Szukaj

Informacje o Audi Q5 II

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, najnowsza generacja modelu (oznaczenie Typ 80A) wprowadzona na rynek w 2017 roku. Pod względem stylistycznym przeprowadzono charakterystyczną dla Audi delikatną ewolucję. W Q5 II wykorzystano też część rozwiązań zaprezentowanych w prototypie Audi Q8, mającym zwiastować nowego flagowego SUV-a niemieckiej marki. Q5 drugiej generacji został zbudowany na płycie podłogowej Volkswagen Group MLBevo Platform, którą dzieli m.in. z Audi Q7, Bentleyem Bentayga oraz Volkswagenem Phideonem. W przeciwieństwie do poprzednika, tym razem równolegle z bazową wersją Q5 debiutowała jej sportowa odmiana – SQ5.

 

Nowe Audi Q5 jest lżejsze i dynamiczniej narysowane, wizualnie mniejsze i bardziej sportowe, a w rzeczywistości nieznacznie większe od swojego poprzednika. Mierzy 4,66 m długości, szerokość to 1,89 m i wysokość 1,66 m. Na plus zmieniła się zatem długość i wysokość, ale także nieznacznie rozstaw osi, zwiększony z 2807 mm do 2820 mm. Wszystko to przy redukcji masy średnio o 90 kg, co osiągnięto stosując stal o wysokiej wytrzymałości oraz aluminium. Osiągnięto też dobry współczynnik oporu powietrza 0,30. Dzięki temu w kabinie jest ciszej, a także przyjemniej słucha się zestawu nagłaśniającego Bang & Olufsen Sound System.

Kluczowe elementy stylistyki jak bryła nadwozia zostały zachowane, choć dzięki sprytnym zabiegom sylwetka wizualnie wydaje się niższa. Dużą rolę odegrał w tym charakterystyczny grill z Singleframe oraz liczne poziome elementy przedniego pasa – podobnie jak tylnego — od układu pasków diodowych w reflektorach po użebrowanie dolnego wlotu powietrza. W tym modelu oczywiście pojawią się reflektory diodowe Matrix LED dostępne za dopłatą.

Nowe Audi Q5 może mieć na pokładzie najnowsze rozwiązania z dziedziny autonomicznej jazdy, które obecnie są traktowane jako asystenci poprawiający bezpieczeństwo czynne. Są to m. in. adaptacyjny tempomat z funkcją jazdy w korku, mogący częściowo przejąć prowadzenie auta w powolnym ruchu miejskim.

Inną nowością – choć nie w marce Audi – jest asystent wysiadania z auta, który ostrzega pasażerów przed pojazdami, które mogą ich potrącić po wyjściu na zewnątrz. Asystent parkowania czy autonomiczny hamulec miejski to nic nowego w tym segmencie.

 

czytaj więcej
Powagosław

Paradoksalnie, bestseller Audi jednak trochę się zmienił. To obniżenie nadwozia sprawia, że – bardziej niż SUV-a, przypomina nieco uterenowione kombi. Skoro Audi twierdzi, że ten samochód ma właśnie tak wyglądać, to ma właśnie tak wyglądać i zapewne sprzeda się jeszcze lepiej niż do tej pory.

~Powagosław
Luzacjusz

Styliści Audi to mają robotę jak fryzjer Bruce’a Willisa. „Jak krótko dziś strzyżemy, Bruce? Tak jak zawsze?”. Już nie mogę doczekać się dziesiątej generacji Q5, pewnie za 50 lat. Będzie wyglądała tak jak zawsze.

