Szukaj

Informacje o Audi Q5 II SUV

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, najnowsza generacja modelu (oznaczenie Typ 80A) wprowadzona na rynek w 2017 roku. Pod względem stylistycznym przeprowadzono charakterystyczną dla Audi delikatną ewolucję. W Q5 II wykorzystano też część rozwiązań zaprezentowanych w prototypie Audi Q8, mającym zwiastować nowego flagowego SUV-a niemieckiej marki. Q5 drugiej generacji został zbudowany na płycie podłogowej Volkswagen Group MLBevo Platform, którą dzieli m.in. z Audi Q7, Bentleyem Bentayga oraz Volkswagenem Phideonem. W przeciwieństwie do poprzednika, tym razem równolegle z bazową wersją Q5 debiutowała jej sportowa odmiana – SQ5.

 

Nowe Audi Q5 jest lżejsze i dynamiczniej narysowane, wizualnie mniejsze i bardziej sportowe, a w rzeczywistości nieznacznie większe od swojego poprzednika. Mierzy 4,66 m długości, szerokość to 1,89 m i wysokość 1,66 m. Na plus zmieniła się zatem długość i wysokość, ale także nieznacznie rozstaw osi, zwiększony z 2807 mm do 2820 mm. Wszystko to przy redukcji masy średnio o 90 kg, co osiągnięto stosując stal o wysokiej wytrzymałości oraz aluminium. Osiągnięto też dobry współczynnik oporu powietrza 0,30. Dzięki temu w kabinie jest ciszej, a także przyjemniej słucha się zestawu nagłaśniającego Bang & Olufsen Sound System.

Kluczowe elementy stylistyki jak bryła nadwozia zostały zachowane, choć dzięki sprytnym zabiegom sylwetka wizualnie wydaje się niższa. Dużą rolę odegrał w tym charakterystyczny grill z Singleframe oraz liczne poziome elementy przedniego pasa – podobnie jak tylnego — od układu pasków diodowych w reflektorach po użebrowanie dolnego wlotu powietrza. W tym modelu oczywiście pojawią się reflektory diodowe Matrix LED dostępne za dopłatą.

Nowe Audi Q5 może mieć na pokładzie najnowsze rozwiązania z dziedziny autonomicznej jazdy, które obecnie są traktowane jako asystenci poprawiający bezpieczeństwo czynne. Są to m. in. adaptacyjny tempomat z funkcją jazdy w korku, mogący częściowo przejąć prowadzenie auta w powolnym ruchu miejskim.

Inną nowością – choć nie w marce Audi – jest asystent wysiadania z auta, który ostrzega pasażerów przed pojazdami, które mogą ich potrącić po wyjściu na zewnątrz. Asystent parkowania czy autonomiczny hamulec miejski to nic nowego w tym segmencie.

 

czytaj więcej
Powagosław

Paradoksalnie, bestseller Audi jednak trochę się zmienił. To obniżenie nadwozia sprawia, że – bardziej niż SUV-a, przypomina nieco uterenowione kombi. Skoro Audi twierdzi, że ten samochód ma właśnie tak wyglądać, to ma właśnie tak wyglądać i zapewne sprzeda się jeszcze lepiej niż do tej pory.

~Powagosław
Luzacjusz

Styliści Audi to mają robotę jak fryzjer Bruce’a Willisa. „Jak krótko dziś strzyżemy, Bruce? Tak jak zawsze?”. Już nie mogę doczekać się dziesiątej generacji Q5, pewnie za 50 lat. Będzie wyglądała tak jak zawsze.

