Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007

Lata produkcji: 2004 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przełomu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowała jako pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostępny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiągnął rynkowy sukces – dziś jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 72 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,0
~Mikołaj
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
Bardzo dobry samochód do poruszania się po mieście i pokonywania niedługich tras. Prowadzi się niesamowicie, w zakrętach trzyma się drogi jak wryty. Układ kierowniczy komunikuje jasno kierowcy co dzieje się z samochodem i grzecznie słucha się ruchów kierownicy. Silnik jest wystarczający na tę budę, ale nic poza tym - udało mi się osiągnąć czas 9.7s do 100km/h wg. GPS. Przy wyprzedzaniu trzeba jednak zredukować i mieć kawałek na rozpęd. Moc jest oddawana liniowo, do żwawej jazdy należy wysoko wkręcać obroty, więc swoje jest w stanie wypić - na kołach 16" pali mi około 8/9l, na 17" i szerokich oponach jest to nawet 11/12l (!!!) więc ekonomia nie jest najmocniejszą stroną pojazdu. Polecam szukać wersji sześciobiegowej. Przy prędkościach autostradowych samochód jest dość pewny, ale hałas wiatru zaczyna być mocno zauważalny powyżej 100km/h. Wnętrze jest schludne, niestety podstawowe fotele nie są zbyt komfortowe, przy trasach ponad dwugodzinnych zaczynają boleć plecy. Wykonanie i spasowanie elementów wnętrza jest ok, natomiast materiały nie są pierwszej klasy - czuć, że to najtańsza seria BMW tego okresu. Wysoki kierowca spokojnie się mieści, natomiast pasażerowie z tyłu mogą narzekać. Bagażnik nie jest ogromny, ale kształt pozwala na komfortowy załadunek. Samochód pięknie wygląda i wyróżnia się na tle innych pojazdów tej klasy właściwościami jezdnymi. Wcale nie jest tak awaryjny jak mogłoby się wydawać - roczne użytkowanie obyło się bez kosztownych usterek, zwyczajnie należy dbać. Jest to zdecydowanie bardzo ciekawa propozycja w budżecie ~15.000zl, która odwdzięczy się przyjemnością z jazdy i wyjątkowością stylistyczną swojej w klasie.
4,5
~Przemek
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
Od trzech lat użytkuję e87 116i i szczerze mogę auto polecić. Nigdy nie zdarzyło się żebym się zatrzymał i nie mógł jechać dalej, komfort jazdy oraz wykończenia na poziomie BMW. Kokpit skierowany w stronę kierowcy zapewnia wygodę. Jedyna uwaga to wysoki koszt wymiany elementów głównie z powodu braku zamienników. W moim przypadku wymiana rozrządu 3 tys, zł , wymiana dwumasy ( tak - nawet ta benzyna ma dwumas) wraz ze sprzęgłem 2,5 tys zł. Oczywiście są to elementy, które przy około 200 tyś. podlegają już ewentualnej wymianie i tak było w moim przypadku ale jak dotąd były to moje jedyne wydatki przy tym aucie. Polecam odłożyć pieniądze z założeniem, że będzie trzeba to w końcu zrobić.
3,6
~eRni
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
Samochód dający przyjemność z prowadzenia. W trasie można czuć się bezpiecznie dzięki dobrym właściwościom jezdnym. Z rezerwą należy jednak podchodzić do wyprzedzania, ze względu na dość niską moc tej wersji silnikowej. W ruchu miejskim jest zwinny i zwrotny, ale nie ma co liczyć na jazdę o kropelce. Wnętrze typowe dla marki - stylizacja może się podobać, materiały są różnej jakości. Zagospodarowanie przestrzeni i funkcjonalność rozwiązań poniżej średniej w tej klasie. Drobne usterki, które w wypadku tego egzemplarza nie doprowadziły do unieruchomienia go.
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
8,5
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
Auto stworzone do jazdy dookoła komina przy prędkościach nieprzekraczających 90 km/h. Miasto - problemy z rozhuśtaniem się do normalnej prędkości przy próbie bycia ekonomicznym. Trasa - powyżej 90 km/h wir w zbiorniku. Także, nieważne czy miasto czy trasa (jeździłem dość dynamicznie) moje spalanie LPG oscylowało w granicach 11,5-12l. Benzyny było to około litra mniej. Wspomnę, że gazownik ustawił mi dotrysk benzyny przy wysokich obrotach żeby nie spalić zaworów i auto śmiga na gazie już kilka lat bez zająknięcia.
