Szukaj

Informacje o Audi Q5 II SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2017-2019

Lata produkcji: 2017 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

W Audi Q5 ceniono zawsze stały napęd na cztery koła quattro z centralnym mechanizmem różnicowym. Teraz trzeba będzie o tym zapomnieć w wersjach silnikowych 2.0 TDI oraz 2.0 TFSI. Dla nich przygotowano system quattro ultra ze sprzęgłami odłączającymi tylną oś gdy ta nie jest potrzebna. W praktyce oznacza to jazdę na wprost ze stałą prędkością. Quattro ultra jest także opcją dla silnika 2.0 TDI (150 KM), który jest jednostką bazową ze standardowym napędem przednim.

W ofercie na początku pojawią się cztery silniki, z których każdy poprawiono w celu uzyskania wyższej efektywności paliwowej i lepszych osiągów:

·         2.0 TDI (150 KM) – silnik bazowy, napęd przedni, opcjonalnie quattro ultra

·         2.0 TDI (190 KM) – napęd quattro ultra

·         2.0 TFSI (258 KM) – napęd quattro ultra

·         3.0 TDI (286 KM) – napęd quattro

Warto dodać, że najmocniejszy, tak jak w przypadku A4 i A5 jest diesel, w tym modelu generujący 620 Nm momentu obrotowego. Tylko ten motor będzie łączony z 8-biegowym tiptronikiem i stałym napędem quattro z mechanizmem różnicowym Torsen.

czytaj więcej
Powagosław

Paradoksalnie, bestseller Audi jednak trochę się zmienił. To obniżenie nadwozia sprawia, że – bardziej niż SUV-a, przypomina nieco uterenowione kombi. Skoro Audi twierdzi, że ten samochód ma właśnie tak wyglądać, to ma właśnie tak wyglądać i zapewne sprzeda się jeszcze lepiej niż do tej pory.

~Powagosław
Luzacjusz

Styliści Audi to mają robotę jak fryzjer Bruce’a Willisa. „Jak krótko dziś strzyżemy, Bruce? Tak jak zawsze?”. Już nie mogę doczekać się dziesiątej generacji Q5, pewnie za 50 lat. Będzie wyglądała tak jak zawsze.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-3000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wyciszenie + Karoseria + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~MIrek
Audi Q5 II
SUV 2.0 TDI 190KM 140kW
Auto zewnętrznie nie należało do moich preferowanych ale po testach BMW X3, Lexusa NX i RX, Volvo XC60, Mercedesa GLC, Skodę Kodiak okazało się najbardziej wyważone, przyjazne. Hasło "perfekcja w detalach" okazuje się prawdą- wszystko jest dopracowane w szczegółach, ma się poczucie bezpieczeństwa, komfortu, solidności choć nie ma żadnych wodotrysków. Zaskoczyło mnie bardzo małe spalanie- nie kasowałem średniego zużycia ze 100 000 km i jest to sensacyjne 6,7 l ! Nawet szybkie trasy- kilkaset kilometrów autostradą ze średnią 130 (jazda w Niemczech 160-170, w Polsce 150) to poniżej 7 litrów. Ostatecznie przekonał mnie w 2018 duży rabat (takie wówczas były) i to przełamało moją niechęć do niemieckiej motoryzacji :)
5,0
~Marcin
Audi Q5 II
SUV 2.0 TDI 190KM 140kW
2 miesiące jeżdżę nowym Q5 quattro 190KM i rewelacja. 170 km/h z tempomatem to sama przyjemność, cicho, tylko szum opon lekki słychać, Bang&Olufsen z 3D to jakiś kosmos - jak w kinie!!! Bardzo dobry skręt ma to auto, nie ma problemu z nawracaniem na drodze. Niestety nie mam Smartfon Interface ale przydałby się do słuchania muzyki np.: ze SPOTIFY albo do nawigacji ze smartfona google map. W samochodzie mam nawigacje google ale nie pokazuje ona korków tak jak w smartfonie - tutaj minus, ale chyba jedyny. Jazda nad morze 620km w 6h trasa: Katowice-Częstochowa-Łódź-Gdańsk-Słupsk, spalanie 8,2l/100 ( na autostradzie 170km/h na tempomacie). Przy normalnej codziennej jezdzie spalanie na poziomie 6,8-7,2l/100. Polecam to auto naprawdę warto!
4,9
~Jacek
Audi Q5 II
SUV 2.0 TDI 190KM 140kW
Auto bardzo dobrze dopracowane, drogie ale warte swojej ceny. Jak czytam że płaci się tylko za markę i za 4 kółka na grillu to chce mi się śmiać! Wystarczy wsiąść do tego auta i odrazu czuje się klasę premium. Przyjemnie zaskakuje niskie spalanie, przy przelotówce przez wioski i prędkości 70-90km/h i spokojnej jeździe auto paliło 5,1l!!! autostrada 150-180km/h spalanie 8-8,5l. Normalna jazda to około 7l. Bardzo dobre światła led, niedość że świetnie wyglądają to równie świetnie oświetlają drogę. Bardzo dobre zawieszenie, układ kierowniczy i wygodna pozycja za kierownicą. Jeśli miałbym na siłę się do czegoś przyczepić to chyba tylko to że wysuwając podłokietnik i chcąc się podnieść na łokciu, to podłokietnik może zjechać do tyłu... po 4 miesiącach jazdy chyba jedyna wada którą zauważyłem:) Czytałem też o dziwnie działającej skrzyni biegów... szarpaniu i opóźnieniu, dla mnie to praktycznie niezauważalne choć odrobina prawdy może i w tym jest.
Audi Q5 II SUV