Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 118d 143KM 105kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy Å›redniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przeÅ‚omu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowaÅ‚a jako piÄ™ciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostÄ™pny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiÄ…gnÄ…Å‚ rynkowy sukces – dziÅ› jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostÄ™pna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 90 x 84 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Silnik

Wady

- Widoczność - Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,3
~BMW E87 118d N47D20A
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 118d 143KM 105kW
Samochód bardzo przyjemny. Dałbym 5 gwiazdek gdyby nie skrzypiąca na nierównościach deska rozdzielcza. Ilość miejsca z przodu wystarczająca. Z tyłu już dość ciasno. Koszty eksploatacji nie są makabryczne, ale super tanio też nie jest. Cała reszta super. Silnik dynamiczny, mało pali. Biegi ciasno wchodzą. Same przełożenia są dość długie. Ciekawa rzecz to pakiet EfficientDynamics - roletki w nerkach, system "odzyskiwania energii". Trzeba tylko odłączyć start-stopa na stałę. Samochód ładnie się prowadzi (czuć tylnonapędową charakterystykę). Daje dużo frajdy z jazdy - jak to BMW. Układ kierowniczy super. Na zakrętach wystarczą lekkie ruchy nadgarstków. Generalnie polecam - głównie ze względu na właściwości jezdne.
4,5
~Michał
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 118d 143KM 105kW
Generalnie auto po 6 latach eksploatacji i przebiegu ponad 180 tysięcy km oceniam bardzo dobrze. Stan podwozia, materiałów wykończeniowych wnętrza nie wykazują jakiegokolwiek zużycia. Wersja z wszystkimi pakietami M Performance wygląda bardzo dynamicznie. W wyposażeniu obniżone zawieszenie, ładne szprychowe felgi, sportowe fotele z świetnymi siedziskami, czarna podsufitka itp. Lakier metalik w doskonałej kondycji, brak oznak jakiejkolwiek korozji w podwoziu. Rura wydechowa od wewnętrznej strony praktycznie czysta. Elementy wyposażenia, komfortu nie wykazują zużycia. Przy odpowiednio zadbanym egzemplarzu daje poczucie zadowolenia.
4,0
~looko
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 118d 143KM 105kW
Witam, bardzo pomogły mi opinie z tej strony przy kupnie auta. Więc po roku użytkowania postanawiam się również podzielić z Wami swoją opinią. Auto sprawuje się bardzo dobrze, bez usterkowo. Zrobiłem nim w roku przeszło 25tys. km. Po roku wymieniłem w nim tarcze z przodu, klocki, wszystkie filtry i olej. Koszt 1000zł, czyli porównywalnie z innymi autami. Auto bardzo żwawe, poradzi sobie w każdych warunkach czy to w mieście czy po za. Po roku śmiało mogę auto polecić, nie mam do niego żadnych zastrzeżeń.
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 118d 143KM 105kW 2007-2011
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 118d 143KM 105kW
Liczone odręcznie, z dystrybutora. Samochód nagminnie pali między 5,7 l. a 6,2 l. na 100km - nawet jeśli komputer pokazuje 4,4 l. Najmniejsza realna średnia jaką udało mi się uzyskać to 5,5 l. - nie miałem cierpliwości jechać bardziej po emerycku i pod wynik. Wszystkie wyniki to średnia mieszana - 80% droga główna krajowa, 20% miasto. Nigdy nie udało się przekroczyć średniej 6,3 litra - nawet przy dość ciężkiej nodze. Auto jest dynamiczne, prowadzi się jak gokart. Spalanie śmiesznie niskie jak na to co dostajemy w zamian.
5,7
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 118d 143KM 105kW
Średnie zużycie paliwa mam na poziomie 7,2 l/100 km, przy czym moją jazdę spokojnie można nazwać dynamiczną.To spalanie to głównie miasto. Na trasie koło 6 litrów, choć udało mi się zejść do 3,8 l, przy prędkościach do 100km/h.Wszystkie dane wg komputera.Jak na 2 l i 184 km i emocjach jakie auto dostarcza spalanie jest więcej niż doskonałe.Osiągi bardzo podobne do 330d e 46, a spalanie 3 litry mniejsze. Co do przeglądów - nie robiłem przy samochodzie nic prócz wymiany oleju, 5,5 l - 400zł.Nic więcej nie robiłem.Dlaczego?Pan majster powiedział mi, że mam czekać na informacje z komputera, podobno informuje jeśli trzeba cokolwiek wymienić.
6,3
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 118d 143KM 105kW
Samochód w cyklu mieszanym zużywa 6,7 litra oleju napędowego na 100 km. (pomiar na dystansie ponad 7 tys km). Jeżdżę i dynamicznie i ekonomicznie. Rozkłada to się mniej więcej równo. Zapewnienia producenta o śmiesznie niskim spalaniu należy między bajki włożyć. Mimo to nie ma co narzekać, i tak jest dobrze. Z przeglądami jest już trochę gorzej. Serwisy BMW nigdy nie należały do tanich. Za pierwszy przegląd zapłaciłem 950 zł. Za głupią dezynfekcję klimatyzacji i to bez uzupełniania czynnika chłodzącego 450 zł?? Za ustawienie zbieżności kół 350 zł. Lekka przesada. Drugi przegląd będzie zapewne bardzo kosztowny z uwagi na konieczność wymiany nie tylko oleju silnikowego, ale również klocków hamulcowch, uzupełnienie płynu hamulcowego i pewnie jeszcze kilku innych rzeczy. Ale tak jest w większości marek premium. Tak, tak, to właśnie serwisy zapewniają rentowność autoryzowanym dealerom.

Usterki BMW Seria 1 E81/E87

Liczba wpisów: 28
Sonda lambda 1 przed katalizatorem PO134
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
  • lpg
  • 277 tys. km
Jedyny check jaki wyskakuje to PO134 (obwod czujnika tlenu, brak dzialania, czujnik 1), wiec zostala wymieniona sonda z oryginalnej na magnetic po tygodniu ten sam problem plus znaczny wzrost spalania z 8.0 na 10l/100km. Po wymianie na sonde NFC ten sam blad wyskoczyl po miesiacu. Jazda na samej benzynie nie powoduje wyskakiwania tego bledu. Przewody byly sprawdzane nic nie jest przerwane. Gazownik stwierdzil ze wszystkie parametry sa w porzadku i sonda dziala normalnie, wiec caly czas cos jest nie tak
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Szarpanie na pierwszym biegu, wycieki oleju z silnika, grzejÄ…cy siÄ™ silnik,
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 120i 150KM 110kW 2004-2007
  • silnik
  • 175 tys. km
Witam. Mam takie objawy/usterki. Rozrząd przy 160 tys wmieniany bo łancuch cały luźny, podobno napinacze żle napinaly łańcuch. Dodatkowo, falujące obroty na biegu jałowym, falują na poziomie 700-900 czasem 600-900. Szarpanie na pierwszym biegu, ale raczej tylko na zimnym silniku, wiec to moze nie być wina skrzyni biegów. Olej z silnika ucieka jak szalony. Jak pojeżdzę dynamiczniej i szybciej tak okolo 140 km/h to ubywa. Klima nie działa... Silnik grzeje się strasznie, chłodzenie silnika padło czy kij wie co sie dzieje. Tak więc podsumowując straszna kaszana. Wiele usterek i wydane miliony monet. Dodam że świece i odma była wymieniana rok temu.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87