Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d 114i 102KM 75kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Słabsze warianty benzynowe maja pod maską ten sam, 1.6-litrowy silnik, który dzięki doładowaniu osiąga różną moc. 102KM lepiej sobie odpuścić, 136KM to już dobra propozycja na co dzień, a 170KM – tu już można poczuć adrenalinę. Szczególnie mocniejsze warianty są elastyczne i chętne do pracy. 2-litrowy 125i oraz sportowy M1 to już wyższa półka i przednia zabawa – naprawdę wgniatają w fotel. A diesle? Podstawowy 114d 95KM i 116d 116KM trochę pogrążają ten samochód na drodze, chociaż w tym drugim przypadku dynamika do około 100km/h jest dość znośna. Ale to BMW – do charakteru auta znacznie lepiej pasuje wariant 143-konny. Mocniejsze silniki 184 i 218KM to już kaprys, którego mimo wszystko można szybko pokochać.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 1100 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,8 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d 114i 102KM 75kW 2012-2015
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
BMW Seria 1 F20-F21
Hatchback 5d 114i 102KM 75kW
W korkach 10L, na długiej trasie tj. 800km spokojnej prędkości w okolicach 120km/h ok 6,5 L/100km, przy ok 140km/h spala 8L/100km (trasa ok 600km). Miasto+ok 10km prostej to w okolicach 7,5-9 L/100km w zależności od proporcji i prędkości. Jeżdżę głównie w trybie Normal, czasem Sport (gdy pod górkę), raczej "lekka noga", używam go do przemieszczania się po mieście i krótkich trasach, jeżdżę mało bo ok 5-10 tyś. km. rocznie, używam go od 3 lat. Pali olej silnikowy ok 1L na 10 000km (pewnie smarowanie turbiny). Pomiary głównie wg wskaźnika na wyświetlaczu, pokrywają mi się z rzeczywistymi tj: zatankowany do pełna- trasa-zatankowany do pełna -obliczenia. Silnik 1.6 Benzyna, rocznik 2014. Pozdrawiam Serdecznie (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
6,3
BMW Seria 1 F20-F21
Hatchback 5d 114i 102KM 75kW
90% poza miastem. Trasa 90km do pracy 120km/h tempomat 5,8(bez tempomatu 110-130 bardzo delikatnie dozując gaz spoglądając na chwilowe spalanie 5,2-5,3) 150-170 ok 7,5, 4,8L/100 odnotowałem wlokąc się 80-100 po autosradzie. W mieście niestety spala nawet 9 jak sie świateł dużo staje. ma tylko 102 konie ale turbinka pomaga już od 1100 obrotów i toczy sie bardzo przyjemnie. Komputer zaniża 0-0,2 litra czego nie uwzględniam w wynikach. Jadąc caly czas 70-80 po równym realne wydaje się zejść do rzeczywistego spalania 4,5 litra ale nie mam ochoty tego sprawdzać. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
5,4
BMW Seria 1 F20-F21
Hatchback 5d 114i 102KM 75kW
Na odcinku do 30 km, przy spokojnej do 90km/h spokojnie mieszczę się w 5l/100km, na odcinku do 70km uzyskałem 4,6, Według mnie rewelacja, lepiej niż nie jeden diesel! (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d