~Luzacjusz
NA ŻYWO
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4663 mm
Szerokość 1893 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2140 mm
Wysokość 1659 mm
Rozstaw osi 2819 mm
Rozstaw kół - przód 1616 mm
Rozstaw kół - tył 1609 mm
Zwis przedni 899 mm
Zwis tylny 945 mm
Prześwit 200 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1059 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 998 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1523 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1500 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1466 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1434 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1510 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 550 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1050 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 982 mm
Wysokość progu załadowczego 759 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg

Oceny Audi Q5 II SUV

Liczba ocen: 32
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~Piotrek
Audi Q5 II
SUV 2.0 TFSI 252KM 185kW
Kupiłem to auto, bo zawsze mnie do niego ciągnęło. Przesiadłem się z Lexusa IS300h (hybrid) , tam spalanie wiadomo 6,5-7,5 , tutaj jeżdzę albo w trasę (rzadko), albo krótkie odcinki 3-7km (miasto) , więc spalanie mam 12L , ale jak już robię 7-my kilometr to spada na 10,5 , a przy 10km robi się 8L. Gazu nie ładowałem, bo taka moja wola. Sprowadziłem ze Stanów ze znikomą szkodą (odpadł tylny zderzak, nie malowałem nawet niczego). Jak sprowadzałaem, to się obawiałem, że silnik tylko 2.0, czy to w ogóle nie spowoduje, że opadną emocje, ale 252KM mnie trzymało, że jednak powinno byc ok i jest. Jest perfekcyjnie. Nie za mało, nie za duzo, fajnie na trasie, więc GIT. Przez to , że kupiłem w USA to tam wybór jest gigantyczny, więc mogłem wybrac dokładnie to co mi pasuje, a nie wybierając to co jest serwowane na aukcjach, albo jakieś mało zane historie, albo bite pięćset razy i każdy sprzedający nie wspomina. Więc mam to co chciałem :) w punkt na 40ste urodziny :) . A np BMW X5 niestety, ale po miesiącu , no niestety , ale nie mogłem tego auta.... ciężkie, paliło strasznie, w skryni coś stuknęło, sprzedałem. XC60 T6 3.0 Turbo tez było spoko, chyba 306KM , no tylko tam spalanko już 16 :) , pojawił się błąd, to trzeba było szukać speca, co by to zbadał, a mało kto się chciał podjąć.... po roku sprzedałem, bo a to drzwi się nie zamykały, a to kamera wariowała. Także kilka aut większych miałem z podobnego segmentu i naprawdę trafione w punkt.
4,9
~Bodek
Audi Q5 II
SUV 2.0 TFSI 252KM 185kW
Komfort, wygoda i przyjemność jazdy. Wymyślam trasy, żeby się nim przejechać. Ma wszystko, czego wymagam od auta i na dodatek wykonane jest to z bardzo dobrych materiałów. Wszystko obsługuję pokrętłami lub przyciskami, do których trafiam nie odrywając oczu od drogi. Fotele ciepło/zimno, tyłek nie boli nawet po kilkuset kilometrach. Jest sporo pod nogą i cisza w środku przy kodeksowych prędkościach. Dowozi mnie z załogą i psem na miejsce bezproblemowo. Zużywa właściwe ilości paliwa w stosunku do wagi, automatu i zawartości kabiny. Poprzednio jeździłem Q5 8R 3.2 fsi ( świetne auto ), ale następca jest ...... jakiś ( podprogowo to odczuwalne ):))))) bardziej komfortowy i "lżejszy w obyciu". Mówiąc uczciwie - nie znalazłem żadnego, logicznego uzasadnienie do zmiany generacji, oprócz wyglądu - a ten pomimo 8 lat od premiery jest ok. Ot. kaprys z piaskownicy:))))), ale za to bardzo wygodne auto do przemieszczania się. Nic odkrywczego - wystający z deski tablet nie dodaje uroku. Mam swoje lata, więc od auta oczekuję przede wszystkim komfortu i niezawodności w trasie. Mam to.
