Szukaj

Informacje o Audi Q5 I SUV Facelifting

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu (oznaczenie Typ 8R) produkowana w latach 2008-2016. Jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp o nazwie Audi Cross Cabriolet Quattro Concept z 2007 roku. Choć był to sportowy kabriolet, to właśnie w Q5 wykorzystano zaproponowane w nim stylistyczne rozwiązania. Projektantem auta był Christian Winkelmann. Model zbudowano na płycie podłogowej Volkswagen Group MLB Platform, którą dzielił m.in. z Audi A4 (B8), Audi A5 (Typ 8T) oraz Porsche Macan. Od 2012 roku Q5 oferowano w wersji po face-liftingu. Również w 2012 roku debiutowała sportowa wersja modelu SQ5.

czytaj więcej
Powagosław

Czy to jest wersja premium Volkswagena Tiguana? Czy raczej mniejsza kopia Audi Q7? Pewnie jedno i drugie, choć od Q7 mniejsze wyszło ładniejsze i jako tako się broni. Ale przypominając sobie zapowiedzi o sportowym wyglądzie tego auta, trzeba powiedzieć, że Audi mogło się bardziej postarać.

~Powagosław
Luzacjusz

Widzieliście kiedyś, jak Adam Małysz gra na gitarze w punkowej kapeli? A wiecie, czemu nie widzieliście? Bo Małysz jest panem skoków narciarskich i punkowanie ma w nosie. Audi robi piękne limuzyny i nie ma ręki do aut terenowych. Mimo to próbuje być panem SUV-ów. A wychodzi z tego punk rock.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Długość 4629 mm
Szerokość 1898 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2089 mm
Wysokość 1655 mm
Rozstaw osi 2807 mm
Rozstaw kół - przód 1617 mm
Rozstaw kół - tył 1614 mm
Zwis przedni 895 mm
Zwis tylny 927 mm
Prześwit 220 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1043 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 990 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1527 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1494 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1465 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1432 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 540 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1079 mm
Szerokość bagażnika 1050 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 926 mm
Wysokość progu załadowczego 694 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 85 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Wyciszenie + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Damian
Audi Q5 I
SUV Facelifting 3.0 TFSI 272KM 200kW
Samochód sprowadziłem z USA. Jest bardzo przyjemny, idealny dla rodziny 2+1 jak i szybsze przejażdźki. Przy przepisowej jeździe udało mi się pokonać bocznymi drogami trasę Częstochowa - Łódź 150km ze spalaniem 8.2 więc rewelacja. Szaleństwo zaczyna się w mieście gdzie wir w baku jest nieunikniony tj. 15-18L/100km. Samochód nie spala 11 czy 12 litrów po mieście, nie wierzcie w głupoty kogoś kto go nie ma. Regulowana twardość zawieszenia w połączeniu z obniżonymi sprężynami H&R rewelacja. Samochód ma dużo więcej plusów i daje sporo frajdy z jazdy dzięki elastyczności i napędowi
4,3
~tomasz_witomski
Audi Q5 I
SUV Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW
