Szukaj

Informacje o Audi Q5 II

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, najnowsza generacja modelu (oznaczenie Typ 80A) wprowadzona na rynek w 2017 roku. Pod względem stylistycznym przeprowadzono charakterystyczną dla Audi delikatną ewolucję. W Q5 II wykorzystano też część rozwiązań zaprezentowanych w prototypie Audi Q8, mającym zwiastować nowego flagowego SUV-a niemieckiej marki. Q5 drugiej generacji został zbudowany na płycie podłogowej Volkswagen Group MLBevo Platform, którą dzieli m.in. z Audi Q7, Bentleyem Bentayga oraz Volkswagenem Phideonem. W przeciwieństwie do poprzednika, tym razem równolegle z bazową wersją Q5 debiutowała jej sportowa odmiana – SQ5.

 

Nowe Audi Q5 jest lżejsze i dynamiczniej narysowane, wizualnie mniejsze i bardziej sportowe, a w rzeczywistości nieznacznie większe od swojego poprzednika. Mierzy 4,66 m długości, szerokość to 1,89 m i wysokość 1,66 m. Na plus zmieniła się zatem długość i wysokość, ale także nieznacznie rozstaw osi, zwiększony z 2807 mm do 2820 mm. Wszystko to przy redukcji masy średnio o 90 kg, co osiągnięto stosując stal o wysokiej wytrzymałości oraz aluminium. Osiągnięto też dobry współczynnik oporu powietrza 0,30. Dzięki temu w kabinie jest ciszej, a także przyjemniej słucha się zestawu nagłaśniającego Bang & Olufsen Sound System.

Kluczowe elementy stylistyki jak bryła nadwozia zostały zachowane, choć dzięki sprytnym zabiegom sylwetka wizualnie wydaje się niższa. Dużą rolę odegrał w tym charakterystyczny grill z Singleframe oraz liczne poziome elementy przedniego pasa – podobnie jak tylnego — od układu pasków diodowych w reflektorach po użebrowanie dolnego wlotu powietrza. W tym modelu oczywiście pojawią się reflektory diodowe Matrix LED dostępne za dopłatą.

Nowe Audi Q5 może mieć na pokładzie najnowsze rozwiązania z dziedziny autonomicznej jazdy, które obecnie są traktowane jako asystenci poprawiający bezpieczeństwo czynne. Są to m. in. adaptacyjny tempomat z funkcją jazdy w korku, mogący częściowo przejąć prowadzenie auta w powolnym ruchu miejskim.

Inną nowością – choć nie w marce Audi – jest asystent wysiadania z auta, który ostrzega pasażerów przed pojazdami, które mogą ich potrącić po wyjściu na zewnątrz. Asystent parkowania czy autonomiczny hamulec miejski to nic nowego w tym segmencie.

 

czytaj więcej
Powagosław

Paradoksalnie, bestseller Audi jednak trochę się zmienił. To obniżenie nadwozia sprawia, że – bardziej niż SUV-a, przypomina nieco uterenowione kombi. Skoro Audi twierdzi, że ten samochód ma właśnie tak wyglądać, to ma właśnie tak wyglądać i zapewne sprzeda się jeszcze lepiej niż do tej pory.

~Powagosław
Luzacjusz

Styliści Audi to mają robotę jak fryzjer Bruce’a Willisa. „Jak krótko dziś strzyżemy, Bruce? Tak jak zawsze?”. Już nie mogę doczekać się dziesiątej generacji Q5, pewnie za 50 lat. Będzie wyglądała tak jak zawsze.

