W Audi Q5 ceniono zawsze staÅ‚y napÄ™d na cztery koÅ‚a quattro z centralnym mechanizmem różnicowym. Teraz trzeba bÄ™dzie o tym zapomnieć w wersjach silnikowych 2.0 TDI oraz 2.0 TFSI. Dla nich przygotowano system quattro ultra ze sprzÄ™gÅ‚ami odÅ‚Ä…czajÄ…cymi tylnÄ… oÅ› gdy ta nie jest potrzebna. W praktyce oznacza to jazdÄ™ na wprost ze staÅ‚Ä… prÄ™dkoÅ›ciÄ…. Quattro ultra jest także opcjÄ… dla silnika 2.0 TDI (150 KM), który jest jednostkÄ… bazowÄ… ze standardowym napÄ™dem przednim.
W ofercie na poczÄ…tku pojawiÄ… siÄ™ cztery silniki, z których każdy poprawiono w celu uzyskania wyższej efektywnoÅ›ci paliwowej i lepszych osiÄ…gów:
· 2.0 TDI (150 KM) – silnik bazowy, napÄ™d przedni, opcjonalnie quattro ultra
· 2.0 TDI (190 KM) – napÄ™d quattro ultra
· 2.0 TFSI (258 KM) – napÄ™d quattro ultra
· 3.0 TDI (286 KM) – napÄ™d quattro
Warto dodać, że najmocniejszy, tak jak w przypadku A4 i A5 jest diesel, w tym modelu generujÄ…cy 620 Nm momentu obrotowego. Tylko ten motor bÄ™dzie Å‚Ä…czony z 8-biegowym tiptronikiem i staÅ‚ym napÄ™dem quattro z mechanizmem różnicowym Torsen.
TAK(67%)
Paradoksalnie, bestseller Audi jednak trochÄ™ siÄ™ zmieniÅ‚. To obniżenie nadwozia sprawia, że – bardziej niż SUV-a, przypomina nieco uterenowione kombi. Skoro Audi twierdzi, że ten samochód ma wÅ‚aÅ›nie tak wyglÄ…dać, to ma wÅ‚aÅ›nie tak wyglÄ…dać i zapewne sprzeda siÄ™ jeszcze lepiej niż do tej pory.
~PowagosÅ‚awStyliÅ›ci Audi to majÄ… robotÄ™ jak fryzjer Bruce’a Willisa. „Jak krótko dziÅ› strzyżemy, Bruce? Tak jak zawsze?”. Już nie mogÄ™ doczekać siÄ™ dziesiÄ…tej generacji Q5, pewnie za 50 lat. BÄ™dzie wyglÄ…daÅ‚a tak jak zawsze.
~Luzacjusz