Szukaj

Informacje o Audi Q5 II Q5 Sportback 2.0 35TDI 163KM 120kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

W Audi Q5 ceniono zawsze stały napęd na cztery koła quattro z centralnym mechanizmem różnicowym. Teraz trzeba będzie o tym zapomnieć w wersjach silnikowych 2.0 TDI oraz 2.0 TFSI. Dla nich przygotowano system quattro ultra ze sprzęgłami odłączającymi tylną oś gdy ta nie jest potrzebna. W praktyce oznacza to jazdę na wprost ze stałą prędkością. Quattro ultra jest także opcją dla silnika 2.0 TDI (150 KM), który jest jednostką bazową ze standardowym napędem przednim.

W ofercie na początku pojawią się cztery silniki, z których każdy poprawiono w celu uzyskania wyższej efektywności paliwowej i lepszych osiągów:

·         2.0 TDI (150 KM) – silnik bazowy, napęd przedni, opcjonalnie quattro ultra

·         2.0 TDI (190 KM) – napęd quattro ultra

·         2.0 TFSI (258 KM) – napęd quattro ultra

·         3.0 TDI (286 KM) – napęd quattro

Warto dodać, że najmocniejszy, tak jak w przypadku A4 i A5 jest diesel, w tym modelu generujący 620 Nm momentu obrotowego. Tylko ten motor będzie łączony z 8-biegowym tiptronikiem i stałym napędem quattro z mechanizmem różnicowym Torsen.

czytaj więcej
Powagosław

Paradoksalnie, bestseller Audi jednak trochę się zmienił. To obniżenie nadwozia sprawia, że – bardziej niż SUV-a, przypomina nieco uterenowione kombi. Skoro Audi twierdzi, że ten samochód ma właśnie tak wyglądać, to ma właśnie tak wyglądać i zapewne sprzeda się jeszcze lepiej niż do tej pory.

~Powagosław
Luzacjusz

Styliści Audi to mają robotę jak fryzjer Bruce’a Willisa. „Jak krótko dziś strzyżemy, Bruce? Tak jak zawsze?”. Już nie mogę doczekać się dziesiątej generacji Q5, pewnie za 50 lat. Będzie wyglądała tak jak zawsze.

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 3250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 370 Nm przy 1500-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
2,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Audi Q5 II Q5 Sportback