Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E30 Coupe 325 i 171KM 126kW 1983-1989

Lata produkcji: 1983 – 1989
Segment: Klasa średnia
Drugi model Serii 3 nosił nazwę E30. Debiutował on w 1982 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód miał nieco masywniejszą, a przy tym bardziej elegancką sylwetkę. Kształty nadwozia stały się bardziej opływowe. Choć model był znacznie droższy od E21 (w USA kosztował nawet dwa razy więcej), nie przeszkodziło mu to w zdobyciu większej popularności. E30 sprzedał się w liczbie blisko 2,3 miliona egzemplarzy. W 1994 roku został wycofany z produkcji.
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1983 do 1989 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 171 KM (126 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 226 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,8 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 75 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E30 Coupe 325 i 171KM 126kW 1983-1989
12,4
l/100 km
16,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
BMW Seria 3 E30
Coupe 325 i 171KM 126kW
cóz dla mnie bmw e30 jest jedyn i najlepszym samochodem masz juz 3 model ten silnik 2.5 jesli sie chce wykazuje sie eknomicznosci na poziomie 7.6 litra (jadac w góry na PB 98) ale i przy tym drzemia moca 171 km co cieszy. jedynie co moge powiedziec to to ze szkoda ze nie produkuja jej nadal podejrzewam ze sprzedaz był by na wyasokim poziomie to auto zadziwia niesamowicie niektórych kierowców w nowych autach ze po mimu wieku czyli 22 lat potrafi sie rozpedzic do ksiazkowej predkosci maks. bez zadnego problemu. A silniki potrfia wytrzymac przerózne modyfikacje i spokojnie osignac 300 km przy turbo doładowaniu bez wzmacniania czego byłem swiatkiem jadac takim autem Zycze aby kazdy był zadowolony z tego auta jak ja (Silnik)
11,0
BMW Seria 3 E30
Coupe 325 i 171KM 126kW
cóz dla mnie bmw e30 jest jedyn i najlepszym samochodem masz juz 3 model ten silnik 2.5 jesli sie chce wykazuje sie eknomicznosci na poziomie 7.6 litra (jadac w góry na PB 98) ale i przy tym drzemia moca 171 km co cieszy. jedynie co moge powiedziec to to ze szkoda ze nie produkuja jej nadal podejrzewam ze sprzedaz był by na wyasokim poziomie to auto zadziwia niesamowicie niektórych kierowców w nowych autach ze po mimu wieku czyli 22 lat potrafi sie rozpedzic do ksiazkowej predkosci maks. bez zadnego problemu. A silniki potrfia wytrzymac przerózne modyfikacje i spokojnie osignac 300 km przy turbo doładowaniu bez wzmacniania czego byłem swiatkiem jadac takim autem Zycze aby kazdy był zadowolony z tego auta jak ja (Silnik)
11,7
BMW Seria 3 E30
Coupe 325 i 171KM 126kW
no i niestety- dochodzimy do punktu gdzie można ponarzekać. przy dzisiejszej cenie paliwa, spalanie na poziomie 12l po mieście nie powala na kolana. 100km za 50zł to trochę dużo. przed każdą dłuższą wyprawą trzeba się zastanowić czy mnie stać na nią. Ale przyjemność z jazdy wiadomo- BMW :D (Silnik)

Usterki BMW Seria 3 E30

Liczba wpisów: 11
Obroty jałowe na zimnym silniku falowanie , brak ssania ?
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.5 Evolution 238KM 175kW 1990
  • silnik
Witam chyba mam problem ... Po odpaleniu obojetnie czy to temperatura ujemna czy dodatnia , obroty są na poziomie około 600-700 obrotów falują , zauważyłem na filmikach niektórych użytkowników że po odpaleniu samochodu w temperaturz niskiej , mają obroty około 1000 (pewnie to automatyczne ssanie) U mnie tego nie ma ? Po odpaleniu obroty wachają się zawsze między 500-700 , .Trwa to dosłownie do 2 minut . Potem silnik mruczy jak złoto , a obroty nie drgają na poziomie około 700 obrotów na minutę . Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Szerokości....
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Swiecie sie poduszka
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.3 200KM 147kW 1986-1991
  • instalacja elektryczna
W serwicie po podlaczeniu do kompa stwierdzili uszkodzenie maty. Powiedzieli ze moge wrzucic modulator zeby oszukac mate bo szkoda kasy na wymiane i w sumie moze i racje mniejsze koszty a poduszki wszystkie beda dzialac ale w czym problem. Nagle stwierdzili ze to nie mata chyba tylko ta czarna kostka ktora laczy mate z komputerem jest uszkodzona nawet nie umieli tego nazwac mowili ze to czujnik airbag. Teraz juz sam nie wiem co ma robic mam wyjaty ten czujnik jak to nazywaja ja to nazwyam modulator pomiedzy mata a komputerem w sumie do tego powinni dolaczyc ten emulator poduszki zeby komputer caly czas widzial ze siedzi pasazer ale podobna nie moga tego zrobic jak nie wymienie tej czarnj kostki zwanej przez nich czujnikem. Tylko gdzie to kupic i czy to prawda co mowia??? moze ktos zna sie na tym ??? uszkodzona mata lub czujnik maty =
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
blokowanie chamulcy i nie cofa sie plyn
  • BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 129KM 95kW 1985-1991
  • układ hamulcowy
  • 620 tys. km
niewracanie sie plynu chamulcowego i blokowanie sie chamulcy przednich .po odczekaniu poru minut odnokowuja sie same i to po paru kilometrach powraca jak to rozwiazac ten problem mam w BMW 320i E-30 1986 prosze o odpowiedz
Oczekuje na rozwiązanie
BMW Seria 3 E30 Coupe