Szukaj

Informacje o Audi Q5 I SUV Facelifting 2.0 TDI 150KM 110kW od 2013

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu (oznaczenie Typ 8R) produkowana w latach 2008-2016. Jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp o nazwie Audi Cross Cabriolet Quattro Concept z 2007 roku. Choć był to sportowy kabriolet, to właśnie w Q5 wykorzystano zaproponowane w nim stylistyczne rozwiązania. Projektantem auta był Christian Winkelmann. Model zbudowano na płycie podłogowej Volkswagen Group MLB Platform, którą dzielił m.in. z Audi A4 (B8), Audi A5 (Typ 8T) oraz Porsche Macan. Od 2012 roku Q5 oferowano w wersji po face-liftingu. Również w 2012 roku debiutowała sportowa wersja modelu SQ5.

czytaj więcej
Powagosław

Czy to jest wersja premium Volkswagena Tiguana? Czy raczej mniejsza kopia Audi Q7? Pewnie jedno i drugie, choć od Q7 mniejsze wyszło ładniejsze i jako tako się broni. Ale przypominając sobie zapowiedzi o sportowym wyglądzie tego auta, trzeba powiedzieć, że Audi mogło się bardziej postarać.

~Powagosław
Luzacjusz

Widzieliście kiedyś, jak Adam Małysz gra na gitarze w punkowej kapeli? A wiecie, czemu nie widzieliście? Bo Małysz jest panem skoków narciarskich i punkowanie ma w nosie. Audi robi piękne limuzyny i nie ma ręki do aut terenowych. Mimo to próbuje być panem SUV-ów. A wychodzi z tego punk rock.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Grzegorz42
Audi Q5 I
SUV Facelifting 2.0 TDI 150KM 110kW
Im dłużej jeżdżę tym bardziej jestem pozytywnie zaskoczony. Początkowo miałem duże wątpliwości, czy to był dobry wybór. Kupiłem bo był w dobrej ofercie, dorzucono mi pakiet serwisowy, bagażnik dachowy, wydłużyłem też gwarancję do 5 lat. Początkowo wydawał mi się mały iu w środku i na zewnątrz, teraz mogę spokojnie powiedzieć, że jest taki jak ma być. Idealnie dobrane proporcje, auto jest fantastycznym kompromisem, które pozwala z rowerami na dachu pojeździć po dziurach jak i polecieć 200 km/h po niemieckiej autostradzie. Napęd 4x4 uznałem za zbyt drogi i niepotrzebny i się nie pomyliłem. Nie mieszkam w górach więc w zamian mam niższe spalanie. Podobnie z automatyczną skrzynią biegów. Podsumowując - auto nie powala sylwetką, ma parę drobnych mankamentów ale jest po przyzwyczajeniu się - genialne. Jak tu ktoś napisał w ocenie - to auto dla kierowcy który nie musi niczego udowadniać, ceni sobie komfort, subtelną elegancję i poczucie bezpieczeństwa.
4,7
~Waldemar
Audi Q5 I
SUV Facelifting 2.0 TDI 150KM 110kW
Bałem się zakupić ten samochód ze względu, że premium, że wysokie koszty eksploatacji itd... jednak po tych 5 latach wiem, że audi to audi i już chyba zawsze będę jeździł tą marką, zasłużyłem sobie na święty spokój i brak zaskakujących napraw!
4,7
~Tadeusz
Audi Q5 I
SUV Facelifting 2.0 TDI 150KM 110kW
Jednak audi tym modelem pokazało, że są jeszcze dobre, trwałe auta. Wszystko spójne, ładne, sprawdzone. W końcu po wielu próbach trafiłem na udany samochód. Polecam dla tych , którzy nie muszą już nic nikomu udowadniać.
Audi Q5 I SUV Facelifting