~Luzacjusz

Oceny Audi Q5 II

Liczba ocen: 44
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wyciszenie + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~MIrek
Audi Q5 II
SUV 2.0 TDI 190KM 140kW
Auto zewnętrznie nie należało do moich preferowanych ale po testach BMW X3, Lexusa NX i RX, Volvo XC60, Mercedesa GLC, Skodę Kodiak okazało się najbardziej wyważone, przyjazne. Hasło "perfekcja w detalach" okazuje się prawdą- wszystko jest dopracowane w szczegółach, ma się poczucie bezpieczeństwa, komfortu, solidności choć nie ma żadnych wodotrysków. Zaskoczyło mnie bardzo małe spalanie- nie kasowałem średniego zużycia ze 100 000 km i jest to sensacyjne 6,7 l ! Nawet szybkie trasy- kilkaset kilometrów autostradą ze średnią 130 (jazda w Niemczech 160-170, w Polsce 150) to poniżej 7 litrów. Ostatecznie przekonał mnie w 2018 duży rabat (takie wówczas były) i to przełamało moją niechęć do niemieckiej motoryzacji :)
4,5
~Kamil Dylewski
Audi Q5 II
SUV 2.0 35 TDI 163KM 120kW
Auto kompletne, choć nie idealne. Poświęciłem mnóstwo czasu przed podjęciem decyzji. Przetestowałem większość konkurencji w tej klasie - Volvo XC60, Alfa Romeo Stelvio, Lexus NX, BMW X3 i Mercedes GLC, z resztą, poza klasą również - Lexus RX, Lexus ES i Audi A5. Opinię piszę zarówno dla Państwa, abyście nie musieli sami tracić tyle czasu, ale piszę ją również dla siebie - nie jestem w 100% pewien, czy był to właściwy wybór, choć prawda jest taka, że każde z tych aut miało w sobie coś, co mi się podobało, jak i aspekty, których nie mogłem zaakceptować. Detale opiszę w odpowiednich sekcjach poniżej. Największym rozczarowaniem jest jakość użytych materiałów (plastiki) i spasowanie (trzeszczenie boczków drzwiowych).
3,9
~Maciej
Audi Q5 II
SUV 2.0 40 TDI 190KM 140kW
Pisałem ponad rok temu jako Maciej - wyszła średnia recenzja tego auta. Dziś ma prawie 3 lata i 70 tys km, zbliżam się też do zakończenia wynajmu długoterminowego w audi. Trochę się poprawiło w mojej ocenie (lub do niektórych rzeczy które irytowały przywykłem) Podsumowując najważniejsze: Bardzo małe spalanie - średnie z komputera po ponad 70 tys km pokazuje 7,1 l / 100 km co uważam za bardzo niskie bo lekkiej nogi nie mam i lubię korzystać z możliwości auta. Po tym prawie 3 letnim okresie, nadal uważam że auto ma źle oprogramowaną skrzynię biegów, nastawioną na najniższe zużycie paliwa co powoduje że "na siłę" zapina maksymalnie szybko jak najwyższe biegi. Szczególnie odczuwalny jest spadek mocy przy dynamicznym przyspieszaniu pomiędzy 5tym i 6tym biegiem czyli dokładnie w większości sytuacji drogowych w których się znajdujemy np wyprzedzając ciężarówkę na normalnej drodze jadącą 70-80 km/h. Poza tym nadal podtrzymuję dobrą, wręcz bardzo dobrą opinię o zawieszeniu i trzymaniu się drogi; audi robi to bardzo kompetentnie i można zapomnieć że w końcu jedzie się wyższym autem niż sedanem. Jest bardzo zwrotne i zwinne w zakrętach, i dobrze łączy komfort ze sprężystością zawieszenia. Mam wersję z regulacją trybów jazdy i szczególnie kierownica jak i zawieszenie wyraźnie różnie reaguje pomiędzy nastawami "comfort" i "dynamic" Dobrze działają pakiety wspomagania w jeździe miejskiej a szczególnie poza miastem z których często korzystam jak np pełzanie w korku czy aktywny tempomat na szybkich trasach. Dobre audio - Bang&Olufsen choć mimo super premium marki i rzekomo kilkunastu głośników, zestaw założony w audi gra dobrze ale daleko mu np do Bowers&Wilkins czy nawet do podobnego (wartością dopłaty w volvo czy bmw) Harman Kardon Wnętrze - unikajcie wykończenia piano black - porysowane niemiłosiernie i ciągle zakurzone. Tapicerka skóra w połaczeniu z tkaniną ok ale łatwo się brudzi i wnętrze wygląda trochę smutno w odcieniach szarości i czerni a czarna podsufitka optycznie zmniejsza wnętrze.

Raporty spalania Audi Q5 II

Liczba raportów: 83
Średnie spalanie dla Audi Q5 II
7,8 – 10,6
l/100 km
6,1 – 9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW
Po roku jeżdżenia - na trasie jadąc zgodnie z przepisami, bez tempomatu i starając się spalić jak najmniej udało mi się zejść do 5,8l na trasie 400km. Jadąc na wakacje, spokojnie i płynnie załadowanym autem na trasie blisko 1000km średnia wyszła 6,4l. Przy agresywnej jeździe na trasie, maksymalnie auto spaliło mi 9,5l. Generalnie auto dużo bierze paliwa przy przyspieszaniu, ale jest bardzo oszczędne przy jeździe ze stałą prędkością. Auto jest ciężkie i przez to jazda w mieście jest mniej oszczędna - przy dużych korkach spalanie dochodzi do 12-13l. Przy mniejszych korkach można zejść na 9-10l.
7,9
Audi Q5 II
SUV 2.0 TFSI 252KM 185kW
Silnik potrafi być oszczędny przy odpowiednim traktowaniu pedału przyśpieszenia. Jadąc po mieście staram się przyśpieszać i odpuszczać nogę z gazu- samochód tym samym nic nie traci z prędkości a jedzie sam nie zużywając paliwa. Trochę wprowadzając do nowoczesnych systemów hybrydowych jakimi jest „ żeglowanie” Audi też to potrafi .
8,5
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW
Auto potrafi być zaskakująco oszczędne przy oszczędnej jeździe na trasie. Jadąc delikatnie 120-130 km/h auto pali poniżej 7l/100km. Przy jeździe 140-150km/h, momentami 160km/h spalanie na autostradzie w okolicach 8,5l/100km. Jazda po dużym mieście, przy małym ruchu to ok 10l-11l/100km. Przy dużym ruchu, korkach itd. spalanie ok. 13l/100km.
Audi Q5 II