Szukaj

Informacje o Audi Q5 II SUV 2.0 TDI 163KM 120kW 2018-2019

Lata produkcji: 2018 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

W Audi Q5 ceniono zawsze staÅ‚y napÄ™d na cztery koÅ‚a quattro z centralnym mechanizmem różnicowym. Teraz trzeba bÄ™dzie o tym zapomnieć w wersjach silnikowych 2.0 TDI oraz 2.0 TFSI. Dla nich przygotowano system quattro ultra ze sprzÄ™gÅ‚ami odÅ‚Ä…czajÄ…cymi tylnÄ… oÅ› gdy ta nie jest potrzebna. W praktyce oznacza to jazdÄ™ na wprost ze staÅ‚Ä… prÄ™dkoÅ›ciÄ…. Quattro ultra jest także opcjÄ… dla silnika 2.0 TDI (150 KM), który jest jednostkÄ… bazowÄ… ze standardowym napÄ™dem przednim.

W ofercie na poczÄ…tku pojawiÄ… siÄ™ cztery silniki, z których każdy poprawiono w celu uzyskania wyższej efektywnoÅ›ci paliwowej i lepszych osiÄ…gów:

·         2.0 TDI (150 KM) – silnik bazowy, napÄ™d przedni, opcjonalnie quattro ultra

·         2.0 TDI (190 KM) – napÄ™d quattro ultra

·         2.0 TFSI (258 KM) – napÄ™d quattro ultra

·         3.0 TDI (286 KM) – napÄ™d quattro

Warto dodać, że najmocniejszy, tak jak w przypadku A4 i A5 jest diesel, w tym modelu generujÄ…cy 620 Nm momentu obrotowego. Tylko ten motor bÄ™dzie Å‚Ä…czony z 8-biegowym tiptronikiem i staÅ‚ym napÄ™dem quattro z mechanizmem różnicowym Torsen.

czytaj więcej
Powagosław

Paradoksalnie, bestseller Audi jednak trochÄ™ siÄ™ zmieniÅ‚. To obniżenie nadwozia sprawia, że – bardziej niż SUV-a, przypomina nieco uterenowione kombi. Skoro Audi twierdzi, że ten samochód ma wÅ‚aÅ›nie tak wyglÄ…dać, to ma wÅ‚aÅ›nie tak wyglÄ…dać i zapewne sprzeda siÄ™ jeszcze lepiej niż do tej pory.

~Powagosław
Luzacjusz

StyliÅ›ci Audi to majÄ… robotÄ™ jak fryzjer Bruce’a Willisa. „Jak krótko dziÅ› strzyżemy, Bruce? Tak jak zawsze?”. Już nie mogÄ™ doczekać siÄ™ dziesiÄ…tej generacji Q5, pewnie za 50 lat. BÄ™dzie wyglÄ…daÅ‚a tak jak zawsze.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 3000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 15,5 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Audi Q5 II SUV