7,0
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
Auto czułe na filtr powietrza. Po zakupie samochodu, mimo że filtr wyglądał na świeży i czysty, wymieniłem go profilaktycznie. Średnie spalanie w cyklu mieszanym z przewagą trasy z 8,3-8,4 l/100km spadło do 6,7-6,8 l. Jazda lekko dynamiczna. Przy oszczędnej jeździe w trasie, ale bez dużego zamulania, potrafi spalić 5,6 l/100km. Dane z komputera pokładowego i z moich wstępnych odczuć zgadzają się z ,,instrybutorem'', jeśli odbiegają to nie jakoś znacznie. 116i 115km 2006r. bez LPG. Przebieg 220k km.
9,0
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 8,02 l/100km. Myślę, że przy ekonomicznej jeździe spokojnie da się zejść do 7 - kiedyś spróbuję. Niestety w wielkomiejskich korkach pali 11 lub 12 litrów. Średnio wychodzi 9 l/100km przy codziennych dojazdach do pracy (5km w jedną stronę w mieście) i trasie 350km w jedną stronę raz w miesiącu. Generalnie na baku przejeżdżam około 500km. Tankuję raz 95 raz premium 98 - różnicy nie odczułem, ale podobno paliwa typu Shell V-power Nitro+, czy BP Ultimate 98 mają właściwości oczyszczające silnik. Myślę nad zrobieniem kuracji tylko na jednym rodzaju paliwa, np. BP Ultimate 98 przez 10000 km.
Sonda lambda 1 przed katalizatorem PO134
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
  • lpg
  • 277 tys. km
Jedyny check jaki wyskakuje to PO134 (obwod czujnika tlenu, brak dzialania, czujnik 1), wiec zostala wymieniona sonda z oryginalnej na magnetic po tygodniu ten sam problem plus znaczny wzrost spalania z 8.0 na 10l/100km. Po wymianie na sonde NFC ten sam blad wyskoczyl po miesiacu. Jazda na samej benzynie nie powoduje wyskakiwania tego bledu. Przewody byly sprawdzane nic nie jest przerwane. Gazownik stwierdzil ze wszystkie parametry sa w porzadku i sonda dziala normalnie, wiec caly czas cos jest nie tak
Oczekuje na rozwiązanie
Szarpanie na pierwszym biegu, wycieki oleju z silnika, grzejący się silnik,
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 120i 150KM 110kW 2004-2007
  • silnik
  • 175 tys. km
Witam. Mam takie objawy/usterki. Rozrząd przy 160 tys wmieniany bo łancuch cały luźny, podobno napinacze żle napinaly łańcuch. Dodatkowo, falujące obroty na biegu jałowym, falują na poziomie 700-900 czasem 600-900. Szarpanie na pierwszym biegu, ale raczej tylko na zimnym silniku, wiec to moze nie być wina skrzyni biegów. Olej z silnika ucieka jak szalony. Jak pojeżdzę dynamiczniej i szybciej tak okolo 140 km/h to ubywa. Klima nie działa... Silnik grzeje się strasznie, chłodzenie silnika padło czy kij wie co sie dzieje. Tak więc podsumowując straszna kaszana. Wiele usterek i wydane miliony monet. Dodam że świece i odma była wymieniana rok temu.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
5,0
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
W odpowiedzi na zamieszczoną tutaj poprzednią opinię przez mojego klienta Łukasza Burka jestem zbulwersowany tym co on tutaj wypisuje.Jest to sterta bzdur i kłamstw,a tylko po to aby się odgryśdź,zresztą sam nie wiem za co. W tym miejscu chciałbym przedstawić moją wersję zdażeń: Montaż instalacji gazowej miał miejsce 26 08 2011 przy przebiegu 76464 km. Koszt zabudowy...
5,0
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
W odpowiedzi na zamieszczoną tutaj poprzednią opinię przez mojego klienta Łukasza Burka jestem zbulwersowany tym co on tutaj wypisuje.Jest to sterta bzdur i kłamstw,a tylko po to aby się odgryśdź,zresztą sam nie wiem za co. W tym miejscu chciałbym przedstawić moją wersję zdażeń: Montaż instalacji gazowej miał miejsce 26 08 2011 przy przebiegu 76464 km. Koszt zabudowy...
2,5
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Montowałem instalacje gazową w firmie Auto MIX w Skrzyszowie. Nie polecam! Na samym początku szef wydawał się osobą kulturalną i godną zaufania, mówił profesjonalnie i na rzeczy. Zaproponował solidną instalacje gazową do mojego samochodu. Wszystko było okej, do czasu zapłaty. Po zapłaceniu za instalacje gazową kwoty prawie 4 tyś złotych rozpoczęły się problemy. Pierwszy...
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87