Szukaj

Informacje o Audi TT 8N Coupe

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Auta sportowe
Mały samochód sportowy (segment G) o nadwoziu typu coupe lub roadster produkowany od 1998 roku. Początki modelu sięgają 1994 roku, kiedy w VW Design Center w USA rozpoczęły się prace projektowe, których efektem był prototyp TT zaprezentowany rok później. Nazwa auta pochodzi od wyścigu Tourist Trophy, który przed laty wygrywali kierowcy NSU (poprzednik Audi). W latach 2006-2014 oferowano drugą, zaś od 2014 roku – trzecią, najnowszą generacją auta. TT okazał się sukcesem rynkowym i wizerunkowym Audi. Wielokrotnie nagradzanym – m.in. tytułem World Design Car of the Year (2007).
czytaj więcej
Powagosław
Nie mogło być rewolucji, nie ta marka, nie ta filozofia, a i sam TT żadnych gwałtownych ruchów nie potrzebował. Audi najlepiej wychodzi delikatne poprawianie swoich samochodów. Wyszło i tym razem. ~Powagosław
Luzacjusz
Może to nie to samo, co Porsche 911, ale kształty TT są już marką samą w sobie. No tak, przyzwyczailiśmy się, złośliwie porównujemy z Golfem. Spragnionych wrażeń zachęcam do zajrzenia do środka tego auta. Tam kryje się designerska ziemia obiecana. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 4
Średnica zawracania 10,5 m
Promień skrętu 5,25 m
Długość 4041 mm
Szerokość 1764 mm
Wysokość 1343 mm
Rozstaw osi 2422 mm
Prześwit 107 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 490 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 220 l