Ogólnie udane auto. Nie brałem go pod uwagę podczas poszukiwania samochodu.W związku z końcówką roku nie miałem dużego wyboru w autach od ręki. Nie miałem szczególnych preferencji benzyna lub diesel. Warunkiem był napęd 4x4. Jeździłem Volvo S90 , całkiem nieźle ale na przełomie 2016/2017 trzeba był czekać 4 miesiące na odbiór. Następny był mercedes C klasa 211 KM benzyna 4x4 w pakiecie AMG, trochę mały ale podobał mi się 181 tys. brutto też było nieźle. Rozstaliśmy się przy temacie opon zimowych które chciałem w gratisie, był 20 grudnia i 20 cm śniegu na zewnątrz a Merc stał na letnich. Zaproponowano mi 2 opony, podziękowałem,nadmienię że rok wcześniej kupiłem u nich CLA, bujali się z tym autem jeszcze 4 miesiące brawo dla dealera z Gdańska. W końcu pojechałem do Audi, pierwszy typ A5 w 190 KM diesel 4x4, fajnie to chodziło (jazda próbna 40 km) jednak coś mi brakowało, jakoś nisko się siedziało. Sprzedawca zaproponował jazdę Q5, trochę się skrzywiłem. Sprzedawca zaśmiał się i powiedział wiem że Q5 "nie wygląda" ale fajnie się nim jeździ. Miał rację za 20 minut wybieraliśmy konkretny model tego auta.
4,8
~Grzegorz42
Audi Q5 I
SUV Facelifting 2.0 TDI 150KM 110kW
Im dłużej jeżdżę tym bardziej jestem pozytywnie zaskoczony. Początkowo miałem duże wątpliwości, czy to był dobry wybór. Kupiłem bo był w dobrej ofercie, dorzucono mi pakiet serwisowy, bagażnik dachowy, wydłużyłem też gwarancję do 5 lat. Początkowo wydawał mi się mały iu w środku i na zewnątrz, teraz mogę spokojnie powiedzieć, że jest taki jak ma być. Idealnie dobrane proporcje, auto jest fantastycznym kompromisem, które pozwala z rowerami na dachu pojeździć po dziurach jak i polecieć 200 km/h po niemieckiej autostradzie. Napęd 4x4 uznałem za zbyt drogi i niepotrzebny i się nie pomyliłem. Nie mieszkam w górach więc w zamian mam niższe spalanie. Podobnie z automatyczną skrzynią biegów. Podsumowując - auto nie powala sylwetką, ma parę drobnych mankamentów ale jest po przyzwyczajeniu się - genialne. Jak tu ktoś napisał w ocenie - to auto dla kierowcy który nie musi niczego udowadniać, ceni sobie komfort, subtelną elegancję i poczucie bezpieczeństwa.
Średnie spalanie dla Audi Q5 I SUV Facelifting
9,5 – 12,4
l/100 km
6,6 – 10,7
l/100 km
11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Audi Q5 I
SUV Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Nowe auto, przejechane 3000 km. Średnie spalanie od nowości jakie pokazuje komputer to 10,5 l. Połowa dystansu w trasie i połowa po Warszawie. Zauważyłem, że auto mniej pali niż na samiutkim początku. Aktualnie przy spokojnej jeździe po Warszawie w trybie ekonomicznym lub Auto to około 10-11l/100km, przy włączonej opcji automatycznego gaszenia auta na światłach, jak dla mnie nie przeszkadza mi to, opcja prawie nie słyszalna. Spalanie w trasie przy prędkości 140km/h to około 11l. Ale np trasa z Przemyśla do Warszawy, spokojna jazda to 7,8l.100km. Jak dla mnie średnie spalanie tego auta to 10-11 l/100km. Ale komfort jazdy cuudowny, przesiadłem się z Peugeota, całkiem inna bajka, jak przejście z XIX wieku w XXI, albo z Noki 3210 na Sony Xperia Z3. Po prostu inna bajka. Nie jest to Opel Corsa i nie ma co się spodziewać 7l/100km. Jak dla mnie spalanie około 10l/100km przy tych osiągach i komforcie to coś pięknego !
13,2
Audi Q5 I
SUV Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Nie piszcie głupot co wam komputerek pokazuje. Auto z USA 130 000 km. Przy ekonomicznej jeździe miasto trasa łyka 13.5 l na 100 km. Sprawdzane tankując na max, przejechane 300 km, dotankowanie i apka liczy.
12,5
Audi Q5 I
SUV Facelifting 3.0 TFSI 272KM 200kW
Samochód który pozwala się dynamicznie włączyć do ruchu, oraz równie dynamicznie się w tym ruchu poruszać. Spożywa adekwatne ilości benzyny 98. W trasie nie da się realnie zejść poniżej 9 na trasach szybkiego ruchu. Na krajówkach jeszcze jakoś da radę, ale jest to męcząca jazda. Realnie trzeba liczyć 10-11 . W mieście zimą na krótkich dyzta dach jest ok 16 litrów.
Audi Q5 I SUV Facelifting