Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E30 Sedan

Lata produkcji: 1982 – 1991
Segment: Klasa średnia
Drugi model Serii 3 nosił nazwę E30. Debiutował on w 1982 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód miał nieco masywniejszą, a przy tym bardziej elegancką sylwetkę. Kształty nadwozia stały się bardziej opływowe. Choć model był znacznie droższy od E21 (w USA kosztował nawet dwa razy więcej), nie przeszkodziło mu to w zdobyciu większej popularności. E30 sprzedał się w liczbie blisko 2,3 miliona egzemplarzy. W 1994 roku został wycofany z produkcji.
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4325 mm
Szerokość 1662 mm
Wysokość 1400 mm
Rozstaw osi 2570 mm
Rozstaw kół - przód 1420 mm
Rozstaw kół - tył 1416 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 958 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 935 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1321 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1332 mm
Zakres przesuwania foteli przednich 200 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 425 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Wiktor1981
BMW Seria 3 E30
Sedan 320 i 129KM 95kW
Kto ma lub chce mieć BMW e30 śmiało kupować ale zadbane laleczki, jak na wiekowe autko trzyma sie znakomicie, nie jest drogie w naprawach w stosunku do nowszych BMW. 7 lat temu zamieniłem Moje A6 C5 1.8T na te oto e30 i nie żałuję jest tańsze w utrzymaniu jeździ się o niebo lepiej, co do wyposażenie to auto kuleje do mojej byłej ale nie tego oczekiwałem, niezawodność tego pojazdu jest oszałamiająca sprowadziłem z niemiec z pełnym serwisem do samego końca i może dlatego nie mam z nią wiekszych problemów, jak i również nie katuję auta jak młode szczuny, BMW 320i jest przezemnie bardzo szanowane nie zostało dużo tych aut w orginalnym i dobrym stanie. Auto skazałem u mnie na dożywocię i nie mam zamiaru się z nim rozstawać. dzwięk R6 jest przepiękny mógłbym się wsłuchować godzinami. Auto służy mi do codziennej jazdy do pracy 27km w jedną stronę robi bezproblemowo, auta widać na portalach drożeją lecz widzę że niektóre wycenione są wysoko i nie wszystkie odpowiadają stanem do ceny. więc unikać takich aukcji w szczegolnosci od młodych fanów marki to auta są naprawdę bardzo wyrąbane i posklejane i próbują sprzedać swoje padło a najgorsze ze ludzie dają się nabierać na te żenujące opisy jaka to igła. tyle odemnie dałem małe info bo mnie akurat drażni ten temat. z Mojej Strony To POLECAM starego dobrego kanciaka.
4,2
~Don Żuan
BMW Seria 3 E30
Sedan 318 i 113KM 83kW
Ogólnie fajne auto tylko trzeba poszukać bo szrotów nie brakuje a remont silnika to ok.3 tys zł , blacharka dobra jak auto niebyło bite , pali jak inne auta z takim silnikiem , dużo zamienników tanich i dobrych , aso odradzam chyba że ktoś ma kupe kasy , jednak zadbane modele długo posłużą bo jest do świetne bmw.
4,5
~michalt5@interia.pl
BMW Seria 3 E30
Sedan 325 i 170KM 125kW
jak dla mnie jest to kwintesensja auta jest to moje pierwsze bmw pierwsze auto benzynowe pierwsze auto z tylnym napędem i tak stare , ale już jestem od niego uzależniony żal tylko tych katowanych modeli i swap tym polecam rakiety i motocykle pozdro

Usterki BMW Seria 3 E30

Liczba wpisów: 11
Obroty jałowe na zimnym silniku falowanie , brak ssania ?
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.5 Evolution 238KM 175kW 1990
  • silnik
Witam chyba mam problem ... Po odpaleniu obojetnie czy to temperatura ujemna czy dodatnia , obroty są na poziomie około 600-700 obrotów falują , zauważyłem na filmikach niektórych użytkowników że po odpaleniu samochodu w temperaturz niskiej , mają obroty około 1000 (pewnie to automatyczne ssanie) U mnie tego nie ma ? Po odpaleniu obroty wachają się zawsze między 500-700 , .Trwa to dosłownie do 2 minut . Potem silnik mruczy jak złoto , a obroty nie drgają na poziomie około 700 obrotów na minutę . Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Szerokości....
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Swiecie sie poduszka
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.3 200KM 147kW 1986-1991
  • instalacja elektryczna
W serwicie po podlaczeniu do kompa stwierdzili uszkodzenie maty. Powiedzieli ze moge wrzucic modulator zeby oszukac mate bo szkoda kasy na wymiane i w sumie moze i racje mniejsze koszty a poduszki wszystkie beda dzialac ale w czym problem. Nagle stwierdzili ze to nie mata chyba tylko ta czarna kostka ktora laczy mate z komputerem jest uszkodzona nawet nie umieli tego nazwac mowili ze to czujnik airbag. Teraz juz sam nie wiem co ma robic mam wyjaty ten czujnik jak to nazywaja ja to nazwyam modulator pomiedzy mata a komputerem w sumie do tego powinni dolaczyc ten emulator poduszki zeby komputer caly czas widzial ze siedzi pasazer ale podobna nie moga tego zrobic jak nie wymienie tej czarnj kostki zwanej przez nich czujnikem. Tylko gdzie to kupic i czy to prawda co mowia??? moze ktos zna sie na tym ??? uszkodzona mata lub czujnik maty =
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
blokowanie chamulcy i nie cofa sie plyn
  • BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 129KM 95kW 1985-1991
  • układ hamulcowy
  • 620 tys. km
niewracanie sie plynu chamulcowego i blokowanie sie chamulcy przednich .po odczekaniu poru minut odnokowuja sie same i to po paru kilometrach powraca jak to rozwiazac ten problem mam w BMW 320i E-30 1986 prosze o odpowiedz
Oczekuje na rozwiązanie
BMW Seria 3 E30 Sedan