Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E30 Coupe 318 i 115KM 85kW 1987-1991

Lata produkcji: 1987 – 1991
Segment: Klasa średnia
Drugi model Serii 3 nosił nazwę E30. Debiutował on w 1982 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód miał nieco masywniejszą, a przy tym bardziej elegancką sylwetkę. Kształty nadwozia stały się bardziej opływowe. Choć model był znacznie droższy od E21 (w USA kosztował nawet dwa razy więcej), nie przeszkodziło mu to w zdobyciu większej popularności. E30 sprzedał się w liczbie blisko 2,3 miliona egzemplarzy. W 1994 roku został wycofany z produkcji.
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1987 do 1991 roku
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 162 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 8,8 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 81 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E30 Coupe 318 i 115KM 85kW 1987-1991
10,2
l/100 km
12,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
BMW Seria 3 E30
Coupe 318 i 115KM 85kW
Szczerze mówiąc robię wielkie oczy jak widzę wyniki niektórych rzędu 14L/100km w BMW 318i. Albo mają zajeżdżone silniki, albo opony 245, albo katują auto do granic możliwości. Ja mam swoje auto od 2 lat, 318i, 285 000km na liczniku, i standardowe ogumienie 15"/185, auto dosyć dobrze utrzymane. Na trasie przy 90km/h pali 6,5l i nie ma możłiwości żeby spalił więcej. Przy 120km/h 7,5l i też nie ma szans na więcej. W mieście (zakorkowany Wrocław) przy łagodnej jeździe 10l i też nie pali więcej, a zdarza się zejść do 9L w normalnym cyklu miejskim (światła, średnio 40-70km/h między światłami) Trzeba łagodnie traktować auto patrząc na ekonomizer, a odwdzięczy się niskim zużyciem paliwa. Maxymalnie na mieście potrafił mi spalić do 13l, ale to naprawdę przy ostrym traktowaniu (przyspiesenia do odcięcia itp). Zamierzam kupić 730i lub 735i i gdybym nie miał swojej to bym nie uwierzył, że 3litrowy silnik pali ludziom 13-14l na mieście:)
7,9
BMW Seria 3 E30
Coupe 318 i 115KM 85kW
Kupując samochód obawaiłem się trochę spalania, ale życie zweryfikowało moje obawy:) Samochód posiadałem przez pieć lat i nigdy spalanie nie przekroczyło 10 litrów na setke. Auto jeździło na oponach 205/55/R15. Pod względem mechanicznym auto było w idealnym stanie.
11,2
BMW Seria 3 E30
Coupe 318 i 115KM 85kW
części eksploatacyjne nie należą chyba do drogich naprawiałem zawieszenie i np amortyzatory 2szt b dobrej firmy kosztowały ok 280zł do tego poduszki i jakieś drobiazgi w sumie remont przedniego zawieszenia to koszt ok 500zł na zamiennikach maksymalnie zbliżonych do oryginału zużycie paliwa określę jako zadowalające

Usterki BMW Seria 3 E30

Liczba wpisów: 11
Obroty jałowe na zimnym silniku falowanie , brak ssania ?
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.5 Evolution 238KM 175kW 1990
  • silnik
Witam chyba mam problem ... Po odpaleniu obojetnie czy to temperatura ujemna czy dodatnia , obroty są na poziomie około 600-700 obrotów falują , zauważyłem na filmikach niektórych użytkowników że po odpaleniu samochodu w temperaturz niskiej , mają obroty około 1000 (pewnie to automatyczne ssanie) U mnie tego nie ma ? Po odpaleniu obroty wachają się zawsze między 500-700 , .Trwa to dosłownie do 2 minut . Potem silnik mruczy jak złoto , a obroty nie drgają na poziomie około 700 obrotów na minutę . Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Szerokości....
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Swiecie sie poduszka
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.3 200KM 147kW 1986-1991
  • instalacja elektryczna
W serwicie po podlaczeniu do kompa stwierdzili uszkodzenie maty. Powiedzieli ze moge wrzucic modulator zeby oszukac mate bo szkoda kasy na wymiane i w sumie moze i racje mniejsze koszty a poduszki wszystkie beda dzialac ale w czym problem. Nagle stwierdzili ze to nie mata chyba tylko ta czarna kostka ktora laczy mate z komputerem jest uszkodzona nawet nie umieli tego nazwac mowili ze to czujnik airbag. Teraz juz sam nie wiem co ma robic mam wyjaty ten czujnik jak to nazywaja ja to nazwyam modulator pomiedzy mata a komputerem w sumie do tego powinni dolaczyc ten emulator poduszki zeby komputer caly czas widzial ze siedzi pasazer ale podobna nie moga tego zrobic jak nie wymienie tej czarnj kostki zwanej przez nich czujnikem. Tylko gdzie to kupic i czy to prawda co mowia??? moze ktos zna sie na tym ??? uszkodzona mata lub czujnik maty =
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
blokowanie chamulcy i nie cofa sie plyn
  • BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 129KM 95kW 1985-1991
  • układ hamulcowy
  • 620 tys. km
niewracanie sie plynu chamulcowego i blokowanie sie chamulcy przednich .po odczekaniu poru minut odnokowuja sie same i to po paru kilometrach powraca jak to rozwiazac ten problem mam w BMW 320i E-30 1986 prosze o odpowiedz
Oczekuje na rozwiązanie
BMW Seria 3 E30 Coupe