Szukaj

Informacje o Audi Q5 II SUV Facelifting

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, najnowsza generacja modelu (oznaczenie Typ 80A) wprowadzona na rynek w 2017 roku. Pod względem stylistycznym przeprowadzono charakterystyczną dla Audi delikatną ewolucję. W Q5 II wykorzystano też część rozwiązań zaprezentowanych w prototypie Audi Q8, mającym zwiastować nowego flagowego SUV-a niemieckiej marki. Q5 drugiej generacji został zbudowany na płycie podłogowej Volkswagen Group MLBevo Platform, którą dzieli m.in. z Audi Q7, Bentleyem Bentayga oraz Volkswagenem Phideonem. W przeciwieństwie do poprzednika, tym razem równolegle z bazową wersją Q5 debiutowała jej sportowa odmiana – SQ5.

 

Nowe Audi Q5 jest lżejsze i dynamiczniej narysowane, wizualnie mniejsze i bardziej sportowe, a w rzeczywistości nieznacznie większe od swojego poprzednika. Mierzy 4,66 m długości, szerokość to 1,89 m i wysokość 1,66 m. Na plus zmieniła się zatem długość i wysokość, ale także nieznacznie rozstaw osi, zwiększony z 2807 mm do 2820 mm. Wszystko to przy redukcji masy średnio o 90 kg, co osiągnięto stosując stal o wysokiej wytrzymałości oraz aluminium. Osiągnięto też dobry współczynnik oporu powietrza 0,30. Dzięki temu w kabinie jest ciszej, a także przyjemniej słucha się zestawu nagłaśniającego Bang & Olufsen Sound System.

Kluczowe elementy stylistyki jak bryła nadwozia zostały zachowane, choć dzięki sprytnym zabiegom sylwetka wizualnie wydaje się niższa. Dużą rolę odegrał w tym charakterystyczny grill z Singleframe oraz liczne poziome elementy przedniego pasa – podobnie jak tylnego — od układu pasków diodowych w reflektorach po użebrowanie dolnego wlotu powietrza. W tym modelu oczywiście pojawią się reflektory diodowe Matrix LED dostępne za dopłatą.

Nowe Audi Q5 może mieć na pokładzie najnowsze rozwiązania z dziedziny autonomicznej jazdy, które obecnie są traktowane jako asystenci poprawiający bezpieczeństwo czynne. Są to m. in. adaptacyjny tempomat z funkcją jazdy w korku, mogący częściowo przejąć prowadzenie auta w powolnym ruchu miejskim.

Inną nowością – choć nie w marce Audi – jest asystent wysiadania z auta, który ostrzega pasażerów przed pojazdami, które mogą ich potrącić po wyjściu na zewnątrz. Asystent parkowania czy autonomiczny hamulec miejski to nic nowego w tym segmencie.

 

czytaj więcej
Powagosław

Paradoksalnie, bestseller Audi jednak trochę się zmienił. To obniżenie nadwozia sprawia, że – bardziej niż SUV-a, przypomina nieco uterenowione kombi. Skoro Audi twierdzi, że ten samochód ma właśnie tak wyglądać, to ma właśnie tak wyglądać i zapewne sprzeda się jeszcze lepiej niż do tej pory.

~Powagosław
Luzacjusz

Styliści Audi to mają robotę jak fryzjer Bruce’a Willisa. „Jak krótko dziś strzyżemy, Bruce? Tak jak zawsze?”. Już nie mogę doczekać się dziesiątej generacji Q5, pewnie za 50 lat. Będzie wyglądała tak jak zawsze.

