Szukaj

Informacje o Audi TT (TTS, TTRS)

Lata produkcji: 1998 – 2024
Segment: Auta sportowe
Mały samochód sportowy (segment G) o nadwoziu typu coupe lub roadster produkowany od 1998 roku. Początki modelu sięgają 1994 roku, kiedy w VW Design Center w USA rozpoczęły się prace projektowe, których efektem był prototyp TT zaprezentowany rok później. Nazwa auta pochodzi od wyścigu Tourist Trophy, który przed laty wygrywali kierowcy NSU (poprzednik Audi). W latach 2006-2014 oferowano drugą, zaś od 2014 roku – trzecią, najnowszą generacją auta. TT okazał się sukcesem rynkowym i wizerunkowym Audi. Wielokrotnie nagradzanym – m.in. tytułem World Design Car of the Year (2007).
czytaj więcej
Powagosław
Nie mogło być rewolucji, nie ta marka, nie ta filozofia, a i sam TT żadnych gwałtownych ruchów nie potrzebował. Audi najlepiej wychodzi delikatne poprawianie swoich samochodów. Wyszło i tym razem. ~Powagosław
Luzacjusz
Może to nie to samo, co Porsche 911, ale kształty TT są już marką samą w sobie. No tak, przyzwyczailiśmy się, złośliwie porównujemy z Golfem. Spragnionych wrażeń zachęcam do zajrzenia do środka tego auta. Tam kryje się designerska ziemia obiecana. ~Luzacjusz

