Szukaj

Informacje o Audi Q5 I SUV 3.2 FSI 270KM 199kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu (oznaczenie Typ 8R) produkowana w latach 2008-2016. Jego koncepcyjnym pierwowzorem byÅ‚ prototyp o nazwie Audi Cross Cabriolet Quattro Concept z 2007 roku. Choć byÅ‚ to sportowy kabriolet, to wÅ‚aÅ›nie w Q5 wykorzystano zaproponowane w nim stylistyczne rozwiÄ…zania. Projektantem auta byÅ‚ Christian Winkelmann. Model zbudowano na pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Volkswagen Group MLB Platform, którÄ… dzieliÅ‚ m.in. z Audi A4 (B8), Audi A5 (Typ 8T) oraz Porsche Macan. Od 2012 roku Q5 oferowano w wersji po face-liftingu. Również w 2012 roku debiutowaÅ‚a sportowa wersja modelu SQ5.

czytaj więcej
Powagosław

Czy to jest wersja premium Volkswagena Tiguana? Czy raczej mniejsza kopia Audi Q7? Pewnie jedno i drugie, choć od Q7 mniejsze wyszło ładniejsze i jako tako się broni. Ale przypominając sobie zapowiedzi o sportowym wyglądzie tego auta, trzeba powiedzieć, że Audi mogło się bardziej postarać.

~Powagosław
Luzacjusz

WidzieliÅ›cie kiedyÅ›, jak Adam MaÅ‚ysz gra na gitarze w punkowej kapeli? A wiecie, czemu nie widzieliÅ›cie? Bo MaÅ‚ysz jest panem skoków narciarskich i punkowanie ma w nosie. Audi robi piÄ™kne limuzyny i nie ma rÄ™ki do aut terenowych. Mimo to próbuje być panem SUV-ów. A wychodzi z tego punk rock.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 3197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 270 KM (199 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 3000-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje Silnik z z aluminiowym kadłubem, bezpośrednim wtryskiem, przestawnym układem wałka rozrządu, dwustopniowym kolektorem ssącym o zmiennej przepustowości, regulowanym systemem wysokiego i niskiego ciśnienia paliwa i regulowaną pompą olejową. W pełni elektroniczny układ sterowania silnikiem, elektroniczny pedał przyspieszenia.
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
3,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi)
Åšrednie spalanie dla Audi Q5 I SUV 3.2 FSI 270KM 199kW 2008-2012
12,8
l/100 km
11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,2
Audi Q5 I
SUV 3.2 FSI 270KM 199kW
Porównując z nowym Hyundaiem ix35 1.6GDI, (bez turbo) bo to właściwe porównanie aut o podobnym przeznaczeniu, gabarytach a jednocześnie skrajnie rożnych pojemnościach i dużej dysproporcji komfortu na niekorzyść Hyundaia (Audi dwa razy większa pojemność silnika) jestem zachwycony. Koszty na stacji wychodzą prawie identyczne, komfort jazdy i dynamika diametralnie rożne. Auto tej wielkości zwyczajnie powinno byc wyposażone w większy silnik dla zdrowia psychicznego i nie drenowania kieszeni. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Średni zasięg baku Hyundaia przy normalnej jeździe 480km, przy Audi te wartości sa praktycznie identyczne.
14,3
Audi Q5 I
SUV 3.2 FSI 270KM 199kW
Nie wiem jak trzeba jeździć po mieście żeby przy spokojnej jeździe zejść do poziomu 10-11l, przy miejskiej umiarkowanej jeździe realny wynik to 13-14l przy czym jest to jazda miejska, czyli troche korków, stanie na światłach i ruszanie normalne. W trasie przy normlanej jeździe bez szaleństw wynik 10-11l jest normalny (prędkości ok 120-140km/h). Każde poważniejsze wdepnięcie gazu od razu zwiększa średnią. Ekstremalnie przy bardzo dużych korkach w piątek komputer pokazał 18-20l. Wrażenia akustyczne są ok, fakt może nie jest to infinity i nie drze się jak oszalałe ale wydech jak najbardziej słychać. Generalnie średnio miasto/trasa można spokojnie zmieścić się w 15l/100km nie będą przy tym zawalidrogą :) miasto Kraków - a więc korki są tu prawdziwe, może stąd większe średnie spalanie w stosunku do innych raportów
12,8
Audi Q5 I
SUV 3.2 FSI 270KM 199kW
Dobry silnik pod LPG. Po mieście pali 11L gazu i ok. 3-4 litry benzyny. W trasie 9L gazu i ok. 2 litry benzyny. Jak na moc i gabaryty to bajka. Rozważałem różne opcje w stylu Hybryda+LPG lub Diesel. Hybrydy są zbyt drogie jak na ich tandetne wykończenia, brak mocy i wycie przy przyspieszaniu, a ostatni Diesel zapychał się w mieście i często psuł. Tu mam dźwięk, moc i oszczędność na stacji. Polecam :)
Audi Q5 I SUV