Szukaj

Informacje o Audi Q7 II Q7-e 3.0 60 TFSI e 462KM 340kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2015 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, Q7 II nieznacznie zmniejszyÅ‚ swoje rozmiary, a także, dziÄ™ki wykorzystaniu nowoczeÅ›niejszych materiałów nadwozia – również wagÄ™ (jest lżejszy o 325 kg od Q7 I). Samochód zbudowano na nowej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej – Volkswagen MLB 2 Platform, którÄ… dzieli z najnowszymi generacjami Audi A4 i A8. DostÄ™pny również w wersji hybrydowej Q7 E-tron Quattro Plug-in.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo konserwatywny i ostrożny projekt, takie, zachowujÄ…c proporcje: A8 na dużych koÅ‚ach. Czy to źle? Może potencjalni klienci doceniÄ… fakt, że ich Audi jest jak angielski dżentelmen – rok za aktualnÄ… modÄ…. W przypadku innej interpretacji, to stylistyczne stonowanie i wyciszenie Q7 nie bÄ™dzie atutem tego auta. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
Czy Q7 to teraz trochę bardziej odpicowane duże kombi? Bo definitywnie wygląda jak kombi. W dodatku bardziej niż kombi Audi, wygląda jak kombi Volkswagena. Tylko cena się nie zgadza. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 2995 cm3
Typ silnika hybrydowy plug-in
Moc silnika 462 KM (340 kW)
Maksymalny moment obrotowy 700 Nm
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Ergonomia

Wybrane oceny

4,9
~Venn
Audi Q7 II
Q7-e 3.0 60 TFSI e 462KM 340kW
Auto bardzo komfortowe, duże i wygodne, a kombinacja silnika spalinowego i elektrycznego daje poczucie obcowania z kilkoma autami na raz. W opcji w pełni elektrycznej - cisza, płynność jazdy i absolutnie wystarczająca dynamika do jazdy w mieście czy sprawnego przemieszczania się poza. W przypadku napędu łączonego (w szczególności w trybie Dynamic + skrzyni w Sport) - auto bardzo szybkie i zaskakująco rasowe jak na 5m podwyższoną limuzynę - bo tak Q7 odbieram. W wersji 60 TFSIe jest to realna alternatywa dla SQ7, jeśli ktoś preferuje mieszany tryb jazdy (spokojnie, czasem bardziej sportowo). Decydując się na Q7 testowałem większość dużych SUVów "premium" - XC90, X5, Discovery, GLE. Całokształtem Q7 we wszystkim było bardzo dobre i bez wyraźnych wad (może poza liczbą i pojemnością schowków, bo tu się niestety Audi nie popisało). Auto jest dla rodziny 2+3 i pod tym względem, Audi absolutnie wygrywa nad wspomnianymi - głównie przez 3 odrębne fotele w drugim rzędzie w układzie 35/30/35 (XC90 też ma odrębne, ale węższe; X7 i GLS odpadły przez wzgląd na długość nadwozia). Hybrydę wybrałem porównując bezpośrednio z Q7 45TDI i 50TDI - specyfika napędu elektryczno-spalinowego bardziej mi pasuje (wcześniej jeździłem kilkoma mocnymi diesel'ami). Od razu nadmienię tylko, że auto jeździ 50/50 miasto-trasa, a spalanie nie było dla mnie głównym kryterium. Realny zasięg elektryczny to ok. 35-40km, ładowanie z normalnego gniazdka ok. 12-13h, z "siłowego" ok. 2.5h. Bardzo sprawnie działająca rekuperacja (odzyskiwanie energii). Kolejna będzie też hybryda.

Usterki Audi Q7 II

Liczba wpisów: 18
Samochód nie odpala i nie kręci po włączeniu start stop i pedału hamulca
  • Audi Q7 II SUV Facelifting 3.0 45 TDI 231KM 170kW od 2019
  • silnik
  • 26 tys. km
Samochód nie odpala i nie kręci po włączeniu start stop i pedału hamulca. Mogę wyjść z samochodu, zamknąć go i z powrotem otworzyć i zapali. Zauważyłem, że najlepiej wejść do auta, włączyć bez pedału start/stop, odczekać chwilę i wtedy już z hamulcem odpalić. Wtedy wszystko działa poprawnie. Czekam na informację z serwisu, ale długo im schodzi z oddzwonieniem.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Awaria systemu SOS
  • Audi Q7 II SUV 3.0 TDI 218KM 160kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 130 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Co chwilę głośny pisk ostrzegawczy i komunikat awaria systemu SOS - udaj się do serwisu. Usterka typowa, prawdopodobnie zbyt krótka fabryczna wiązka kabli. Niestety auto po gwarancji, będzie spory koszt.
Awaria systemu AdBlue
  • Audi Q7 II SUV Facelifting
  • inne
  • 25 tys. km
W terminie typowym dla konieczności dolania AdBlue (po przejechaniu ok. 25 tys. kilometrów) pojawił się komunikat "Dolej AdBlue" oraz zapaliła się kontrolka "check engine". Po dolaniu AdBlue komunikaty znikły, ale pojawiły się szybko z powrotem. Okazało się, że w systemie AdBlue była nieszczelność, a płyn katalityczny wyciekał i zalewał silnik.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Audi Q7 II Q7-e