Szukaj

Informacje o Audi Q5 II SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

W Audi Q5 ceniono zawsze stały napęd na cztery koła quattro z centralnym mechanizmem różnicowym. Teraz trzeba będzie o tym zapomnieć w wersjach silnikowych 2.0 TDI oraz 2.0 TFSI. Dla nich przygotowano system quattro ultra ze sprzęgłami odłączającymi tylną oś gdy ta nie jest potrzebna. W praktyce oznacza to jazdę na wprost ze stałą prędkością. Quattro ultra jest także opcją dla silnika 2.0 TDI (150 KM), który jest jednostką bazową ze standardowym napędem przednim.

W ofercie na początku pojawią się cztery silniki, z których każdy poprawiono w celu uzyskania wyższej efektywności paliwowej i lepszych osiągów:

·         2.0 TDI (150 KM) – silnik bazowy, napęd przedni, opcjonalnie quattro ultra

·         2.0 TDI (190 KM) – napęd quattro ultra

·         2.0 TFSI (258 KM) – napęd quattro ultra

·         3.0 TDI (286 KM) – napęd quattro

Warto dodać, że najmocniejszy, tak jak w przypadku A4 i A5 jest diesel, w tym modelu generujący 620 Nm momentu obrotowego. Tylko ten motor będzie łączony z 8-biegowym tiptronikiem i stałym napędem quattro z mechanizmem różnicowym Torsen.

czytaj więcej
Powagosław

Paradoksalnie, bestseller Audi jednak trochę się zmienił. To obniżenie nadwozia sprawia, że – bardziej niż SUV-a, przypomina nieco uterenowione kombi. Skoro Audi twierdzi, że ten samochód ma właśnie tak wyglądać, to ma właśnie tak wyglądać i zapewne sprzeda się jeszcze lepiej niż do tej pory.

~Powagosław
Luzacjusz

Styliści Audi to mają robotę jak fryzjer Bruce’a Willisa. „Jak krótko dziś strzyżemy, Bruce? Tak jak zawsze?”. Już nie mogę doczekać się dziesiątej generacji Q5, pewnie za 50 lat. Będzie wyglądała tak jak zawsze.

~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 4475 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1450-4375 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Karoseria
Średnie spalanie dla Audi Q5 II SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW od 2022
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW
Po roku jeżdżenia - na trasie jadąc zgodnie z przepisami, bez tempomatu i starając się spalić jak najmniej udało mi się zejść do 5,8l na trasie 400km. Jadąc na wakacje, spokojnie i płynnie załadowanym autem na trasie blisko 1000km średnia wyszła 6,4l. Przy agresywnej jeździe na trasie, maksymalnie auto spaliło mi 9,5l. Generalnie auto dużo bierze paliwa przy przyspieszaniu, ale jest bardzo oszczędne przy jeździe ze stałą prędkością. Auto jest ciężkie i przez to jazda w mieście jest mniej oszczędna - przy dużych korkach spalanie dochodzi do 12-13l. Przy mniejszych korkach można zejść na 9-10l. (Ergonomia)
8,6
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW
Po 9000 km średnie spalanie z komputera to 8.6 z czego to ok 40% miasto, 30 podmiejskie drogi i 30 ekspresówki, poza miastem raczej mam cięższą nogę. Poza miastem jadąc 70 -100 km/h żona potrafi uzyskać wynik 6 l, ja niestety tego nie umiem za dużo frajdy sprawia mi jazda tym samochodem. (Ergonomia)
8,5
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW
Auto potrafi być zaskakująco oszczędne przy oszczędnej jeździe na trasie. Jadąc delikatnie 120-130 km/h auto pali poniżej 7l/100km. Przy jeździe 140-150km/h, momentami 160km/h spalanie na autostradzie w okolicach 8,5l/100km. Jazda po dużym mieście, przy małym ruchu to ok 10l-11l/100km. Przy dużym ruchu, korkach itd. spalanie ok. 13l/100km. (Ergonomia)
Audi Q5 II SUV Facelifting