5,0
~MIrek
Audi Q5 II
SUV 2.0 TDI 190KM 140kW
Auto zewnętrznie nie należało do moich preferowanych ale po testach BMW X3, Lexusa NX i RX, Volvo XC60, Mercedesa GLC, Skodę Kodiak okazało się najbardziej wyważone, przyjazne. Hasło "perfekcja w detalach" okazuje się prawdą- wszystko jest dopracowane w szczegółach, ma się poczucie bezpieczeństwa, komfortu, solidności choć nie ma żadnych wodotrysków. Zaskoczyło mnie bardzo małe spalanie- nie kasowałem średniego zużycia ze 100 000 km i jest to sensacyjne 6,7 l ! Nawet szybkie trasy- kilkaset kilometrów autostradą ze średnią 130 (jazda w Niemczech 160-170, w Polsce 150) to poniżej 7 litrów. Ostatecznie przekonał mnie w 2018 duży rabat (takie wówczas były) i to przełamało moją niechęć do niemieckiej motoryzacji :)
Średnie spalanie dla Audi Q5 II SUV
9,2 – 9,7
l/100 km
6,5 – 7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Audi Q5 II
SUV 2.0 40 TDI 190KM 140kW
Zacznę od plusów: Zwinny i pewny w prowadzeniu, bardzo dobre sprężyste zawieszenie, oszczędny (nawet bardzo) , dobra ergonomia, przy dobrej konfiguracji potrafi cieszyć gadgetami jak np bardzo dobry dźwięk audio, systemy wspomagające itp Dobra gwarancja i uwzględnienie przeglądów w okresie leasingu/wynajmu Pefect Lease Niestety są i spore minusy Być może to mój egzemplarz który jest w wynajmie długoterminowym ale .... fatalny montaż tapicerki w drzwiach - w nowym aucie za 270 000 skrzypią strasznie boczki a zgłoszenie do serwisu skutkowało niczym więc konieczna wizyta u blacharza który po prostu rozebrał boczki i poprawnie zamontował wszystkie wpinki (części zresztą nie było). Niestety zapłaciłem z własnej kieszeni... Skrzynia biegów jest fatalnie zaprogramowana; nawet w opcji sport za szybko wrzuca wyższy bieg a ponieważ silnik ma dość słaby moment obrotowy to każde przyspieszanie trochę przypomina jazdę ze skrzynią CVT ze spadającymi gwałtownie obrotami po każdej zmianie biegu na wyższy. BMW z silnikiem o podobnej mocy ale z 8mio biegową skrzynią w ogóle nie ma tego problemu. Skrzynia też szarpie przy schodzeniu biegów w dół i czasem się gubi który bieg zapiąć. Np jedziecie 100kmh, hamujecie przed wyprzedzeniem innego pojazdu do 50kmh i w tym momencie naciskacie gaz i......nic się nie dzieje - skrzynia z definicji zapnie maksymalnie wysoki bieg w okolicy 1100-1200 obr/min więc z przyspieszenia nici. Generalnie szkoda że w sumie fajne auto ma niezbyt dobrze dobrany napęd Niestety raczej po zakończeniu leasingu nie będę kontynuował z tym modelem a być może nawet z marką
7,9
Audi Q5 II
SUV 2.0 TFSI 252KM 185kW
Silnik potrafi być oszczędny przy odpowiednim traktowaniu pedału przyśpieszenia. Jadąc po mieście staram się przyśpieszać i odpuszczać nogę z gazu- samochód tym samym nic nie traci z prędkości a jedzie sam nie zużywając paliwa. Trochę wprowadzając do nowoczesnych systemów hybrydowych jakimi jest „ żeglowanie” Audi też to potrafi .
8,5
Audi Q5 II
SUV 2.0 TFSI 252KM 185kW
Średnia z trasy 3500 km (Niemcy/Francja) to 7,2L/100km (90% autostrada prędkość ok 120-140 km/h) Średnia z komputera z dystansu 30tyś km to 9 l / 100 km ( miasto/trasa). Jak masz ciężką nogę to w mieście nie problem wykręcić 15l/100km, ale przy płynnej jeździe miejskiej 9-11 jest w zasięgu co przy tych gabarytach i komforcie jakie daje Q5 jest w pełni akceptowalne.
Audi Q5 II SUV