Szukaj

Informacje o Audi TT 8N

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Auta sportowe
Mały samochód sportowy (segment G) o nadwoziu typu coupe lub roadster produkowany od 1998 roku. Początki modelu sięgają 1994 roku, kiedy w VW Design Center w USA rozpoczęły się prace projektowe, których efektem był prototyp TT zaprezentowany rok później. Nazwa auta pochodzi od wyścigu Tourist Trophy, który przed laty wygrywali kierowcy NSU (poprzednik Audi). W latach 2006-2014 oferowano drugą, zaś od 2014 roku – trzecią, najnowszą generacją auta. TT okazał się sukcesem rynkowym i wizerunkowym Audi. Wielokrotnie nagradzanym – m.in. tytułem World Design Car of the Year (2007).
czytaj więcej
Powagosław
Nie mogło być rewolucji, nie ta marka, nie ta filozofia, a i sam TT żadnych gwałtownych ruchów nie potrzebował. Audi najlepiej wychodzi delikatne poprawianie swoich samochodów. Wyszło i tym razem. ~Powagosław
Luzacjusz
Może to nie to samo, co Porsche 911, ale kształty TT są już marką samą w sobie. No tak, przyzwyczailiśmy się, złośliwie porównujemy z Golfem. Spragnionych wrażeń zachęcam do zajrzenia do środka tego auta. Tam kryje się designerska ziemia obiecana. ~Luzacjusz

Audi TT 8N – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Audi TT 8N

Liczba ocen: 71
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,2
~Dawid
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
Jest to moje pierwsze auto i jestem bardzo zadowolony. Dla osób mówiących że wygląda jak żuk, to polecam zobaczyć auto na żywo, wygląda o wiele korzystniej niż na zdjęciach. Przy samochodzie często lubi się posypać elektronika, zwłaszcza wyświetlacz FIS - typowa usterka to zimne luty, które powodują że diody nie świecą i ciężko odczytać co komputer pokazuje. Mechanicznie samochód nigdy się nie popsuł, ani nie wymagał wkładania w niego pieniędzy. Z plusów to świetne prowadzenie, kierownica lekko wspomagana gwarantuje pewne trzymanie się toru jazdy, szerokie opony trzymają przyczepność na zakrętach nawet przy dużych prędkościach. Z opinii innych słyszałem że niektóre modele mają turbo dziurę, faktycznie da się poczuć delikatny lag w turbinie przy obrotach rzędu 3000, ale mi osobiście to nie przeszkadzało. Blacharsko samochód również trzyma się świetnie, pomimo wieku ciężko znaleźć ogniska rdzy (jeśli jakieś występuje, to prawie zawsze po jakimś uszkodzeniu, ewentualnie pod mocowaniem spojlera). Zdecydowanie auto zostanie ze mną jeszcze na długie lata, ponieważ jestem nim absolutnie zachwycony.
4,6
~Carlos
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
Marzenie z młodych lat i grania w NFS - spełnione na 30ste urodziny :) Swietna konstrukcja , z technicznej strony auto w kosztach utrzymania Golfa/A3 (poza elementami nadwozia), zarazem duzo lepiej sie prowadzące i posiadajace wygląd przyciągający uwage innych nawet po 20 latach. Masa smaczków stylistycznych w środku jak i na zewnątrz , nie sprawiająca probemów mechanika, dobra blacharka, bez wątpienia auto ktore stanie sie (o ile juz nie staje) klasykiem. Nie mniej jednak - auto trudne w zakupie , wiele egzemplarzy porozbijanych lub po nieudolnym tuningu. W moim konkretnym przypadku kupiłem dopiero ósmy oglądany egzemplarz , chociaż wcale nie był on najdroższy.
4,0
~baki126
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
TT-tkę kupiłem właściwie przypadkowo od znajomego. Mechanik nie stwierdził większych defektów auta i po profilaktycznej wymianie rozrządu zrobiłem nią 20 tys. km. Jeżdżę głównie na odcinkach miasto+przedmieścia i z każdym miesiącem coraz bardziej to auto mi się podoba. Robi wrażenie swoim wyglądem, fajnie trzyma się drogi, względnie niewiele pali (jak na 180 KM) i oprócz paliwa nie wymaga inwestycji. Dla kogoś jeżdżącego maksymalnie w dwie osoby trudno o bardziej użyteczny i wyróżniający się samochód. Planowałem sprzedać, ale z uwagi na (prawie) bezproblemową eksploatację chyba zostanie u mnie jeszcze parę lat. Warto zwrócić uwagę, że ich ceny już nie spadają :)

