Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 F40 Hatchback 2.0 118d 150KM 110kW 2019-2024

Lata produkcji: 2019 – 2024
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przełomu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowała jako pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostępny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiągnął rynkowy sukces – dziś jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 2500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Jacek
BMW Seria 1 F40
Hatchback 2.0 118d 150KM 110kW
AUTOMAT Steptronic 8 - nie ma takiej wersji do wyboru, jest tylko manualna skrzynia. Wbrew pozorom jest to dość duży samochód, w szczególności dla siedzących z przodu i ogólnie na szerokość. Jest jak przyklejony do drogi, taki gokart. Choć w Polsce się to nie przydaje, to bez problemu jeździ szybciej niż oficjalna prędkość maksymalna. Super adaptacyjne reflektory LED. Świetne przyspieszenia w pełnym zakresie. Oczywiście w 190 KM pewnie lepszy, ale te 150 KM z czterech cylindrów z Twin Turbo wystarcza. Chyba poprawili w tym silniku już wszystko co zawodziło wcześniej i teraz jest idealny, choć podobno za dużo w nim elektroniki sterującej absolutnie wszystkim.
4,5
~Robertos
BMW Seria 1 F40
Hatchback 2.0 118d 150KM 110kW
Najlepiej prowadziło się dla mnie e87(bardzo stabilne prowadzenie przy bardzo wysokich prędkościach autostrada, lepszy układ kierowniczy i wyczucie drogi); f20 gorzej, a jeżeli idzie o f40 jest super chociaż nie ma napędu na tył. Denerwujące w f40 są te wszystkie systemy asystenta prowadzenia- odbierają przyjemność z jazdy i robią po części idiotę z prowadzącego- wyłączyłem. Super 8 biegowy steptronic bardzo szybki i nie głupieje, auto dobrze trzyma się w zakrętach bez wyhyleń, prędkość licznikowa 118d to jakieś 232km/h, w f20 118d 143konie auto samo wyhamowywało przy 217km/h, obojętnie czy z górki czy na płaskim..... tu tego nie ma. W F40 Trochę dziwna pozycja za kierownicą siedzi się tak jakby za wysoko po przejściu z f20.
4,9
~Wst
BMW Seria 1 F40
Hatchback 2.0 118d 150KM 110kW
Cena do jakości, bezkonkurencyjna. Swietna ergonomia kokpitu, bez wszechobecnych tabletów i dyskoteki jak w mercedesie. Pewne prowadzenie, swietny diesel, skrzynia oraz uklad kierowniczy M. Dla mnie obecnie najlepszy wybór w tej klasie.
BMW Seria 1 F40 Hatchback