Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 F20-F21 M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW 2017-2019

Lata produkcji: 2017 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Słabsze warianty benzynowe maja pod maską ten sam, 1.6-litrowy silnik, który dzięki doładowaniu osiąga różną moc. 102KM lepiej sobie odpuścić, 136KM to już dobra propozycja na co dzień, a 170KM – tu już można poczuć adrenalinę. Szczególnie mocniejsze warianty są elastyczne i chętne do pracy. 2-litrowy 125i oraz sportowy M1 to już wyższa półka i przednia zabawa – naprawdę wgniatają w fotel. A diesle? Podstawowy 114d 95KM i 116d 116KM trochę pogrążają ten samochód na drodze, chociaż w tym drugim przypadku dynamika do około 100km/h jest dość znośna. Ale to BMW – do charakteru auta znacznie lepiej pasuje wariant 143-konny. Mocniejsze silniki 184 i 218KM to już kaprys, którego mimo wszystko można szybko pokochać.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2019 roku
Pojemność skokowa 2998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 340 KM (250 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1520-4500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 94,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~Dawid
BMW Seria 1 F20-F21
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
Auto które dumnie może nosić znaczek M przed swoją nazwą. Idealnie wyważone daje świetne wrażenia pozwalając na bezpieczną dynamiczną jazdę podkręcając zabawę kiedy ucieka nam tyłem dodając mu gazu w zakręcie pomimo napędu xDrive. Sam napęd świetnie pomaga utrzymać moc i moment w ryzach, dając wiele trakcji przy każdym przyspieszaniu, daje to duże poczucie bezpieczeństwa, chciało by się powiedzieć zbyt duże, ale nie jest to pełne M, więc utrzymam opinię że jest świetnie i na pewno dalej będzie w stanie zaskoczyć nie jednego kierowcę. Skrzynia w zwykłym trybie do codziennej jazdy spisuje się bardzo dobrze, często odczytując kiedy potrzeba zbić bieg lub dwa podczas przygotowywania się do wyprzedzania kiedy powoli wchodzimy na gaz. 8 biegów pozwala na niskie obroty przy prędkościach autostradowych i wg. mnie jesteśmy w stanie osiągnąć dzięki temu dobre spalanie jak na 3L i 340km ze stałym napędem xDrive. Jeżeli chodzi o ergonomię siedzi się dość wysoko, ale bardzo wygodnie ze świetnym trzymaniem bocznym i w pierwszym rzędzie nie brakuje nam miejsca. Jeżeli chodzi o tylne miejsca, to uważam że jak na serię 1 jest całkiem nie najgorzej, wszystko oczywiście zależy od wzrostu pasażerów, ale spokojnie można podróżować w 4 osoby, wejdzie i 5, ale nawet przy małych osobach komfort jest już wtedy niski. Co do komfortu samej jazdy to jak wiadomo samochód będzie bardziej sztywny niż zwykłe auto, ale z adaptacyjnym zawieszeniem dalej potrafi dawać komfort z jazdy nie niszcząc naszych kręgosłupów, a w dalszym ciągu zapewniając bardzo dużą ilość trakcji. Testowałem również M135i bez adaptacji i różnica była zdecydowanie odczuwalna, było tam o wiele sztywniej. Infotainment po lifcie jest super czytelny, a dzielony ekran jest bardzo wygodną funkcją, iDrive działa jak to w BMW, więc jest przewidywalnie, czytelnie i nowocześnie w porównaniu np. do poprzedniej C, lub A-klasy. Prócz plastików w tylnej części (chyba bagażnik) nic nie skrzypi i jak na serię jeden skóra jak, i wszystkie materiały są dobrej jakości.
4,5
~PiciuHamburg
BMW Seria 1 F20-F21
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
Super auto dla : Singla lub Pary. Nie nadaje się wg mnie już dla kogoś z dziećmi. Żona marudzi, że zbyt szybko, zbyt zrywnie, dziecko to samo. Poza tym mało miejsca z tyłu. Bądźmy realistami. Jak się jeździ dużo z rodziną - to to auto jest kompletnie marnuje swój potencjał. Frajda jest przez pierwsze 3 miesiące od zakupu - później człowiek stwierdza, że do niczego mu takie szybkie auto nie jest potrzebne (bo głównie miasto i autostrady - gdzie jedziesz ze stałą prędkością) Super auto dla kogoś kto mieszka np w małym mieście i dojeżdża gdzieś po lokalnych drogach - wtedy najlepiej można wykorzystać jego potencjał. No i czuć przewagę. JAk trzeba gdzieś na krótkim odcinku wyprzedzić - to jest frajda. I tu wg mnie się ta frajda kończy. Bo jak pisałem powyżej - autostrada - to głównie jazda ze stałą prędkością - więc każde auto 2.0 litra wystarczy. Do miasta to każdy diesel wystarczy. Nie nadaje się wg mnie do miasta i na autostrady bo : w mieście ograniczenia, na autostradach czuć, że nie ma tej stabilności powyżej 160-170. Poza tym zaczyna sporo palić powyżej pewnej prędkości. Ja już bym drugi raz nie kupił. Fakt jest bezawarykny, łądnie chodzi. Nie rzuca się w oczy zbytnio. Dość bezpieczny przy xdrive - nawet bez ESP. Ale jak porównuje np VW jette diesel 105KM, Focusa 150km benzyne i m140i. To najbardziej chyba mi pasowała jetta. Głupie ale do takich wniosków dochodzę. Co ważne - to jak ktoś chce wozić rowery na tylnym haku - to tu nie da się łątwo haka zamontować - bo producent nie przewidział zbytnio dla tego modelu bo jest tam tłumik. Jest jakaś jedna wersja - w niemczech ktoś sprzedaje - można poszukać. Ale to nie jest standard tutaj. Podsumowując : wg mnie to auto dla singla, który dojeżdża do pracy z małego miasteczka w inne miejsce. I to mówimy tu o singlu, którego stać na spalanie średnio 10L/100 i więcej. Zrobiłem nim 35 tys. Mam teraz 45. I przymierzam się raczej sprzedać. Jak ktoś ma dylematy niech pisze. src (at) poczta.onet.pl
