Szukaj

Informacje o Audi Q5 I SQ5 3.0 TDI 313KM 230kW od 2013

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu (oznaczenie Typ 8R) produkowana w latach 2008-2016. Jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp o nazwie Audi Cross Cabriolet Quattro Concept z 2007 roku. Choć był to sportowy kabriolet, to właśnie w Q5 wykorzystano zaproponowane w nim stylistyczne rozwiązania. Projektantem auta był Christian Winkelmann. Model zbudowano na płycie podłogowej Volkswagen Group MLB Platform, którą dzielił m.in. z Audi A4 (B8), Audi A5 (Typ 8T) oraz Porsche Macan. Od 2012 roku Q5 oferowano w wersji po face-liftingu. Również w 2012 roku debiutowała sportowa wersja modelu SQ5.

czytaj więcej
Powagosław

Czy to jest wersja premium Volkswagena Tiguana? Czy raczej mniejsza kopia Audi Q7? Pewnie jedno i drugie, choć od Q7 mniejsze wyszło ładniejsze i jako tako się broni. Ale przypominając sobie zapowiedzi o sportowym wyglądzie tego auta, trzeba powiedzieć, że Audi mogło się bardziej postarać.

~Powagosław
Luzacjusz

Widzieliście kiedyś, jak Adam Małysz gra na gitarze w punkowej kapeli? A wiecie, czemu nie widzieliście? Bo Małysz jest panem skoków narciarskich i punkowanie ma w nosie. Audi robi piękne limuzyny i nie ma ręki do aut terenowych. Mimo to próbuje być panem SUV-ów. A wychodzi z tego punk rock.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 313 KM (230 kW) przy 3900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 650 Nm przy 1450-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~KRS
Audi Q5 I
SQ5 3.0 TDI 313KM 230kW
Samochód posiadałem od ponad 5 lat od nowości z salonu. Auto daje dużo frajdy z jazdy ale trzeba się liczyć ze wraz z wiekiem to auto będzie generowało koszty napraw. Auto przez ponad 5 lat nie zaskoczyło mnie negatywnie. Podczas 5 lat. Pierwsze 3 lata tylko przeglądy i wymiana obowiązkowe klocki tarcze płyny. Później z tego co pamiętam to : Uszkodzenie uszczelki dachu szklanego . Wymiana na gwarancji Dach niestety raz na rok trzeba poskręcać bo zaczyna skrzypiec. Samochód posiada funkcje Launch control a skrzynie TipTronic. Przy przebiegu 110 tys km skrzynia zaczęła zauważalnie szarpać na 1-3 biegu. Wymiana oleju w skrzyni wraz z filtrem ( ASO 5 tys ) + adaptacja skrzyni efekt - trochę pomogło Rada dla kupujących sprawdźcie zachowanie skrzyni biegów przy małych prędkościach - Według AUDI w skrzyni Tiptronic nie zalecają wymiany oleju Według producenta ZF olej powinno się wymieniać w skrzyni co 60-80 tys km . Generalnie skrzynia jest szybka jak jedziesz na wprost w ruchu miejskim. Jak potrzebujesz szybko zmienić pas to za wczasu wpinasz tryb sport albo kierownik z tylu wjeżdża ci w tył bo skrzynia " myśli" . Przy przebiegu 134 tys po obejrzeniu samochodu od dołu zauważyłem lekki wyciek z pod uszczelnienia górnej miski olejowej. Naprawa wymaga WYJĘCIA SILNIKA !! W ASO impreza 15-17 tys !!! Obecnie samochód wisi na otomoto ( 16.09.2019) sprzedawany przez jakiegoś handlarza. Czy zrobił wyciek spod górnej miski olejowej ? Wątpię. Raczej umył i szuka " ochotnika" .
4,7
~Jakub
Audi Q5 I
SQ5 3.0 TDI 313KM 230kW
Jedyne co to bolączka motorów 3.0 TDI z pompą wody mechanicznej. Jeśli ktoś przed wami jej nie wymienił a macie plus 100tys. KM to prędzej czy później strzeli. Pompa około 300zł. Z robotą i płynem powinno się zamknąć w 850zł (Silnik)
4,4
~pawle
Audi Q5 I
SQ5 3.0 TDI 313KM 230kW
Audi Q5 I SQ5