~Luzacjusz

Audi Q5 II SUV Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Długość 4682 mm
Szerokość 1893 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2140 mm
Wysokość 1637 mm
Rozstaw osi 2823 mm
Rozstaw kół - przód 1623 mm
Rozstaw kół - tył 1611 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1520 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 520 l
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~skm
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW
Nie chciałem kupować SUVa, ale niestety wybór sedanów/kombi jest co raz mniejszy. A5 avant z tyłu okazał się dosyć ciasny, a Superb po niezłej 3 zalicza wtopę i ostatecznie padło na Q5. I od razu mogę powiedzieć, że po paru miesiącach wybór celny. Najpierw minusy, bo jest ich niewiele: - przy mhev liczyłem na ciut mniejsze spalanie w mieście. niestety ciężar auta robi swoje. - do ideału brakuje troszeczkę więcej miejsca na kolana w drugim rzędzie. - audio B&O - nie jestem audiofilem, gra fajnie czysto, ale spodziewałem się większej różnicy w stosunku do poprzedni aut. plus: - auto optymalne dla mnie gabarytowo. w mieście radzi sobie bardzo dobrze. nie wiem czy podana oficjalnie średnica zawracania jest prawidłowa, bo nie ma z tym problemu na parkingu. dla rodziny 2+2 zdecydowanie ok. - po zapoznaniu się z automatem i ustawieniami żwawy silnik. nawet przy wyższej prędkości, po redukcji zbiera się bardzo przyzwoicie. nie jest to bolid i na trasy sugerowałbym sedana/kombi, ale jazda autem sprawia przyjemność. - świetne lampy matrix - pozostawione fizyczne przyciski. super czytelny panel do obsługi klimatyzacji i nawiewów oraz bezproblemowa obsługa z kierownicy - bardzo dobre wyciszenie wnętrza (jedynie zimówki są bardziej słyszalne) - kwestia gustu, ale specjalnie nie brałem wersji sportback. suv z pakietem czerni i sline, na 21 calach wygląda bardzo dobrze - systemy wspomagania jazdy pozamiejskiej i miejskiej bez zarzutu, dobrej jakości (rozdzielczości) kamera cofania - wnętrze na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach czy filmach. miałem z tym problem, ale po pierwszej jeździe próbnej dylemat zniknął Ogólnie polecam.
3,3
~Rafał
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
W 2020 kupiłem wersję 35 TDI quattro mega fajne auto. Ekonomiczne, potrafiło palić 5,5L/100km przy ekonomicznej jeździe. Przejechałem 270 tyś km i średnie spalanie wyszło 7,7l. Auto bardzo dynamiczne i cichutkie. Niestety ta wersja już nie była dostępna. Kupiłem 40TDI quattro. Pali jak smok a wcale nie jest dużo dynamiczniejszy mimo prawie 50 KM więcej. Jest dużo głośniejszy a teraz okazało się że bierze olej. Do tego ma wadę fabryczna i podczas deszczu nie działają czujniki cofania. W poprzedniej wersji nie wiedziałem co to serwis - wizyta co 30 tyś. W nowej wersji mam przejechane 10 tyś i już trzy razy musiałem być na serwisie a dopiero naprawę mam umówioną na kolejną wizytę.
4,9
~ST
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 35 TDI 163KM 120kW
Tego spodziewam się po niemieckim aucie. Tanie, solidne i komfortowe. Zadziwiająco wysoki komfort podróżowania. Prosta i intuicyjna obsługa. Niskie zużycie paliwa i dobre osiągi. Wymierający gatunek diesla z automatem usprawniono poprzez dodanie miękkiej hybrydy, która działa zadziwiająco dobrze.
Średnie spalanie dla Audi Q5 II SUV Facelifting
8,5 – 10,3
l/100 km
6,5 – 7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW
Po roku jeżdżenia - na trasie jadąc zgodnie z przepisami, bez tempomatu i starając się spalić jak najmniej udało mi się zejść do 5,8l na trasie 400km. Jadąc na wakacje, spokojnie i płynnie załadowanym autem na trasie blisko 1000km średnia wyszła 6,4l. Przy agresywnej jeździe na trasie, maksymalnie auto spaliło mi 9,5l. Generalnie auto dużo bierze paliwa przy przyspieszaniu, ale jest bardzo oszczędne przy jeździe ze stałą prędkością. Auto jest ciężkie i przez to jazda w mieście jest mniej oszczędna - przy dużych korkach spalanie dochodzi do 12-13l. Przy mniejszych korkach można zejść na 9-10l.
8,6
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW
Po 9000 km średnie spalanie z komputera to 8.6 z czego to ok 40% miasto, 30 podmiejskie drogi i 30 ekspresówki, poza miastem raczej mam cięższą nogę. Poza miastem jadąc 70 -100 km/h żona potrafi uzyskać wynik 6 l, ja niestety tego nie umiem za dużo frajdy sprawia mi jazda tym samochodem.
8,5
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW
Auto potrafi być zaskakująco oszczędne przy oszczędnej jeździe na trasie. Jadąc delikatnie 120-130 km/h auto pali poniżej 7l/100km. Przy jeździe 140-150km/h, momentami 160km/h spalanie na autostradzie w okolicach 8,5l/100km. Jazda po dużym mieście, przy małym ruchu to ok 10l-11l/100km. Przy dużym ruchu, korkach itd. spalanie ok. 13l/100km.
Audi Q5 II SUV Facelifting