Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 118d 122KM 90kW 2004-2007

Lata produkcji: 2004 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy Å›redniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przeÅ‚omu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowaÅ‚a jako piÄ™ciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostÄ™pny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiÄ…gnÄ…Å‚ rynkowy sukces – dziÅ› jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostÄ™pna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 90 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~Robert
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 118d 122KM 90kW
Samochód użytkuję już ok. 5 lat, ale kupiłem go już z niemałym przebiegiem, bo aktualnie posiada przejechane 470 tyś. km. Jeżdżę nim bardzo dużo, bo wiele tras np. Śląsk - Francja, Śląsk - Chorwacja, co też nabiło tak dużo km na liczniku. Samochód spisuje się świetnie! Mimo ogromnego przebiegu jest bardzo tani w utrzymaniu, a zabawne, bo kosztuje mnie on niewiele więcej, jak dawne Polo 1.9 SDI. Jest wiele zamienników np. tarcz hamulcowych itp. Rozrząd jest jeszcze fabryczny, sprzęgło wraz z dwumasą było wymienione, a i jeszcze świece żarowe. Poza tym tylko paliwo, filtry olej i na tym kończą się koszta eksploatacji. Silnik mam wrażenie, że jest toporny jak 1.9SDI - odpalając samochód mam wrażenie, że mogę nim pojechać na koniec świata. Bardzo polecam kupić zadbany egzemplarz, bo największy wpływ na trwałość ma dbanie o samochód.
4,5
~jaKubson
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 118d 122KM 90kW
Bardzo ciekawe auto. Nie jest to auto rodzinne chyba że 2 +1 .Daje mnóstwo frajdy z jazdy. Jeżeli ktoś szuka auta aby wiozło go z punktu a do punktu b i nie wie nawet , która oś jest napędzana w jego samochodzie to polecam VW Golfa , wszystkim innym wspomniane BMW. Doskonały układ kierowniczy - bardzo precyzyjny . Sztywne zawieszenie - seryjne - nie jest ono najbardziej komfortowe na nasze drogi ale auto świetnie trzyma się drogi ( w ciągu 6 lat eksploatacji wymieniłem amortyzatory - przód i jakieś tuleje z tyłu).
4,2
~Michał
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 118d 122KM 90kW
Jest to moje pierwsze BMW i pierwszy diesel, nigdy nie byłem przekonany do tych silników, jednak silnik pozytywnie mnie zaskoczył. Jakość jak na markę premium, plastiki mało trzeszczą, a materiały nie są zniszczone. Auto jest odpowiednie na trasę jak i do miasta.
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 118d 122KM 90kW 2004-2007
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 118d 122KM 90kW
ludzie mysla ze 122 konie to nie jedzie, a kazdy kto prowadzil to byl w szoku ze tak fajnie sie zbiera, fajna fura dla mlodych gniewnych albo malolatek, baaaardzo malo pali a zrywa asfalt, no i dziewczyny patrza jak to na beemke, polecam
8,7
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 118d 122KM 90kW
Nie wiem co Wy tu piszecie o 6L, posiadam to auto, jedze tylko po mieście i krótkie trasy, czasami sporadycznie przycisne gdy jest trochę miejsca i auto pali minimum 8l+, mojej znajomej posiadającej identyczny silnik również pali około 8l+. Bzdury piszecie. Okej 6.5 na trasie może jest realne.
6,0
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 118d 122KM 90kW
Nie większe niż Golfa , Focusa , nie wspominając o autach francuskich. Bardzo dużo zamienników dobrej jakości w dobrej cenie . Ważne aby mieć dobrego mechanika - najlepiej specjalizującego się w BMW , który w porę wychwyci bolączki auta zanim przerodzą się w coś poważnego. Najpoważniejsza naprawa jaką miałem w ciągu 6 lat eksploatacji i 100 tkm to wymiana 2- masy wraz z kompletem sprzęgła oraz wymiana koła pasowego wraz z tłumikiem drgań , reszta to zwykła eksploatacja.

Usterki BMW Seria 1 E81/E87

Liczba wpisów: 28
Sonda lambda 1 przed katalizatorem PO134
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
  • lpg
  • 277 tys. km
Jedyny check jaki wyskakuje to PO134 (obwod czujnika tlenu, brak dzialania, czujnik 1), wiec zostala wymieniona sonda z oryginalnej na magnetic po tygodniu ten sam problem plus znaczny wzrost spalania z 8.0 na 10l/100km. Po wymianie na sonde NFC ten sam blad wyskoczyl po miesiacu. Jazda na samej benzynie nie powoduje wyskakiwania tego bledu. Przewody byly sprawdzane nic nie jest przerwane. Gazownik stwierdzil ze wszystkie parametry sa w porzadku i sonda dziala normalnie, wiec caly czas cos jest nie tak
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Szarpanie na pierwszym biegu, wycieki oleju z silnika, grzejÄ…cy siÄ™ silnik,
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 120i 150KM 110kW 2004-2007
  • silnik
  • 175 tys. km
Witam. Mam takie objawy/usterki. Rozrząd przy 160 tys wmieniany bo łancuch cały luźny, podobno napinacze żle napinaly łańcuch. Dodatkowo, falujące obroty na biegu jałowym, falują na poziomie 700-900 czasem 600-900. Szarpanie na pierwszym biegu, ale raczej tylko na zimnym silniku, wiec to moze nie być wina skrzyni biegów. Olej z silnika ucieka jak szalony. Jak pojeżdzę dynamiczniej i szybciej tak okolo 140 km/h to ubywa. Klima nie działa... Silnik grzeje się strasznie, chłodzenie silnika padło czy kij wie co sie dzieje. Tak więc podsumowując straszna kaszana. Wiele usterek i wydane miliony monet. Dodam że świece i odma była wymieniana rok temu.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87