Szukaj

Informacje o Audi Q5 I

Lata produkcji: 2008 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu (oznaczenie Typ 8R) produkowana w latach 2008-2016. Jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp o nazwie Audi Cross Cabriolet Quattro Concept z 2007 roku. Choć był to sportowy kabriolet, to właśnie w Q5 wykorzystano zaproponowane w nim stylistyczne rozwiązania. Projektantem auta był Christian Winkelmann. Model zbudowano na płycie podłogowej Volkswagen Group MLB Platform, którą dzielił m.in. z Audi A4 (B8), Audi A5 (Typ 8T) oraz Porsche Macan. Od 2012 roku Q5 oferowano w wersji po face-liftingu. Również w 2012 roku debiutowała sportowa wersja modelu SQ5.

czytaj więcej
Powagosław

Czy to jest wersja premium Volkswagena Tiguana? Czy raczej mniejsza kopia Audi Q7? Pewnie jedno i drugie, choć od Q7 mniejsze wyszło ładniejsze i jako tako się broni. Ale przypominając sobie zapowiedzi o sportowym wyglądzie tego auta, trzeba powiedzieć, że Audi mogło się bardziej postarać.

~Powagosław
Luzacjusz

Widzieliście kiedyś, jak Adam Małysz gra na gitarze w punkowej kapeli? A wiecie, czemu nie widzieliście? Bo Małysz jest panem skoków narciarskich i punkowanie ma w nosie. Audi robi piękne limuzyny i nie ma ręki do aut terenowych. Mimo to próbuje być panem SUV-ów. A wychodzi z tego punk rock.

~Luzacjusz

Audi Q5 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Audi Q5 I

Liczba ocen: 107
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Wyciszenie + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Krzysztof
Audi Q5 I
SUV 3.0 TDI 240KM 177kW
Fajne auto, egzemplarz, który posiadam jest bezawaryjny :) Czytałem wcześniej o problemach z silnikiem 3.0 tdi ale przez prawie 2 lata niczego nie doświadczyłem. Chyba oleje łącznie z filtrami co 10 tys i olej w automacie co 50-60 tyś. niwelują pojawiające się problemy. Skrzynia gładko i szybko zmienia biegi. Mapa silnika na ok 300KM praktycznie od początku i zero problemów. Auto udane, jestem zadowolonym użytkownikiem. Jest trochę sztywna ale mimo wszystko bardziej komfortowa od A4 B8. Dużym plusem jest większy prześwit, dzięki czemu nie ma problemu z zahaczaniem o krawężniki, studzienki, czy jakieś wyboje. Auto już dosyć stare, z dużym przebiegiem a jest zwarte, w środku nie trzeszczy (nawet panorama) i od początku nie ma żadnych problemów z zawieszeniem :) nawet nic nie zaczęło delikatnie stukać. Części eksploatacyjne śmiesznie tanie.
4,4
~Stanisław
Audi Q5 I
SUV 2.0 TDI 170KM 125kW
Przebieg auta 120tyś km i dziesięć lat eksploatacji w wersja S-Line z pełnym pakietem . Wersja S-Line wygląda super wizualnie i wygodne są fotele z logo lecz spalanie w trasie przy szybkościach do 130km powyżej 8litrów nie należy do ideału . Nie wiem skąd się biorą opinie o niskim spalaniu przy stałym napędzie na koła . Wcześniej posiadałem wersję Q5 140KM lecz bez pakietu S-Line lecz miała przebieg ponad 200tyś km , różnica jest odczuwalna w prowadzeniu , zawieszeniu i przyśpieszeniu lecz spalanie miałem niższe . Polecam Audi Q5 lecz z mocniejszym silnikiem większa frajda z jazdy .
3,1
~Dren
Audi Q5 I
SUV 2.0 TDI 170KM 125kW
Auto bardzo mi się podobało, ale nowe było poza zasięgiem, więc kupione użytkowane (od jednego właściciela, salon Polska). Oczywiście spełnia moje potrzeby co do przestronności, ale niestety zalicza dużo awarii. Przez trzy lata użytkowania (przejechane około 50 tys. km) wymiana uszczelki pod głowicą, zatarta pompa wtryskowa a co za tym idzie wymiana wszystkich wtryskiwaczy i płukanie układu, wymiana termostatu, wentylatora chłodnicy, sondy lambda a teraz maglownica oraz wiele innych drobniejszych wpadek to chyba zbyt dużo na tak krótki okres użytkowania. Pozytywna w miarę dynamika - mocy wystarczy do szybkiego wyprzedzania - co do ruszania tutaj trzeba mimo wszystko czasu, ale później już jest tylko lepiej. W środku głośno - disel jednak generujei hałas i wibracje - oczywiście porównując z benzyną. Trzeba chyba pozbywać się tej skarbonki i myśleć o jakimś japończyku - ogólnie rozczarowany niezawodnością autem AUDI klasy premium.

Raporty spalania Audi Q5 I

Liczba raportów: 178
Średnie spalanie dla Audi Q5 I
9,5 – 12,8
l/100 km
6,5 – 10,7
l/100 km
11,7 – 12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Audi Q5 I
SUV 3.0 TDI 240KM 177kW
Waga auta to prawie 2 tony, silnik rewelacyjny pod wzgledem zuzycia paliwa - hybrydy przy tej masie moga sie schowac. Zaznaczam że stopę mam raczej lekką, ale to auto przyjemnie sprawia ze czlowiek daje gaz ono sie pieknie zbiera a po tym samo redukuje slicznie na wyzszy bieg (jak to automat). Auto pali 7,0 l przy dwoch osobach na pokladzie, normalnej szybkiej jezdzie po drogach krajowych do predkosci 100km/h. Autostrada 140 - 150 km tu juz wychodzi 8,0 l. Ekpresowki 120 - 130 7,5 l. Są to pomiary wynikające z tankowania od full do full w baku wiec jest to realne spalanie. Komputer pokazuje średnio 0,2 l mniej niz w rzeczywistosci. Auto jak na quattro , automat tiptrnoc 7 biegow i mase przy 240 KM SWIETNE. Warunki jazdy górskie - podhale - krakow - rzeszów. Gdybym mial do wyboru 2,0 a 3,0 to jedyny sluszny wybor to inno 3,0. Jest frajda, wygoda i wcale nie tak drogo.
13,2
Audi Q5 I
SUV Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Nie piszcie głupot co wam komputerek pokazuje. Auto z USA 130 000 km. Przy ekonomicznej jeździe miasto trasa łyka 13.5 l na 100 km. Sprawdzane tankując na max, przejechane 300 km, dotankowanie i apka liczy.
12,5
Audi Q5 I
SUV Facelifting 3.0 TFSI 272KM 200kW
Samochód który pozwala się dynamicznie włączyć do ruchu, oraz równie dynamicznie się w tym ruchu poruszać. Spożywa adekwatne ilości benzyny 98. W trasie nie da się realnie zejść poniżej 9 na trasach szybkiego ruchu. Na krajówkach jeszcze jakoś da radę, ale jest to męcząca jazda. Realnie trzeba liczyć 10-11 . W mieście zimą na krótkich dyzta dach jest ok 16 litrów.
Audi Q5 I