Szukaj

Informacje o Audi Q5 I SUV

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu (oznaczenie Typ 8R) produkowana w latach 2008-2016. Jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp o nazwie Audi Cross Cabriolet Quattro Concept z 2007 roku. Choć był to sportowy kabriolet, to właśnie w Q5 wykorzystano zaproponowane w nim stylistyczne rozwiązania. Projektantem auta był Christian Winkelmann. Model zbudowano na płycie podłogowej Volkswagen Group MLB Platform, którą dzielił m.in. z Audi A4 (B8), Audi A5 (Typ 8T) oraz Porsche Macan. Od 2012 roku Q5 oferowano w wersji po face-liftingu. Również w 2012 roku debiutowała sportowa wersja modelu SQ5.

czytaj więcej
Powagosław

Czy to jest wersja premium Volkswagena Tiguana? Czy raczej mniejsza kopia Audi Q7? Pewnie jedno i drugie, choć od Q7 mniejsze wyszło ładniejsze i jako tako się broni. Ale przypominając sobie zapowiedzi o sportowym wyglądzie tego auta, trzeba powiedzieć, że Audi mogło się bardziej postarać.

~Powagosław
Luzacjusz

Widzieliście kiedyś, jak Adam Małysz gra na gitarze w punkowej kapeli? A wiecie, czemu nie widzieliście? Bo Małysz jest panem skoków narciarskich i punkowanie ma w nosie. Audi robi piękne limuzyny i nie ma ręki do aut terenowych. Mimo to próbuje być panem SUV-ów. A wychodzi z tego punk rock.

~Luzacjusz

Audi Q5 I SUV – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4629 mm
Szerokość 1880 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2089 mm
Wysokość 1653 mm
Rozstaw osi 2807 mm
Rozstaw kół - przód 1617 mm
Rozstaw kół - tył 1613 mm
Zwis przedni 895 mm
Zwis tylny 927 mm
Prześwit 200 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1043 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 990 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1465 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1432 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1560 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 540 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1050 mm
Wysokość bagażnika 515 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 926 mm
Wysokość progu załadowczego 693 mm
Drzwi tylne - szerokość 1079 mm

Oceny Audi Q5 I SUV

Liczba ocen: 74
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Wyciszenie + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Krzysztof
Audi Q5 I
SUV 3.0 TDI 240KM 177kW
Fajne auto, egzemplarz, który posiadam jest bezawaryjny :) Czytałem wcześniej o problemach z silnikiem 3.0 tdi ale przez prawie 2 lata niczego nie doświadczyłem. Chyba oleje łącznie z filtrami co 10 tys i olej w automacie co 50-60 tyś. niwelują pojawiające się problemy. Skrzynia gładko i szybko zmienia biegi. Mapa silnika na ok 300KM praktycznie od początku i zero problemów. Auto udane, jestem zadowolonym użytkownikiem. Jest trochę sztywna ale mimo wszystko bardziej komfortowa od A4 B8. Dużym plusem jest większy prześwit, dzięki czemu nie ma problemu z zahaczaniem o krawężniki, studzienki, czy jakieś wyboje. Auto już dosyć stare, z dużym przebiegiem a jest zwarte, w środku nie trzeszczy (nawet panorama) i od początku nie ma żadnych problemów z zawieszeniem :) nawet nic nie zaczęło delikatnie stukać. Części eksploatacyjne śmiesznie tanie.
4,4
~Stanisław
Audi Q5 I
SUV 2.0 TDI 170KM 125kW
Przebieg auta 120tyś km i dziesięć lat eksploatacji w wersja S-Line z pełnym pakietem . Wersja S-Line wygląda super wizualnie i wygodne są fotele z logo lecz spalanie w trasie przy szybkościach do 130km powyżej 8litrów nie należy do ideału . Nie wiem skąd się biorą opinie o niskim spalaniu przy stałym napędzie na koła . Wcześniej posiadałem wersję Q5 140KM lecz bez pakietu S-Line lecz miała przebieg ponad 200tyś km , różnica jest odczuwalna w prowadzeniu , zawieszeniu i przyśpieszeniu lecz spalanie miałem niższe . Polecam Audi Q5 lecz z mocniejszym silnikiem większa frajda z jazdy .
3,1
~Dren
Audi Q5 I
SUV 2.0 TDI 170KM 125kW
Auto bardzo mi się podobało, ale nowe było poza zasięgiem, więc kupione użytkowane (od jednego właściciela, salon Polska). Oczywiście spełnia moje potrzeby co do przestronności, ale niestety zalicza dużo awarii. Przez trzy lata użytkowania (przejechane około 50 tys. km) wymiana uszczelki pod głowicą, zatarta pompa wtryskowa a co za tym idzie wymiana wszystkich wtryskiwaczy i płukanie układu, wymiana termostatu, wentylatora chłodnicy, sondy lambda a teraz maglownica oraz wiele innych drobniejszych wpadek to chyba zbyt dużo na tak krótki okres użytkowania. Pozytywna w miarę dynamika - mocy wystarczy do szybkiego wyprzedzania - co do ruszania tutaj trzeba mimo wszystko czasu, ale później już jest tylko lepiej. W środku głośno - disel jednak generujei hałas i wibracje - oczywiście porównując z benzyną. Trzeba chyba pozbywać się tej skarbonki i myśleć o jakimś japończyku - ogólnie rozczarowany niezawodnością autem AUDI klasy premium.

