 E30

Liczba wpisów: 11
Obroty jałowe na zimnym silniku falowanie , brak ssania ?
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.5 Evolution 238KM 175kW 1990
  • silnik
Witam chyba mam problem ... Po odpaleniu obojetnie czy to temperatura ujemna czy dodatnia , obroty są na poziomie około 600-700 obrotów falują , zauważyłem na filmikach niektórych użytkowników że po odpaleniu samochodu w temperaturz niskiej , mają obroty około 1000 (pewnie to automatyczne ssanie) U mnie tego nie ma ? Po odpaleniu obroty wachają się zawsze między 500-700 , .Trwa to dosłownie do 2 minut . Potem silnik mruczy jak złoto , a obroty nie drgają na poziomie około 700 obrotów na minutę . Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Szerokości....
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Swiecie sie poduszka
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.3 200KM 147kW 1986-1991
  • instalacja elektryczna
W serwicie po podlaczeniu do kompa stwierdzili uszkodzenie maty. Powiedzieli ze moge wrzucic modulator zeby oszukac mate bo szkoda kasy na wymiane i w sumie moze i racje mniejsze koszty a poduszki wszystkie beda dzialac ale w czym problem. Nagle stwierdzili ze to nie mata chyba tylko ta czarna kostka ktora laczy mate z komputerem jest uszkodzona nawet nie umieli tego nazwac mowili ze to czujnik airbag. Teraz juz sam nie wiem co ma robic mam wyjaty ten czujnik jak to nazywaja ja to nazwyam modulator pomiedzy mata a komputerem w sumie do tego powinni dolaczyc ten emulator poduszki zeby komputer caly czas widzial ze siedzi pasazer ale podobna nie moga tego zrobic jak nie wymienie tej czarnj kostki zwanej przez nich czujnikem. Tylko gdzie to kupic i czy to prawda co mowia??? moze ktos zna sie na tym ??? uszkodzona mata lub czujnik maty =
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
blokowanie chamulcy i nie cofa sie plyn
  • BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 129KM 95kW 1985-1991
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 620 tys. km
niewracanie sie plynu chamulcowego i blokowanie sie chamulcy przednich .po odczekaniu poru minut odnokowuja sie same i to po paru kilometrach powraca jak to rozwiazac ten problem mam w BMW 320i E-30 1986 prosze o odpowiedz
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
BMW Seria 3 E30 Touring