Szukaj

Informacje o Audi Q5 I SUV 2.0 TFSI 211KM 155kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu (oznaczenie Typ 8R) produkowana w latach 2008-2016. Jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp o nazwie Audi Cross Cabriolet Quattro Concept z 2007 roku. Choć był to sportowy kabriolet, to właśnie w Q5 wykorzystano zaproponowane w nim stylistyczne rozwiązania. Projektantem auta był Christian Winkelmann. Model zbudowano na płycie podłogowej Volkswagen Group MLB Platform, którą dzielił m.in. z Audi A4 (B8), Audi A5 (Typ 8T) oraz Porsche Macan. Od 2012 roku Q5 oferowano w wersji po face-liftingu. Również w 2012 roku debiutowała sportowa wersja modelu SQ5.

czytaj więcej
Powagosław

Czy to jest wersja premium Volkswagena Tiguana? Czy raczej mniejsza kopia Audi Q7? Pewnie jedno i drugie, choć od Q7 mniejsze wyszło ładniejsze i jako tako się broni. Ale przypominając sobie zapowiedzi o sportowym wyglądzie tego auta, trzeba powiedzieć, że Audi mogło się bardziej postarać.

~Powagosław
Luzacjusz

Widzieliście kiedyś, jak Adam Małysz gra na gitarze w punkowej kapeli? A wiecie, czemu nie widzieliście? Bo Małysz jest panem skoków narciarskich i punkowanie ma w nosie. Audi robi piękne limuzyny i nie ma ręki do aut terenowych. Mimo to próbuje być panem SUV-ów. A wychodzi z tego punk rock.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 211 KM (155 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500-4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Dodatkowe informacje W pełni elektroniczny układ sterowania silnikiem, elektroniczny pedał przyspieszenia oraz chłodnica powietrza doładowującego.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,5
~Ireneusz Płoskowicz
Audi Q5 I
SUV 2.0 TFSI 211KM 155kW
Samochód kupiłem żonie jako niespełna 5 letnie auto w pełni serwisowane z przebiegiem ok 90 tyś km. Auto miało być: bezpieczne, komfortowe i pewne, czyli nie zaskakiwać nagłymi awariami. Dlatego kontynuowaliśmy serwis w ASO. Kolejne 2 lata normalnej jazdy ok 60 km dziennie do pracy i z powrotem + jakieś małe wyjazdy w dłuższą trasę (razem rocznie średnio ok 19 tyś km) - efekt to silnik z przestawionym samoczynnie rozrządem i kompletnie zniszczoną głowicą. Ocenia niezależnego mechanika wskazuje jako przyczynę niewłaściwy serwis (w trakcie ponad 2 lat użytkowania miało 2 przeglądy w ASO). Jak na auto klasy premium serwisowane przez ASO to porażka. Nie polecam ani marki ani serwisu ASO Audi (Warszawa Połczyńska).
2,5
~Andrzej
Audi Q5 I
SUV 2.0 TFSI 211KM 155kW
Ostatni slogan reklamowy: "przewaga dzięki technice" jest kierowany raczej do tych którzy jeszcze nie mieli przygody z audi. Ja się już nie dam nabrać na ładną sylwetkę i wzniosłe hasła, miałem 3 różne modele audi i............ zdecydowanie nie polecam. Ilość awarii i wizyt u mechanika, że kur... m... to przestaje być śmieszne. Użytkuję samochód 2 lata i mogę coś powiedzieć .... fatalny silnik, a jak silnik ciągle robi psikusy to na nic dobre nagłośnienie czy wyciszenie, chyba że ktoś lubi sobie posłuchać muzyki stojąc na poboczu czekając na lawetę. Nie sprawdzony nie przetestowany silnik, testowanie przerzucone na klienta, jak zapytałem ile będzie kosztować naprawa (wymiana pierścieni i tłoków bo silnik spala 1 litr oleju na 500km, otrzymałem odpowiedź 20tys. zł), cóż pomyślałem, chyba mają jakiś tydzień tanich napraw - niczego bardziej nie pragnę jak wyrzucić 20 tysięcy na naprawę. Jak można wypuścić taki bubel - po prostu "przewaga we wkur...... klienta"
4,4
~mechanizator
Audi Q5 I
SUV 2.0 TFSI 211KM 155kW
Swietny , dobrze wykonany i szybki kompaktowy SUV z bardzo dobrym silnikiem i napedem Quattro. Z silnikiem 2.0T daja sporo frajdy z jazdy i potrafi zaskoczyc przyspieszeniem slapanie nie jest takie zle 11 ltr , Nie stac cie na to to kup Dacie Dustera z dieslem.
Średnie spalanie dla Audi Q5 I SUV 2.0 TFSI 211KM 155kW 2008-2012
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Audi Q5 I
SUV 2.0 TFSI 211KM 155kW
Nie wiem jak można pisać, że w mieście auto pali 10.5 litrów Zejście poniżej 12 litrów jest praktycznie niemożliwe, chyba, że jeździ się tylko na przelotówkach bez sygnalizacji i bez korków. Przy normalnej jeździe to jest 13-14 litrów. W trasie trzeba się liczyć ze spalaniem powyżej 10 litrów. Oczywiście jadąc na długiej trasie, omijając miasta, z prędkością do 90km/h można zejść do 8-9 litrów, ale na autostradzie przy 170km/h -14l Samochód bierze też dużo oleju: u mnie 4l na 10000km. Do tego wszystkiego trzeba się przyzwyczaić. Ale jaka radość z jazdy.
10,5
Audi Q5 I
SUV 2.0 TFSI 211KM 155kW
W warszawskich korkach (21km z 10km odcinkiem obwodnicy) spalanie średnie w okolicach 11-12 litrów. Na trasie przy 125km / h spalanie na poziomie 9,5 litra. Turlając się 90km/h spalimy w okolicach 8 litrów, może nawet mniej. Niestety wystarczy przepisowe 140km/h na autostradzie i spalanie wzrasta do 11-12 litrów. Auto do oszczędnych nie należy, ale przy 211 koniach i sporej masie pojazdu, nie ma się co dziwić - ani to dużo, ani mało.
10,0
Audi Q5 I
SUV 2.0 TFSI 211KM 155kW
Auto waży 1800 kg, więc spalanie nie może być na poziomie 6 litrów. Zużycie paliwa, miasto 12 lit. trasa do 130km - 8 lit. Średnie spalanie 10 lit. na 100 km.Serwis bardzo szybki i uprzejmy, koszt serwisu umiarkowany. Kupując takie auto które kosztuje w moim przypadku 300 tyś. zł. trzeba się liczyć z takimi kosztami, jeżeli cię nie stać,nie kupuj.
Audi Q5 I SUV