4,6
~Greg
BMW Seria 1 F20-F21
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
Samochód jest idealnie wyważony, zawieszenie M sprawia że prowadzi się świetnie i szukasz większej ilości zakrętów, jazda to czysta przyjemność, opcjonalny zmienny sportowy układ kierowniczy pozwala na przejazd ronda bez przekładania rąk na kierownicy, mowa o wersji RWD. Bardzo dobrze sprawuje się skrzynia ZF o ośmiu przełożeniach, nie trzeba korzystać z łopatek zarówno w trybie komfort czy sportowym idealnie odczytuje zamiary kierowcy, silnik 120i o mocy 184km to idealny kompromis, samochód jest zrywny, nie brakuje mu mocy także na autostradzie, do 200 km/h idzie jak burza, nie ma efektu turbo dziury, skrzynia wykorzystuje efektywnie potencjał jednostki, średnie spalanie w mieście 11,2L przy klimatyzacji na trybie auto cały rok i żwawym przemieszczaniu się, w cyklu poza miejskim autostrada/drogi szybkiego ruchu można zejść do 6l. W serii 1 dużo elementów wyposażenia jest opcjonalnych za które trzeba dodatkowo dopłacić gdzie w serii 3 mamy to już w podstawie lub taniej. Wyciszenie jest na dobrym poziomie natomiast słychać szum szerokich opon runflat, gdybym mógł dopłaciłbym do szybk akustycznych o lepszej izolacji ale wówczas nie było ich w konfiguratorze, tak samo fajnym elementem była by możliwość zakupu elektronicznie sterowanej kolumny kierowniczej z pamięcią, gdzie przy wsiadaniu/wysiadaniu chowała by się uzyskując przestrzeń. Linia dachu z tyłu jest dosyć nisko poprowadzona więc jeżeli Ktoś chce zamontować fotelik czy wsiąść i mierzy 181cm musi uważać bo można się uderzyć, przy kierowcy o tej wysokości z tyłu pozostaje niewiele miejsca na nogi ale da się przeżyć. Z rzeczy które bym poprawił, to możliwość skonfigurowania swojego trybu indywidualnego nastawu pojazdu, np: kierownica z wspomaganiem w trybie komfort ale skrzynia, silnik, wydech M w trybie sport. Uważam że w wersji po LCI po lifice wszystkie żarówki powinny być w pełni ledowe, mowa o światłach stop, przeciwmgłowych z tyłu, kierunkach, można to wymienić ale jest to już ingerencja fizyczna i trzeba to zakodować lub kupić dedykowane żarówki, w aucie z tego rocznika gdzie mamy pełne ledy z prozdu i mijania z tyłu to powinno byś w standardzie mamy 2019 r. Plastik u spodu drzwi od wew, strony powinien być bardziej miekki i kieszenie wyłożone gumą lub flokowane bo łatwo się rysują. Lakier bezbarwny powinien być twardszy, odradzam myjnie automatyczne, np. w volvo podobnej generacji taki jest :) Samochód bardzo dobrze przyspiesza od zera do 100 km/h fabrycznie 7,1 s ale wrażenia są poniżej 6,9 s.
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 F20-F21 M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW 2017-2019
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,6
BMW Seria 1 F20-F21
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
Samochód przy swojej dynamice uważam za oszczędny. Średnie spalanie z trasy ponad 2000km to 8,8l jadąc prawie tylko autostradami niestety z dużym ruchem w obie strony z kilkoma korkami po drodze, kilkoma momentami 200+ i średnią prędkością podczas cruisingu ok. 140km/h. Na co dzień auto użytkowane w Szwajcarii, więc można to nazwać oszczędną jazdą, podczas trasy w Alpy potrafi spalić nawet i w okolicach skromnych 7l (120km/h autostrada i 80km/h krajówka). Oczywiście po dojeździe do przełęczy, wrzucając DSC OFF i wspinając się krętymi drogami spalanie pnie się w górę razem z nami, ale nie po to kupujemy ten samochód żeby wtedy na to patrzeć, średnie wartości przy takiej jeździe mogą spokojnie sięgać 16l w górę. Po mieście na krótkich dystansach liczył bym na okolice 12-13l. Średnie spalanie z użytkowania samochodu 70/30 trasa/miasto z zabawą w kilku momentach określił bym na ok. 10l.
11,7
BMW Seria 1 F20-F21
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
zrobilem samochodem 20 tys km. srednie spalanie 10.7 na 100km. 70 % jazda po miescie. Auta nie oszczedzam i cisne kiedy sie da.
10,8
BMW Seria 1 F20-F21
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
Pali jak smok, a przyspieszać nie ma czym. Poniżej dwóch litrów nie warto kupować bmw.
BMW Seria 1 F20-F21 M-Hatchback 5d Facelifting 2017