Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 E81/E87

Lata produkcji: 2004 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przełomu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowała jako pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostępny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiągnął rynkowy sukces – dziś jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz

BMW Seria 1 E81/E87 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~Bartosz
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 3.0 130i 265KM 195kW
Auto nie jest pozbawione wad, ale czymże są te wady przy tylu zaletach?! Do nocnej przejażdżki na odstresowanie auto bliskie ideału. Trzyma się suchej drogi jak przyklejone. Na mokrej nawierzchni chętnie zarzuca dupką. Na śniegu lepiej nie wyłączać trakcji... Niejeden kierowca był zdziwiony, jak przy 160km/h ten mały bączek wyprzedzał go z prawej i leciał dalej... niejeden kierowca w S-klasie czy 7-ce był zdziwiony jak przy 200km/h ten mały bączek się zrównywał i wyprzedzał bez zająknięcia... Wiadomo - spod świateł przegra z byle Audi S3... ale... zgubić 130i siedzące na dupie... to już jest wyzwanie ;)
4,0
~Mikołaj
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
Bardzo dobry samochód do poruszania się po mieście i pokonywania niedługich tras. Prowadzi się niesamowicie, w zakrętach trzyma się drogi jak wryty. Układ kierowniczy komunikuje jasno kierowcy co dzieje się z samochodem i grzecznie słucha się ruchów kierownicy. Silnik jest wystarczający na tę budę, ale nic poza tym - udało mi się osiągnąć czas 9.7s do 100km/h wg. GPS. Przy wyprzedzaniu trzeba jednak zredukować i mieć kawałek na rozpęd. Moc jest oddawana liniowo, do żwawej jazdy należy wysoko wkręcać obroty, więc swoje jest w stanie wypić - na kołach 16" pali mi około 8/9l, na 17" i szerokich oponach jest to nawet 11/12l (!!!) więc ekonomia nie jest najmocniejszą stroną pojazdu. Polecam szukać wersji sześciobiegowej. Przy prędkościach autostradowych samochód jest dość pewny, ale hałas wiatru zaczyna być mocno zauważalny powyżej 100km/h. Wnętrze jest schludne, niestety podstawowe fotele nie są zbyt komfortowe, przy trasach ponad dwugodzinnych zaczynają boleć plecy. Wykonanie i spasowanie elementów wnętrza jest ok, natomiast materiały nie są pierwszej klasy - czuć, że to najtańsza seria BMW tego okresu. Wysoki kierowca spokojnie się mieści, natomiast pasażerowie z tyłu mogą narzekać. Bagażnik nie jest ogromny, ale kształt pozwala na komfortowy załadunek. Samochód pięknie wygląda i wyróżnia się na tle innych pojazdów tej klasy właściwościami jezdnymi. Wcale nie jest tak awaryjny jak mogłoby się wydawać - roczne użytkowanie obyło się bez kosztownych usterek, zwyczajnie należy dbać. Jest to zdecydowanie bardzo ciekawa propozycja w budżecie ~15.000zl, która odwdzięczy się przyjemnością z jazdy i wyjątkowością stylistyczną swojej w klasie.
3,3
~Tobi
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 118i 129KM 95kW
Na pierwsze auto lub dla kobiety na dojazd do szkoły czy do pracy jest ok. Ładne i zwinne autko którym wszędzie zaparkujesz. Kupiłem jako pierwszy samochód(190tys km), układ jezdny świetny prowadzi się jak gokart i jest cicho w środku (po regeneracji tylnego mostu - koszt ok 2000zł ). Lakier i karoseria spoko nic nie rdzewieje, podwozie w dobrym stanie. Tyle z zalet.... Silnik bierze olej - średnio raz na 2 miesiące muszę dolewać. Spalanie w mieście około 10,5 w trasie min 7,5 Co chwilę kontrolka check, cała litania błędów Usterki ESP, liczne wymiany cewki, cała masa innych usterek które ciężko zliczyć
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 E81/E87
7,1 – 12,7
l/100 km
5,8 – 7,2
l/100 km
9,7 – 13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
BMW Seria 1 E81/E87
Coupe E82 123d 204KM 150kW
Auto ma podniesioną moc z 204 na lekko ponad 300 koni. Większość to cykl pozamiejski , ale na dość ruchliwych krajówkach. W mieście ciężko mi dokładnie podać spalanie , ale w takim mieszanym , to 5.9 bez przesadnego deptania i nie przekraczając 100 , no chyba , że podczas wyprzedzania. Najmniej to 4.9 z 740km , nad morze i z powrotem. 100 na tempomacie. Połowa drogi to drogi ekspresowe , a druga połowa to krajowe , w jedną stronę z rana przy sporym ruchu , w drugą późnym wieczorem przy minimalnym ruchu.
