Szukaj

Informacje o Audi Q5 (SQ5)

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I; grupa premium) produkowany od 2008 roku (w Polsce, a także m.in. w Stanach Zjednoczonych w sprzedaży od 2009 roku). W ofercie terenowych samochodów Audi, Q5 wypełnił lukę pomiędzy większym SUV-em Q7 oraz uterenowionym modelem Allroad. Swoją linię odziedziczył po prototypie Audi Cross Kabriolet Quattro Concept z 2007 roku. Pod względem technicznym od początku powiązany z analogicznymi generacjami modelu A4. Od 2017 roku na rynku dostępna jest druga generacja modelu. Do tej pory Q5 sprzedał się w liczbie ponad 1,1 mln egzemplarzy.

czytaj więcej
Powagosław

Paradoksalnie, bestseller Audi jednak trochę się zmienił. To obniżenie nadwozia sprawia, że – bardziej niż SUV-a, przypomina nieco uterenowione kombi. Skoro Audi twierdzi, że ten samochód ma właśnie tak wyglądać, to ma właśnie tak wyglądać i zapewne sprzeda się jeszcze lepiej niż do tej pory.

~Powagosław
Luzacjusz

Styliści Audi to mają robotę jak fryzjer Bruce’a Willisa. „Jak krótko dziś strzyżemy, Bruce? Tak jak zawsze?”. Już nie mogę doczekać się dziesiątej generacji Q5, pewnie za 50 lat. Będzie wyglądała tak jak zawsze.

~Luzacjusz

Audi Q5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
NA ŻYWO
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi Q5 (SQ5)

Liczba ocen: 167
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Michal
Audi Q5 II
Q5-e Sportback 2.0 50 TFSI e 299KM 220kW
Bardzo przyjemny w prowadzeniu samochod, nie ma jakiejs wiekszej ekscytacji ale bardzo przyjemnie sie go prowadzi. Bardzo fajna jazda na pradzie, w ustawienie dynamic potrafi pokazac pazur. Zawieszenie podstawowe sprezyste i dajace pewnosc w jezdzie. Silnik benzynowy i skrzynia daja rade, ale najfajniesze wrazenia z jazdy na pradzie. Czesc plastikow w srodku samochodu nie przystoi do ceny jaka trzeba zaplacic. Aplikacja to jakis zart. Przejecchane dopiero 4 tys ale coraz bardziej przekonuje sie do tego samochodu. Samochod naprawde cichy. virtual kokpit robi robote, system MMI na plus.
4,7
~skm
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW
Nie chciałem kupować SUVa, ale niestety wybór sedanów/kombi jest co raz mniejszy. A5 avant z tyłu okazał się dosyć ciasny, a Superb po niezłej 3 zalicza wtopę i ostatecznie padło na Q5. I od razu mogę powiedzieć, że po paru miesiącach wybór celny. Najpierw minusy, bo jest ich niewiele: - przy mhev liczyłem na ciut mniejsze spalanie w mieście. niestety ciężar auta robi swoje. - do ideału brakuje troszeczkę więcej miejsca na kolana w drugim rzędzie. - audio B&O - nie jestem audiofilem, gra fajnie czysto, ale spodziewałem się większej różnicy w stosunku do poprzedni aut. plus: - auto optymalne dla mnie gabarytowo. w mieście radzi sobie bardzo dobrze. nie wiem czy podana oficjalnie średnica zawracania jest prawidłowa, bo nie ma z tym problemu na parkingu. dla rodziny 2+2 zdecydowanie ok. - po zapoznaniu się z automatem i ustawieniami żwawy silnik. nawet przy wyższej prędkości, po redukcji zbiera się bardzo przyzwoicie. nie jest to bolid i na trasy sugerowałbym sedana/kombi, ale jazda autem sprawia przyjemność. - świetne lampy matrix - pozostawione fizyczne przyciski. super czytelny panel do obsługi klimatyzacji i nawiewów oraz bezproblemowa obsługa z kierownicy - bardzo dobre wyciszenie wnętrza (jedynie zimówki są bardziej słyszalne) - kwestia gustu, ale specjalnie nie brałem wersji sportback. suv z pakietem czerni i sline, na 21 calach wygląda bardzo dobrze - systemy wspomagania jazdy pozamiejskiej i miejskiej bez zarzutu, dobrej jakości (rozdzielczości) kamera cofania - wnętrze na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach czy filmach. miałem z tym problem, ale po pierwszej jeździe próbnej dylemat zniknął Ogólnie polecam.
5,0
~Piotrek
Audi Q5 II
SUV 2.0 TFSI 252KM 185kW
Kupiłem to auto, bo zawsze mnie do niego ciągnęło. Przesiadłem się z Lexusa IS300h (hybrid) , tam spalanie wiadomo 6,5-7,5 , tutaj jeżdzę albo w trasę (rzadko), albo krótkie odcinki 3-7km (miasto) , więc spalanie mam 12L , ale jak już robię 7-my kilometr to spada na 10,5 , a przy 10km robi się 8L. Gazu nie ładowałem, bo taka moja wola. Sprowadziłem ze Stanów ze znikomą szkodą (odpadł tylny zderzak, nie malowałem nawet niczego). Jak sprowadzałaem, to się obawiałem, że silnik tylko 2.0, czy to w ogóle nie spowoduje, że opadną emocje, ale 252KM mnie trzymało, że jednak powinno byc ok i jest. Jest perfekcyjnie. Nie za mało, nie za duzo, fajnie na trasie, więc GIT. Przez to , że kupiłem w USA to tam wybór jest gigantyczny, więc mogłem wybrac dokładnie to co mi pasuje, a nie wybierając to co jest serwowane na aukcjach, albo jakieś mało zane historie, albo bite pięćset razy i każdy sprzedający nie wspomina. Więc mam to co chciałem :) w punkt na 40ste urodziny :) . A np BMW X5 niestety, ale po miesiącu , no niestety , ale nie mogłem tego auta.... ciężkie, paliło strasznie, w skryni coś stuknęło, sprzedałem. XC60 T6 3.0 Turbo tez było spoko, chyba 306KM , no tylko tam spalanko już 16 :) , pojawił się błąd, to trzeba było szukać speca, co by to zbadał, a mało kto się chciał podjąć.... po roku sprzedałem, bo a to drzwi się nie zamykały, a to kamera wariowała. Także kilka aut większych miałem z podobnego segmentu i naprawdę trafione w punkt.