Audi TT – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,2
~Dawid
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
Jest to moje pierwsze auto i jestem bardzo zadowolony. Dla osób mówiących że wygląda jak żuk, to polecam zobaczyć auto na żywo, wygląda o wiele korzystniej niż na zdjęciach. Przy samochodzie często lubi się posypać elektronika, zwłaszcza wyświetlacz FIS - typowa usterka to zimne luty, które powodują że diody nie świecą i ciężko odczytać co komputer pokazuje. Mechanicznie samochód nigdy się nie popsuł, ani nie wymagał wkładania w niego pieniędzy. Z plusów to świetne prowadzenie, kierownica lekko wspomagana gwarantuje pewne trzymanie się toru jazdy, szerokie opony trzymają przyczepność na zakrętach nawet przy dużych prędkościach. Z opinii innych słyszałem że niektóre modele mają turbo dziurę, faktycznie da się poczuć delikatny lag w turbinie przy obrotach rzędu 3000, ale mi osobiście to nie przeszkadzało. Blacharsko samochód również trzyma się świetnie, pomimo wieku ciężko znaleźć ogniska rdzy (jeśli jakieś występuje, to prawie zawsze po jakimś uszkodzeniu, ewentualnie pod mocowaniem spojlera). Zdecydowanie auto zostanie ze mną jeszcze na długie lata, ponieważ jestem nim absolutnie zachwycony.
4,6
~Carlos
Audi TT 8N
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
Marzenie z młodych lat i grania w NFS - spełnione na 30ste urodziny :) Swietna konstrukcja , z technicznej strony auto w kosztach utrzymania Golfa/A3 (poza elementami nadwozia), zarazem duzo lepiej sie prowadzące i posiadajace wygląd przyciągający uwage innych nawet po 20 latach. Masa smaczków stylistycznych w środku jak i na zewnątrz , nie sprawiająca probemów mechanika, dobra blacharka, bez wątpienia auto ktore stanie sie (o ile juz nie staje) klasykiem. Nie mniej jednak - auto trudne w zakupie , wiele egzemplarzy porozbijanych lub po nieudolnym tuningu. W moim konkretnym przypadku kupiłem dopiero ósmy oglądany egzemplarz , chociaż wcale nie był on najdroższy.
4,9
~ziom
Audi TT 8S
Coupe 2.0 TSI 230KM 169kW
Samochód kupiony z myślą o samotnych dojazdach do pracy i z powrotem i tutaj sprawdza się znakomicie. Po złożeniu tylnic foteli miejsce bagażowe jest nad wyraz spore. Świetnie sprawdza się zarówno w codziennych dojazdach do pracy czy też wypadach na zakupy gdzie wracamy z kilkoma siatkami w bagażniku. Niewielkie gabaryty pozwalają łatwo znaleźć miejsce parkingowe w miejskiej dżungli, a frajda z jazdy 230 konnym cupe napędzanym na wszystkie cztery koła jest nieoceniona. Minimalistyczne wykończenie kokpitu i przeniesienie multimediów na virtual cockpit to strzał w 10. Wszystkim można sterować z przycisków na kierownicy.
Średnie spalanie dla Audi TT
8,4 – 13,9
l/100 km
6,2 – 6,8
l/100 km
8,7 – 13,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Liczba komentarzy: 1
Audi TT 8S
Roadster TTS 2.0 TFSI 310KM 228kW
Krótka piłka. Po przejechaniu 30 tys w jeździe mieszanej, mniej więcej po połowie średnie zużycie 12,8. Tak pokazuje komputer. Podkładając jajko pod gaz osiągnąłem 7,8. Jak odpuściłem to 40. Taka jest prawda. Jeżeli kupujesz auto poniżej 5 sek do setki, to zapomnij o niskim spalaniu. Kup inne, jeżeli jesteś oszczędny. Ale ten moment obrotowy, bardzo sprawny silnik i bez problemu wyprzedza w każdej sytuacji drogowej. Nie bierze oleju, jak poprzednik. Problem z otwieraniem drzwi podczas mrozu. Metoda jest taka: najpierw otwieramy bagażnik, wyciągamy odmrażacz do szyb, spryskujmy uszczelki, chowamy odmrażacz do bagażnika. Po chwili otwieramy drzwi. Jeżeli postąpimy inaczej podczas mrozu i od razu otworzymy drzwi, to nie pojedziemy, bo zadziała blokada domykania szyb i trzeba czekać Ok. Pół, lub godziny jak odpuści. Dlatego wskazany garaż. Generalnie Ci co maja takie auto, drugim jeżdżą w sezonie zimowym, ja używam go na okrągło. Jestem rozczarowany jakością klocków hamulcowych. Musiałem wymienić po 29 tys, mimo iż jeżdżę wolno i delikatnie.
10,1
Audi TT 8J
Coupe Facelifting 2.0 TFSI 211KM 155kW
Po dużym mieście około 10 litrów, jak jeździmy bardzo delikatnie to można zejść na 9 litrów. Dramat zaczyna się kiedy dociskamy gaz i chcemy pojechać trochę szybciej... Powyżej 170 km/h już lepiej nie patrzeć na aktualne spalanie bo zaczynają lecieć łzy. Przy 180 km/h samochód pali około 15 litrów... To jakiś smutny żart bo 15 letni Saab 9-3 Aero 2.0T przy takich prędkoścach pali oko 12-13 l. Dodam że jeżdżę na paliwie V Power 100 Racing także na pewno mam trochę mniejsze spalanie niż by było na 95. Ale samochód jest tak rewelacyjny że wynagradza to z nawiązką. Polecam każdemu. Szczególnie jeśli nie szalejecie na autostradzie albo jesteście spokrewnieni z przezesem Orlenu ;)
10,8
Audi TT 8J
Coupe 2.0 TFSI 200KM 147kW
Spalanie niestety wyższe niż deklaruje producent i wskazuje spora część raportów spalania. W mieście przy oszczędnej jeździe zejście poniżej 10L jest niemożliwe. Na trasie jadąc około 90km/h udało mi się zejść do 7.5L. Trzeba jednak oddać TT że jak na samochód o takich osiągach spalanie i tak nie jest zbyt wysokie, a auto rekompensuje to frajdą z jazdy
Audi TT