9,8
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 120i 150KM 110kW
Dziwne są tutaj pola do wypełnienia, bo żadne z nich nie pyta po prostu o średnie spalanie. Zapisuję każde tankowanie i średnie spalanie gazu z 23 tysięcy kilometrów wynosi 10,3 l/100 km. Nigdy nie przejechałem długiej trasy od tankowania do tankowania stosując ecodriving, więc nie wiem jak nisko da się zejść ze spalaniem. Najniższy wynik (8,3 l) osiągnąłem jeżdżąc spokojnie po Bieszczadach. Zazwyczaj spalanie wychodzi między 10 a 11, co zresztą odzwierciedla średnia. Jeżdżę więcej po mieście niż w trasie.
5,6
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 118d 143KM 105kW
Liczone odręcznie, z dystrybutora. Samochód nagminnie pali między 5,7 l. a 6,2 l. na 100km - nawet jeśli komputer pokazuje 4,4 l. Najmniejsza realna średnia jaką udało mi się uzyskać to 5,5 l. - nie miałem cierpliwości jechać bardziej po emerycku i pod wynik. Wszystkie wyniki to średnia mieszana - 80% droga główna krajowa, 20% miasto. Nigdy nie udało się przekroczyć średniej 6,3 litra - nawet przy dość ciężkiej nodze. Auto jest dynamiczne, prowadzi się jak gokart. Spalanie śmiesznie niskie jak na to co dostajemy w zamian.
Sonda lambda 1 przed katalizatorem PO134
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
  • lpg
  • 277 tys. km
Jedyny check jaki wyskakuje to PO134 (obwod czujnika tlenu, brak dzialania, czujnik 1), wiec zostala wymieniona sonda z oryginalnej na magnetic po tygodniu ten sam problem plus znaczny wzrost spalania z 8.0 na 10l/100km. Po wymianie na sonde NFC ten sam blad wyskoczyl po miesiacu. Jazda na samej benzynie nie powoduje wyskakiwania tego bledu. Przewody byly sprawdzane nic nie jest przerwane. Gazownik stwierdzil ze wszystkie parametry sa w porzadku i sonda dziala normalnie, wiec caly czas cos jest nie tak
Oczekuje na rozwiązanie
Szarpanie na pierwszym biegu, wycieki oleju z silnika, grzejący się silnik,
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 120i 150KM 110kW 2004-2007
  • silnik
  • 175 tys. km
Witam. Mam takie objawy/usterki. Rozrząd przy 160 tys wmieniany bo łancuch cały luźny, podobno napinacze żle napinaly łańcuch. Dodatkowo, falujące obroty na biegu jałowym, falują na poziomie 700-900 czasem 600-900. Szarpanie na pierwszym biegu, ale raczej tylko na zimnym silniku, wiec to moze nie być wina skrzyni biegów. Olej z silnika ucieka jak szalony. Jak pojeżdzę dynamiczniej i szybciej tak okolo 140 km/h to ubywa. Klima nie działa... Silnik grzeje się strasznie, chłodzenie silnika padło czy kij wie co sie dzieje. Tak więc podsumowując straszna kaszana. Wiele usterek i wydane miliony monet. Dodam że świece i odma była wymieniana rok temu.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
5,0
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
W odpowiedzi na zamieszczoną tutaj poprzednią opinię przez mojego klienta Łukasza Burka jestem zbulwersowany tym co on tutaj wypisuje.Jest to sterta bzdur i kłamstw,a tylko po to aby się odgryśdź,zresztą sam nie wiem za co. W tym miejscu chciałbym przedstawić moją wersję zdażeń: Montaż instalacji gazowej miał miejsce 26 08 2011 przy przebiegu 76464 km. Koszt zabudowy...
5,0
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
W odpowiedzi na zamieszczoną tutaj poprzednią opinię przez mojego klienta Łukasza Burka jestem zbulwersowany tym co on tutaj wypisuje.Jest to sterta bzdur i kłamstw,a tylko po to aby się odgryśdź,zresztą sam nie wiem za co. W tym miejscu chciałbym przedstawić moją wersję zdażeń: Montaż instalacji gazowej miał miejsce 26 08 2011 przy przebiegu 76464 km. Koszt zabudowy...
2,5
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Montowałem instalacje gazową w firmie Auto MIX w Skrzyszowie. Nie polecam! Na samym początku szef wydawał się osobą kulturalną i godną zaufania, mówił profesjonalnie i na rzeczy. Zaproponował solidną instalacje gazową do mojego samochodu. Wszystko było okej, do czasu zapłaty. Po zapłaceniu za instalacje gazową kwoty prawie 4 tyś złotych rozpoczęły się problemy. Pierwszy...
BMW Seria 1 E81/E87