Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 F20-F21

Lata produkcji: 2011 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczenie F20) wprowadzona na rynek w 2011 roku. Stylistycznie F20 stanowi kontynuację koncepcji zastosowanych w Serii 1 pierwszej generacji, choć główną inspiracją dla projektantów auta, pracujących pod okiem Adriana van Hooijdonka, był przód nowego BMW Serii 5 GT. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód jest nieco większy. Zbudowano go na platformie podłogowej F20 Platform. Na początek debiutował model w wersji pięciodrzwiowej, potem dołączyły do niej równiej opcje: trzydrzwiowa oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~Dawid
BMW Seria 1 F20-F21
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
Auto które dumnie może nosić znaczek M przed swoją nazwą. Idealnie wyważone daje świetne wrażenia pozwalając na bezpieczną dynamiczną jazdę podkręcając zabawę kiedy ucieka nam tyłem dodając mu gazu w zakręcie pomimo napędu xDrive. Sam napęd świetnie pomaga utrzymać moc i moment w ryzach, dając wiele trakcji przy każdym przyspieszaniu, daje to duże poczucie bezpieczeństwa, chciało by się powiedzieć zbyt duże, ale nie jest to pełne M, więc utrzymam opinię że jest świetnie i na pewno dalej będzie w stanie zaskoczyć nie jednego kierowcę. Skrzynia w zwykłym trybie do codziennej jazdy spisuje się bardzo dobrze, często odczytując kiedy potrzeba zbić bieg lub dwa podczas przygotowywania się do wyprzedzania kiedy powoli wchodzimy na gaz. 8 biegów pozwala na niskie obroty przy prędkościach autostradowych i wg. mnie jesteśmy w stanie osiągnąć dzięki temu dobre spalanie jak na 3L i 340km ze stałym napędem xDrive. Jeżeli chodzi o ergonomię siedzi się dość wysoko, ale bardzo wygodnie ze świetnym trzymaniem bocznym i w pierwszym rzędzie nie brakuje nam miejsca. Jeżeli chodzi o tylne miejsca, to uważam że jak na serię 1 jest całkiem nie najgorzej, wszystko oczywiście zależy od wzrostu pasażerów, ale spokojnie można podróżować w 4 osoby, wejdzie i 5, ale nawet przy małych osobach komfort jest już wtedy niski. Co do komfortu samej jazdy to jak wiadomo samochód będzie bardziej sztywny niż zwykłe auto, ale z adaptacyjnym zawieszeniem dalej potrafi dawać komfort z jazdy nie niszcząc naszych kręgosłupów, a w dalszym ciągu zapewniając bardzo dużą ilość trakcji. Testowałem również M135i bez adaptacji i różnica była zdecydowanie odczuwalna, było tam o wiele sztywniej. Infotainment po lifcie jest super czytelny, a dzielony ekran jest bardzo wygodną funkcją, iDrive działa jak to w BMW, więc jest przewidywalnie, czytelnie i nowocześnie w porównaniu np. do poprzedniej C, lub A-klasy. Prócz plastików w tylnej części (chyba bagażnik) nic nie skrzypi i jak na serię jeden skóra jak, i wszystkie materiały są dobrej jakości.
4,4
~Majki
BMW Seria 1 F20-F21
Hatchback 5d Facelifting 2015 118i 136KM 100kW
Kupiłem ten samochód z niechęcią zamieniając moją Audi A3 2.0TDI na BMW F20 118i 4 cylindry. Benzyna więc wydawał się mułowaty przy pierwszym kontakcie, lecz jakie było moje zdziwienie gdy wjechałem na kręte trasy. Ten samochód to taki mikro-bolid, każdy zakręt to uczucie jakbym jechał bolidem F1, poprstu wspaniale, na autostradzie też bajka, a zrobiłem tym samochodem wieeele kilometrów. Dopiero pierwsza awaria w postaci pompy paliwa zrobiła mi sie po 140 tys km, poza tym udane auto do miejskiej dżungli jak i dłuższe wypady.
