Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E30 Sedan 320 i 129KM 95kW 1985-1991

Lata produkcji: 1985 – 1991
Segment: Klasa średnia
Drugi model Serii 3 nosił nazwę E30. Debiutował on w 1982 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód miał nieco masywniejszą, a przy tym bardziej elegancką sylwetkę. Kształty nadwozia stały się bardziej opływowe. Choć model był znacznie droższy od E21 (w USA kosztował nawet dwa razy więcej), nie przeszkodziło mu to w zdobyciu większej popularności. E30 sprzedał się w liczbie blisko 2,3 miliona egzemplarzy. W 1994 roku został wycofany z produkcji.
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1985 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 129 KM (95 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Wiktor1981
BMW Seria 3 E30
Sedan 320 i 129KM 95kW
Kto ma lub chce mieć BMW e30 śmiało kupować ale zadbane laleczki, jak na wiekowe autko trzyma sie znakomicie, nie jest drogie w naprawach w stosunku do nowszych BMW. 7 lat temu zamieniłem Moje A6 C5 1.8T na te oto e30 i nie żałuję jest tańsze w utrzymaniu jeździ się o niebo lepiej, co do wyposażenie to auto kuleje do mojej byłej ale nie tego oczekiwałem, niezawodność tego pojazdu jest oszałamiająca sprowadziłem z niemiec z pełnym serwisem do samego końca i może dlatego nie mam z nią wiekszych problemów, jak i również nie katuję auta jak młode szczuny, BMW 320i jest przezemnie bardzo szanowane nie zostało dużo tych aut w orginalnym i dobrym stanie. Auto skazałem u mnie na dożywocię i nie mam zamiaru się z nim rozstawać. dzwięk R6 jest przepiękny mógłbym się wsłuchować godzinami. Auto służy mi do codziennej jazdy do pracy 27km w jedną stronę robi bezproblemowo, auta widać na portalach drożeją lecz widzę że niektóre wycenione są wysoko i nie wszystkie odpowiadają stanem do ceny. więc unikać takich aukcji w szczegolnosci od młodych fanów marki to auta są naprawdę bardzo wyrąbane i posklejane i próbują sprzedać swoje padło a najgorsze ze ludzie dają się nabierać na te żenujące opisy jaka to igła. tyle odemnie dałem małe info bo mnie akurat drażni ten temat. z Mojej Strony To POLECAM starego dobrego kanciaka.
4,5
~grzegorzwww@vp.pl
BMW Seria 3 E30
Sedan 320 i 129KM 95kW
To jest prawdziwy samochód a powierzanie młodzieńcom należy traktować jak przekazywanie odbezpieczonej broni. Tym autem powinni jeź dzić kierowcy z co najmniej 5 letnim stażem za kierownicą. -Przejechanie 400.000 km nie stanowi żadnego problemu pod warunkiem umiejętności właściwej obsługi i użytkowania silnika. Pierwsze 10 km rano należy przejechać praktycznie bez gazu. Później można wchodzić na obroty nawet do 6500 obr/min. - do automatycznego odcięcia zapłonu.
4,2
~adamus.tomasz@gmail.com
BMW Seria 3 E30
Sedan 320 i 129KM 95kW
Jestem z tego auta naprawdę zadowolony. Nie jest tanie w esploatacji ale wsiadając do niego przekraczam pewną barierę która nazywam Adrenalina !
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E30 Sedan 320 i 129KM 95kW 1985-1991
11,4
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
BMW Seria 3 E30
Sedan 320 i 129KM 95kW
Tu już jest znacznie gorzej. Auto pali średnio 12 litrów +/- 3 litry (w zależności od jazdy) Jak już wcześniej napisałem,ceny orginalnych części powalają przeciętnego zjadacza chleba z nóg. A serwisowanie auta w ASO jest bezsensowne,ponieważ jest to bardzo droga zabawa. Auta tam dość często są źle diagnozowane. Poza tym niektóre ASO nie traktują e30 jak BMW tylko bmw. Ale zdarza się to coraz rzadziej. Na szczęście na rynku istnieje dość dużo zamienników,które z roku na rok są coraz lepszej jakości. Może w przyszłości rynek polski będzie porównywany tym z Niemiec, czy USA gdzie dostępne jest wszystko
10,9
BMW Seria 3 E30
Sedan 320 i 129KM 95kW
Jak na dwulitrowy silnik przy dosyć dynamicznej jeździe to średnie spalanie w granicach 10l na 100 km jest do zaakceptowania. Tym bardziej, że silnik M20B20 jest jednostką bezawaryjną i długowieczną. No i daje mnóstwo frajdy z jazdy :-))
12,3
BMW Seria 3 E30
Sedan 320 i 129KM 95kW
Jeśli chodzi o silnik 2.0 i jazdę w miarę ekonomiczną to spalanie przejdzie ale jak się chce przycisnąć to wir w baku powoduje 2x szybsze ubywanie mieszanki paliwowej. Jednak kto patrzy na spalanie w aucie, które daje tyle frajdy z jazdy.

Usterki BMW Seria 3 E30

Liczba wpisów: 11
Obroty jałowe na zimnym silniku falowanie , brak ssania ?
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.5 Evolution 238KM 175kW 1990
  • silnik
Witam chyba mam problem ... Po odpaleniu obojetnie czy to temperatura ujemna czy dodatnia , obroty są na poziomie około 600-700 obrotów falują , zauważyłem na filmikach niektórych użytkowników że po odpaleniu samochodu w temperaturz niskiej , mają obroty około 1000 (pewnie to automatyczne ssanie) U mnie tego nie ma ? Po odpaleniu obroty wachają się zawsze między 500-700 , .Trwa to dosłownie do 2 minut . Potem silnik mruczy jak złoto , a obroty nie drgają na poziomie około 700 obrotów na minutę . Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Szerokości....
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Swiecie sie poduszka
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.3 200KM 147kW 1986-1991
  • instalacja elektryczna
W serwicie po podlaczeniu do kompa stwierdzili uszkodzenie maty. Powiedzieli ze moge wrzucic modulator zeby oszukac mate bo szkoda kasy na wymiane i w sumie moze i racje mniejsze koszty a poduszki wszystkie beda dzialac ale w czym problem. Nagle stwierdzili ze to nie mata chyba tylko ta czarna kostka ktora laczy mate z komputerem jest uszkodzona nawet nie umieli tego nazwac mowili ze to czujnik airbag. Teraz juz sam nie wiem co ma robic mam wyjaty ten czujnik jak to nazywaja ja to nazwyam modulator pomiedzy mata a komputerem w sumie do tego powinni dolaczyc ten emulator poduszki zeby komputer caly czas widzial ze siedzi pasazer ale podobna nie moga tego zrobic jak nie wymienie tej czarnj kostki zwanej przez nich czujnikem. Tylko gdzie to kupic i czy to prawda co mowia??? moze ktos zna sie na tym ??? uszkodzona mata lub czujnik maty =
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
blokowanie chamulcy i nie cofa sie plyn
  • BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 129KM 95kW 1985-1991
  • układ hamulcowy
  • 620 tys. km
niewracanie sie plynu chamulcowego i blokowanie sie chamulcy przednich .po odczekaniu poru minut odnokowuja sie same i to po paru kilometrach powraca jak to rozwiazac ten problem mam w BMW 320i E-30 1986 prosze o odpowiedz
Oczekuje na rozwiązanie
BMW Seria 3 E30 Sedan