~Luzacjusz
NA ŻYWO

Oceny Audi Q5 II

Liczba ocen: 55
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Michal
Audi Q5 II
Q5-e Sportback 2.0 50 TFSI e 299KM 220kW
Bardzo przyjemny w prowadzeniu samochod, nie ma jakiejs wiekszej ekscytacji ale bardzo przyjemnie sie go prowadzi. Bardzo fajna jazda na pradzie, w ustawienie dynamic potrafi pokazac pazur. Zawieszenie podstawowe sprezyste i dajace pewnosc w jezdzie. Silnik benzynowy i skrzynia daja rade, ale najfajniesze wrazenia z jazdy na pradzie. Czesc plastikow w srodku samochodu nie przystoi do ceny jaka trzeba zaplacic. Aplikacja to jakis zart. Przejecchane dopiero 4 tys ale coraz bardziej przekonuje sie do tego samochodu. Samochod naprawde cichy. virtual kokpit robi robote, system MMI na plus.
4,7
~skm
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW
Nie chciałem kupować SUVa, ale niestety wybór sedanów/kombi jest co raz mniejszy. A5 avant z tyłu okazał się dosyć ciasny, a Superb po niezłej 3 zalicza wtopę i ostatecznie padło na Q5. I od razu mogę powiedzieć, że po paru miesiącach wybór celny. Najpierw minusy, bo jest ich niewiele: - przy mhev liczyłem na ciut mniejsze spalanie w mieście. niestety ciężar auta robi swoje. - do ideału brakuje troszeczkę więcej miejsca na kolana w drugim rzędzie. - audio B&O - nie jestem audiofilem, gra fajnie czysto, ale spodziewałem się większej różnicy w stosunku do poprzedni aut. plus: - auto optymalne dla mnie gabarytowo. w mieście radzi sobie bardzo dobrze. nie wiem czy podana oficjalnie średnica zawracania jest prawidłowa, bo nie ma z tym problemu na parkingu. dla rodziny 2+2 zdecydowanie ok. - po zapoznaniu się z automatem i ustawieniami żwawy silnik. nawet przy wyższej prędkości, po redukcji zbiera się bardzo przyzwoicie. nie jest to bolid i na trasy sugerowałbym sedana/kombi, ale jazda autem sprawia przyjemność. - świetne lampy matrix - pozostawione fizyczne przyciski. super czytelny panel do obsługi klimatyzacji i nawiewów oraz bezproblemowa obsługa z kierownicy - bardzo dobre wyciszenie wnętrza (jedynie zimówki są bardziej słyszalne) - kwestia gustu, ale specjalnie nie brałem wersji sportback. suv z pakietem czerni i sline, na 21 calach wygląda bardzo dobrze - systemy wspomagania jazdy pozamiejskiej i miejskiej bez zarzutu, dobrej jakości (rozdzielczości) kamera cofania - wnętrze na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach czy filmach. miałem z tym problem, ale po pierwszej jeździe próbnej dylemat zniknął Ogólnie polecam.
5,0
~Piotrek
Audi Q5 II
SUV 2.0 TFSI 252KM 185kW
Kupiłem to auto, bo zawsze mnie do niego ciągnęło. Przesiadłem się z Lexusa IS300h (hybrid) , tam spalanie wiadomo 6,5-7,5 , tutaj jeżdzę albo w trasę (rzadko), albo krótkie odcinki 3-7km (miasto) , więc spalanie mam 12L , ale jak już robię 7-my kilometr to spada na 10,5 , a przy 10km robi się 8L. Gazu nie ładowałem, bo taka moja wola. Sprowadziłem ze Stanów ze znikomą szkodą (odpadł tylny zderzak, nie malowałem nawet niczego). Jak sprowadzałaem, to się obawiałem, że silnik tylko 2.0, czy to w ogóle nie spowoduje, że opadną emocje, ale 252KM mnie trzymało, że jednak powinno byc ok i jest. Jest perfekcyjnie. Nie za mało, nie za duzo, fajnie na trasie, więc GIT. Przez to , że kupiłem w USA to tam wybór jest gigantyczny, więc mogłem wybrac dokładnie to co mi pasuje, a nie wybierając to co jest serwowane na aukcjach, albo jakieś mało zane historie, albo bite pięćset razy i każdy sprzedający nie wspomina. Więc mam to co chciałem :) w punkt na 40ste urodziny :) . A np BMW X5 niestety, ale po miesiącu , no niestety , ale nie mogłem tego auta.... ciężkie, paliło strasznie, w skryni coś stuknęło, sprzedałem. XC60 T6 3.0 Turbo tez było spoko, chyba 306KM , no tylko tam spalanko już 16 :) , pojawił się błąd, to trzeba było szukać speca, co by to zbadał, a mało kto się chciał podjąć.... po roku sprzedałem, bo a to drzwi się nie zamykały, a to kamera wariowała. Także kilka aut większych miałem z podobnego segmentu i naprawdę trafione w punkt.

Raporty spalania Audi Q5 II

Liczba raportów: 97
Średnie spalanie dla Audi Q5 II
7,8 – 10,6
l/100 km
6,1 – 9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW
Po roku jeżdżenia - na trasie jadąc zgodnie z przepisami, bez tempomatu i starając się spalić jak najmniej udało mi się zejść do 5,8l na trasie 400km. Jadąc na wakacje, spokojnie i płynnie załadowanym autem na trasie blisko 1000km średnia wyszła 6,4l. Przy agresywnej jeździe na trasie, maksymalnie auto spaliło mi 9,5l. Generalnie auto dużo bierze paliwa przy przyspieszaniu, ale jest bardzo oszczędne przy jeździe ze stałą prędkością. Auto jest ciężkie i przez to jazda w mieście jest mniej oszczędna - przy dużych korkach spalanie dochodzi do 12-13l. Przy mniejszych korkach można zejść na 9-10l.
10,3
Audi Q5 II
Q5-e Sportback 2.0 50 TFSI e 299KM 220kW
Dramat. Smok, który jak tylko lekko wcisnie się gaz to połyka paliwo. Przy super oszczędnej jeździe schodzi raptem do 8 l. Przy bardziej dynamicznej jeździe lekko łyka 12 l. Przy ruchu autostradowym 140 km/h na długiej trasie spala 10,8 l.
8,6
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW
Po 9000 km średnie spalanie z komputera to 8.6 z czego to ok 40% miasto, 30 podmiejskie drogi i 30 ekspresówki, poza miastem raczej mam cięższą nogę. Poza miastem jadąc 70 -100 km/h żona potrafi uzyskać wynik 6 l, ja niestety tego nie umiem za dużo frajdy sprawia mi jazda tym samochodem.
Audi Q5 II