Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E21 Coupe

Lata produkcji: 1975 – 1983
Segment: Klasa średnia
ierwszym przedstawicielem Serii 3 był model E21. Jego produkcja rozpoczęła się w 1975 roku (w USA samochód debiutował dopiero dwa lata później). Auto będące następcą BMW 2002 wyróżniało się dynamiczną, agresywną sylwetką, która zaowocowała potoczną nazwą „rekin”. W 1977 roku samochód przeszedł modernizację, po której otrzymał dodatkowe przednie reflektory. Model dostępny był w wersjach: dwudrzwiowy sedan i kabrio, rzadkością była wersja kombi. W 1983 roku E21 wycofano z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

BMW Seria 3 E21 Coupe – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4355 mm
Szerokość 1610 mm
Wysokość 1380 mm
Rozstaw osi 2563 mm
Rozstaw kół - przód 1366 mm
Rozstaw kół - tył 1373 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 360 mm
Długość kolumny kierownicy 592 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 900 mm
Długość siedziska przedniego 480 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 245 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 870 mm
Długość siedziska tylnego 480 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1315 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1300 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Ergonomia + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E21 Coupe
9,1 – 11,4
l/100 km
7,7 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
BMW Seria 3 E21
Coupe 316 90KM 66kW
Samochód ten posiadałem w 1991 roku, (auto z kwietnia 1980 r.) 4 biegowy, kolor biały, alufelgi, szyberdach, halogeny, lampy podwójne z przodu (wymiana z pojedynczych), przy prędkości 70 kmh to nawet spalał 7-8 litrów, na trasie 90 kmh - 9 litrów, w mieście tak od 11 litrów, ostra jazda miejska to nawet 14 do 17, jak na tamte czasy to było super auto, szczególnie kokpit kierowcy, samochód kupiony w styczniu 1991 r. był sprowadzony z DE, kosztował 36 mln starych zł, w zasadzie to nie było z nim problemów, usterki/serwisowanie : co pewien czas należało regulować gaźnik bo samochód gasł na wolnych obrotach - dlaczego tego nikt nie wiedział , należy dodać ,że w 1991 r. niewielu mechaników znało się na tym samochodzie, części były w zasadzie na zamówienie i kosztowały dosyć sporo w porównaniu do dzisiejszych czasów, popsuła się jakaś malutka uszczelka przy sprzęgle (podczas pracy silnika nie można było zmienić biegu) naprawa chyba 500 tyś starych zł (zarabiało się w 1991 r. około 2 mln starych zł) oczekiwanie na część 2 tygodnie, pojawiła się korozja podwozia - auto miało 11 lat - zrobiono konserwację podwozia, w grudniu 1991 r. auto zostało sprzedane chyba za 28,5 mln starych złotych, podczas wymiany oleju (SIC!)- mechanik wkręcił filtr oleju z Poloneza (taka była znajomość samochodów z zachodu przez polskie warsztaty - rok 1991), na drugi dzień po zapaleniu samochodu z rana i po przejechaniu około 20 metrów (nagłe głośne kliknięcie i zaświeciła się kontrolka oleju) pękła uszczelka tego filtra, rozlał się olej, na szczęście silnik nie ucierpiał - od razu został wyłączony, w czerwcu 1991 r. został wymieniony olej w chłodnicy chyba na borygo - po dwóch dniach z chłodnicy zaczęło ciec, naprawa chłodnicy - uszczelnianie . Podsumowując jak na tamte czasy 1991 r. w RP ten samochód to był bajer, wszyscy się oglądali, niektórzy myśleli, że jest to nówka z salony (SIC!), a faktycznie to był na zachodzie stary samochód (w 1991 r. były już dwie następne generacje tego modelu), który był kupowany np w DE za nieduże pieniądze (wysokie koszty eksploatacji), i przywożony do RP, jak by nie nowa RP w 1991 i "pusty" w zasadzie rynek samochodów zachodnich w nowej RP to te BMW szybko by w Niemczech skończyło na złomie. W 1991 r. do RP naprawdę przywożono kupę złomu - wszystko się wtedy sprzedawało, ale to było inne czasy, inna wartość zł. i potrzeba motoryzacji kraju. Jak ktoś chce porozmawiać wiecej o tym BMW (ciekawe czy jeszcze istnieje - chciałbym go mieć z powrotem - sentyment) to podaje email: gtokarczyk1@op.pl
9,1
BMW Seria 3 E21
Coupe 320 i 125KM 92kW
Cały czas klima :-) (dorabiana) :-) Silnik jako taki nie przerabiany ale wpisałem bo jest "chip-upgrade" zmieniający charakterystykę wtrysku paliwa i zwiększający moc. Auto ma już ok. 140 tys przebiegu! W zimie spalanie zbliżone.
9,8
BMW Seria 3 E21
Coupe 320 122KM 90kW
Ekonomia nie jest zaleta tego auta,ale spalanie na poziomie dwulitrowek innych marek i to duuuzo mlodszych.
BMW Seria 3 E21 Coupe