4,5
~PiciuHamburg
BMW Seria 1 F20-F21
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
Super auto dla : Singla lub Pary. Nie nadaje się wg mnie już dla kogoś z dziećmi. Żona marudzi, że zbyt szybko, zbyt zrywnie, dziecko to samo. Poza tym mało miejsca z tyłu. Bądźmy realistami. Jak się jeździ dużo z rodziną - to to auto jest kompletnie marnuje swój potencjał. Frajda jest przez pierwsze 3 miesiące od zakupu - później człowiek stwierdza, że do niczego mu takie szybkie auto nie jest potrzebne (bo głównie miasto i autostrady - gdzie jedziesz ze stałą prędkością) Super auto dla kogoś kto mieszka np w małym mieście i dojeżdża gdzieś po lokalnych drogach - wtedy najlepiej można wykorzystać jego potencjał. No i czuć przewagę. JAk trzeba gdzieś na krótkim odcinku wyprzedzić - to jest frajda. I tu wg mnie się ta frajda kończy. Bo jak pisałem powyżej - autostrada - to głównie jazda ze stałą prędkością - więc każde auto 2.0 litra wystarczy. Do miasta to każdy diesel wystarczy. Nie nadaje się wg mnie do miasta i na autostrady bo : w mieście ograniczenia, na autostradach czuć, że nie ma tej stabilności powyżej 160-170. Poza tym zaczyna sporo palić powyżej pewnej prędkości. Ja już bym drugi raz nie kupił. Fakt jest bezawarykny, łądnie chodzi. Nie rzuca się w oczy zbytnio. Dość bezpieczny przy xdrive - nawet bez ESP. Ale jak porównuje np VW jette diesel 105KM, Focusa 150km benzyne i m140i. To najbardziej chyba mi pasowała jetta. Głupie ale do takich wniosków dochodzę. Co ważne - to jak ktoś chce wozić rowery na tylnym haku - to tu nie da się łątwo haka zamontować - bo producent nie przewidział zbytnio dla tego modelu bo jest tam tłumik. Jest jakaś jedna wersja - w niemczech ktoś sprzedaje - można poszukać. Ale to nie jest standard tutaj. Podsumowując : wg mnie to auto dla singla, który dojeżdża do pracy z małego miasteczka w inne miejsce. I to mówimy tu o singlu, którego stać na spalanie średnio 10L/100 i więcej. Zrobiłem nim 35 tys. Mam teraz 45. I przymierzam się raczej sprzedać. Jak ktoś ma dylematy niech pisze. src (at) poczta.onet.pl
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 F20-F21
5,7 – 11,8
l/100 km
4,4 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,6
BMW Seria 1 F20-F21
M-Hatchback 5d Facelifting 2017 M140i 340KM 250kW
Samochód przy swojej dynamice uważam za oszczędny. Średnie spalanie z trasy ponad 2000km to 8,8l jadąc prawie tylko autostradami niestety z dużym ruchem w obie strony z kilkoma korkami po drodze, kilkoma momentami 200+ i średnią prędkością podczas cruisingu ok. 140km/h. Na co dzień auto użytkowane w Szwajcarii, więc można to nazwać oszczędną jazdą, podczas trasy w Alpy potrafi spalić nawet i w okolicach skromnych 7l (120km/h autostrada i 80km/h krajówka). Oczywiście po dojeździe do przełęczy, wrzucając DSC OFF i wspinając się krętymi drogami spalanie pnie się w górę razem z nami, ale nie po to kupujemy ten samochód żeby wtedy na to patrzeć, średnie wartości przy takiej jeździe mogą spokojnie sięgać 16l w górę. Po mieście na krótkich dystansach liczył bym na okolice 12-13l. Średnie spalanie z użytkowania samochodu 70/30 trasa/miasto z zabawą w kilku momentach określił bym na ok. 10l.
9,8
BMW Seria 1 F20-F21
Hatchback 5d Facelifting 2017 118i 136KM 100kW
To mój ulubiony samochód który do tej pory miałem. Zapiernicza jak resorówka, mimo małej mocy przyśpieszenie jest absolutnie wystarczające do miasta czy "szybkiej" ale krótkiej trasy, co niestety przekłada się na spalanie. W trasie przy dynamicznej jeździe i wyprzedzaniu ciężarówek nie łudźmy się, że zejdziemy poniżej 8l/100km a raczej nawet poniżej 9l/100km. Przy na prawdę żwawej jeździe potrafi spalić nawet 12l/100km. Podobnie w mieście, jeśli faktycznie startujemy spod świateł konkretnie, do tego korki etc. nie zejdziesz poniżej 9l/100km. Na dziś mam przebieg 45 000km i średnie spalanie na komputerze pokładowym 11l/100km.
5,9
BMW Seria 1 F20-F21
Hatchback 5d 125i 218KM 160kW
Brat posiada od 2 lat, trasa Holandia Polska 120km/h średnio 5.7l. średnie ogólnie ma na poziomie 6.2.. Zrobił 50tys. Km plus może taki ze kupił gdy miał ledwo 40tys na blacie, w 2020r trochę zapłacił ale chodzi jak złoto. Pierwsza bmka gdzie nie było władowane worka pieniędzy.
BMW Seria 1 F20-F21