Oceny Audi TT 8N Coupe

Liczba ocen: 68
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,2
~Dawid
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
Jest to moje pierwsze auto i jestem bardzo zadowolony. Dla osób mówiących że wygląda jak żuk, to polecam zobaczyć auto na żywo, wygląda o wiele korzystniej niż na zdjęciach. Przy samochodzie często lubi się posypać elektronika, zwłaszcza wyświetlacz FIS - typowa usterka to zimne luty, które powodują że diody nie świecą i ciężko odczytać co komputer pokazuje. Mechanicznie samochód nigdy się nie popsuł, ani nie wymagał wkładania w niego pieniędzy. Z plusów to świetne prowadzenie, kierownica lekko wspomagana gwarantuje pewne trzymanie się toru jazdy, szerokie opony trzymają przyczepność na zakrętach nawet przy dużych prędkościach. Z opinii innych słyszałem że niektóre modele mają turbo dziurę, faktycznie da się poczuć delikatny lag w turbinie przy obrotach rzędu 3000, ale mi osobiście to nie przeszkadzało. Blacharsko samochód również trzyma się świetnie, pomimo wieku ciężko znaleźć ogniska rdzy (jeśli jakieś występuje, to prawie zawsze po jakimś uszkodzeniu, ewentualnie pod mocowaniem spojlera). Zdecydowanie auto zostanie ze mną jeszcze na długie lata, ponieważ jestem nim absolutnie zachwycony.
4,6
~Carlos
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
Marzenie z młodych lat i grania w NFS - spełnione na 30ste urodziny :) Swietna konstrukcja , z technicznej strony auto w kosztach utrzymania Golfa/A3 (poza elementami nadwozia), zarazem duzo lepiej sie prowadzące i posiadajace wygląd przyciągający uwage innych nawet po 20 latach. Masa smaczków stylistycznych w środku jak i na zewnątrz , nie sprawiająca probemów mechanika, dobra blacharka, bez wątpienia auto ktore stanie sie (o ile juz nie staje) klasykiem. Nie mniej jednak - auto trudne w zakupie , wiele egzemplarzy porozbijanych lub po nieudolnym tuningu. W moim konkretnym przypadku kupiłem dopiero ósmy oglądany egzemplarz , chociaż wcale nie był on najdroższy.
4,0
~baki126
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
TT-tkę kupiłem właściwie przypadkowo od znajomego. Mechanik nie stwierdził większych defektów auta i po profilaktycznej wymianie rozrządu zrobiłem nią 20 tys. km. Jeżdżę głównie na odcinkach miasto+przedmieścia i z każdym miesiącem coraz bardziej to auto mi się podoba. Robi wrażenie swoim wyglądem, fajnie trzyma się drogi, względnie niewiele pali (jak na 180 KM) i oprócz paliwa nie wymaga inwestycji. Dla kogoś jeżdżącego maksymalnie w dwie osoby trudno o bardziej użyteczny i wyróżniający się samochód. Planowałem sprzedać, ale z uwagi na (prawie) bezproblemową eksploatację chyba zostanie u mnie jeszcze parę lat. Warto zwrócić uwagę, że ich ceny już nie spadają :)
Średnie spalanie dla Audi TT 8N Coupe
9,2 – 11,1
l/100 km
10,0 – 13,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
Spalanie zdrowego 1.8T jest zależne przede wszystkim od stylu jazdy i ogarnięcia "łącznika". Jeżeli ktoś chce jeździć oszczędnie, a do tego ma sprawne auto, naprawdę da się osiągnąć sensowne rezultaty. Jazda w trasie z prędkością oscylującą w granicach 90 km/h może zaowocować spalaniem nawet poniżej 7 litrów na setkę. Jednocześnie wraz ze wzrostem prędkości rośnie spalanie. W trasie przy prędkościach w przedziale 140 - 160 km/h i dynamicznym wyprzedzaniu bez problemu można zbliżyć się do 10 litrów. Miasto to już w ogóle inna bajka - w trybie emeryckim można zamknąć się nawet w 8,5 litra. Upalając auto bez problemu można ten wynik podwoić. Oczywiście znaczenie mają również warunki (korki, klima, długość trasy, etc.). W Warszawie, przy codziennej eksploatacji (korki o 8, korki o 18) i trasach do pracy rzędu 10 kilometrów, średnio wychodziło 10 l/100. Moim zdaniem poziom spalanie / osiągi jest do zaakceptowania. Lepsze spalanie przy zachowaniu tych samych osiągów można osiągnąć tylko w jakimś dłubniętym 1.9 / 2.0 TDI, ale silniki te, jak każde zresztą, również mają swoje wady (szczególnie 2.0 TDI).
11,0
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
paliwo żre jak dziki. mam wszystko w aucie wyregulowane, powymieniane części itp. nie wierzcie tym co tu piszą, że auto pali 8-9litrów bo tyle nie pali. jak mu się da w kichę to potrafi spalić 13-15l. normalnie pali 10-11litrów. ten co pisze że pali mu 8 czy 7 litrów to chyba jak stoi z wyłączonym silnikiem. auto mam 3 lata i jak go kupowałem nie podniecałem się jak większość osób która tu opinie wystawia, ale podeszłem do zakupu jak do normalnego auta (auto ma jeździć, nie psuć się i dawać frajdę, za to płacę, leję benzynę itp). ten samochód to porażka - 180km to za mało jak na dzisijesze czasy, praktycznie i te 225km to też już mało - audi a3 w wersji r ma tyle samo i przynajmniej nie rzuca się w oczy i nikogo nie kole (a my za to nie będziemy płacić - np. koleżance ktoś z zawisci rzucił w tt-kę cegłę w szybę na parkingu, innemu kumplowi ktoś rzucił jogurt w auto).
10,0
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 150KM 110kW
Ostatni silnik z pośrednim wtryskiem, idealnie nadający się jeszcze do zagazowania podczas gdy kolejne generacje TT od 2006r to już niestety bezpośrednie wtryski wiec konieczne schładzające dotryski PB, skomplikowana instalacja itp
Audi TT 8N Coupe