Raporty spalania Audi TT 8N

Liczba raportów: 120
Średnie spalanie dla Audi TT 8N
9,2 – 13,9
l/100 km
10,0 – 13,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,6
Audi TT 8N
Roadster 1.8 T 225KM 165kW
posiadam audi tt od roku, jazda nią daje frajdę, przed kupnem przejechałem się wersją 180 km auto nie mia tego czegoś, wersja z silnikiem 225 + wirus na 260 km i momentem wynoszącym 420 ma to coś, ja nie odczuwam różnicy miedzy benzyną a lpg zbiornik mam na 40 litrów i wystarcza mi to na średnio 300 kilometrów w zależności od stylu jazdy, najmniejsze spalanie na benzynie 8,2 jazda miedzy 75-90km/h a na lpg 9,8 ciężko jechać autem z taką prędkością audi tt kusi do dynamicznej jazdy, średnie spalanie na lpg to okolo 13 litrów jazda po mieście 30% i trasa 70% w miarę z prędkościami nieznacznie odbiegającymi od przepisowych owszem na niektórych odcinkach dochodzących do160 km/h a gdy jadę po autostradzie przy prędkości około 200 km/h to potrafi palić 20- 22 lpg coś za coś, największe spalanie jakie mi udało się osiągnąć to było18litrów przy agresywnej jeździe, jak na ten silnik i napęd na 4 koła spalanie przyzwoite tym bardziej że lpg
9,7
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
Spalanie zdrowego 1.8T jest zależne przede wszystkim od stylu jazdy i ogarnięcia "łącznika". Jeżeli ktoś chce jeździć oszczędnie, a do tego ma sprawne auto, naprawdę da się osiągnąć sensowne rezultaty. Jazda w trasie z prędkością oscylującą w granicach 90 km/h może zaowocować spalaniem nawet poniżej 7 litrów na setkę. Jednocześnie wraz ze wzrostem prędkości rośnie spalanie. W trasie przy prędkościach w przedziale 140 - 160 km/h i dynamicznym wyprzedzaniu bez problemu można zbliżyć się do 10 litrów. Miasto to już w ogóle inna bajka - w trybie emeryckim można zamknąć się nawet w 8,5 litra. Upalając auto bez problemu można ten wynik podwoić. Oczywiście znaczenie mają również warunki (korki, klima, długość trasy, etc.). W Warszawie, przy codziennej eksploatacji (korki o 8, korki o 18) i trasach do pracy rzędu 10 kilometrów, średnio wychodziło 10 l/100. Moim zdaniem poziom spalanie / osiągi jest do zaakceptowania. Lepsze spalanie przy zachowaniu tych samych osiągów można osiągnąć tylko w jakimś dłubniętym 1.9 / 2.0 TDI, ale silniki te, jak każde zresztą, również mają swoje wady (szczególnie 2.0 TDI).
10,0
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 150KM 110kW
Ostatni silnik z pośrednim wtryskiem, idealnie nadający się jeszcze do zagazowania podczas gdy kolejne generacje TT od 2006r to już niestety bezpośrednie wtryski wiec konieczne schładzające dotryski PB, skomplikowana instalacja itp
Audi TT 8N