Raporty spalania Audi Q5 I SUV

Liczba raportów: 118
Średnie spalanie dla Audi Q5 I SUV
10,3 – 12,8
l/100 km
7,5 – 8,4
l/100 km
11,9 – 12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Audi Q5 I
SUV 3.0 TDI 240KM 177kW
Waga auta to prawie 2 tony, silnik rewelacyjny pod wzgledem zuzycia paliwa - hybrydy przy tej masie moga sie schowac. Zaznaczam że stopę mam raczej lekką, ale to auto przyjemnie sprawia ze czlowiek daje gaz ono sie pieknie zbiera a po tym samo redukuje slicznie na wyzszy bieg (jak to automat). Auto pali 7,0 l przy dwoch osobach na pokladzie, normalnej szybkiej jezdzie po drogach krajowych do predkosci 100km/h. Autostrada 140 - 150 km tu juz wychodzi 8,0 l. Ekpresowki 120 - 130 7,5 l. Są to pomiary wynikające z tankowania od full do full w baku wiec jest to realne spalanie. Komputer pokazuje średnio 0,2 l mniej niz w rzeczywistosci. Auto jak na quattro , automat tiptrnoc 7 biegow i mase przy 240 KM SWIETNE. Warunki jazdy górskie - podhale - krakow - rzeszów. Gdybym mial do wyboru 2,0 a 3,0 to jedyny sluszny wybor to inno 3,0. Jest frajda, wygoda i wcale nie tak drogo.
11,2
Audi Q5 I
SUV 3.2 FSI 270KM 199kW
Porównując z nowym Hyundaiem ix35 1.6GDI, (bez turbo) bo to właściwe porównanie aut o podobnym przeznaczeniu, gabarytach a jednocześnie skrajnie rożnych pojemnościach i dużej dysproporcji komfortu na niekorzyść Hyundaia (Audi dwa razy większa pojemność silnika) jestem zachwycony. Koszty na stacji wychodzą prawie identyczne, komfort jazdy i dynamika diametralnie rożne. Auto tej wielkości zwyczajnie powinno byc wyposażone w większy silnik dla zdrowia psychicznego i nie drenowania kieszeni. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Średni zasięg baku Hyundaia przy normalnej jeździe 480km, przy Audi te wartości sa praktycznie identyczne.
6,6
Audi Q5 I
SUV 2.0 TDI 170KM 125kW
Jestem mile zaskoczony zuzyciem paliwa przez moje Audi Q5 . Wszystko zalezy od umiejetnosci jazdy i praktyki w operowaniu pedalem przyspieszania . Podane przeze mnie wartosci nie sa wziete z sufitu . W trasie jadac spokojnie i do 90 km/h spalanie srednie jest mozliwe ponizej 5 l/ 100 km .
Audi Q5 I SUV