Raporty spalania Audi Q5 (SQ5)

Liczba raportów: 281
Średnie spalanie dla Audi Q5
7,8 – 12,8
l/100 km
6,1 – 10,7
l/100 km
11,7 – 12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Audi Q5 I
SUV 2.0 TFSI 211KM 155kW
Spalanie z komputera pokladowego. Wyszlo dosc optymistycznie gdy porownalem z wynikami spod dystrybutora. Komputer zaniza powyzej jednego litra spalanie. W lecie w krakowskich korkach wlekac sie zgodnie z ulicznym ruchem spala ok 10 litrow benzyny. Jak sie czlowiek rozpeczi na autostradzie to spalanie ma ok 14 litrow. Wynik uwazam za nadzwyczaj dobry biorac pod uwage gabaryt i mase auta. Moj identycznej wielkosci dwudziestoletni JEEP z V8 pod maska przepala dwukrotnie wiecej paliwa. A osiagami na asfalcie wcale sie nie odroznia znaczaco od 2.0 TFSI. Po roku uzytkowania opinie mam mieszana. Auto kupione za 10 najnizszych krajowek. Wsadzone kolejne 6 pensyjek w remont silnika i skrzyni biegow i to zaledwie przy przebiegu 200 tys km. Dzieki temu auto przestalo spalac olej . W zasadzie wogole go nie bierze. Tutaj moge polecic firme VAGSYSTEM ze Skoczowa. Drogo i dobrze. I skrzynia po wymianie zasadzniczych elementow zaczela jezdzic 'praaawie' jak hydrokinetyk amerykanski. Czuc ze sa momenty ze rozlacza naped i zmienia za szybko biegi co irytuje. Na szczescie zona tym powozi na codzien i ona tego nie zauwaza. Cos co mi przeszdadza rowniez to zaawansowane systemy. Jezeli chcesz na sliskim ostro przyspieszyc, na przyklad uciec ze skrzyzowania skrecajac mozesz sie zdziwic co auto bedzie wyczyniac. A stary Jeepek zalaczy blokady i na pelnym bucie wystrzeli do przodu oddajac ci pelnie kontroli nad soba. Audi bedzie z toba walczyc. Ponadto pozycja na poczatku wydaje sie wygodna ale po 3 godzinach jazdy marzysz o opuszczeniu fotela. Przypomnialy mi sie czasy golfa II i jego beznadziejna pozycja nogi na pedale gazu. Normalnie po godzinie jazdy juz manewrujesz stopa na pedale. Pozatym auto super. Obszerne, pakowne, zaskakujaco ciche i komfortowe pomimo dachu panoramicznego i 20 calowych kol. Ladnie wybiera nierownosci. Pewnie jedzie chociaz wspomaganie kierownicy moglo by byc silniejsze. Bardzo dobrze grzeje i wydajnie chlodzi. Narazie ocena 4 na 5.
8,0
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW
Po roku jeżdżenia - na trasie jadąc zgodnie z przepisami, bez tempomatu i starając się spalić jak najmniej udało mi się zejść do 5,8l na trasie 400km. Jadąc na wakacje, spokojnie i płynnie załadowanym autem na trasie blisko 1000km średnia wyszła 6,4l. Przy agresywnej jeździe na trasie, maksymalnie auto spaliło mi 9,5l. Generalnie auto dużo bierze paliwa przy przyspieszaniu, ale jest bardzo oszczędne przy jeździe ze stałą prędkością. Auto jest ciężkie i przez to jazda w mieście jest mniej oszczędna - przy dużych korkach spalanie dochodzi do 12-13l. Przy mniejszych korkach można zejść na 9-10l.
10,3
Audi Q5 II
Q5-e Sportback 2.0 50 TFSI e 299KM 220kW
Dramat. Smok, który jak tylko lekko wcisnie się gaz to połyka paliwo. Przy super oszczędnej jeździe schodzi raptem do 8 l. Przy bardziej dynamicznej jeździe lekko łyka 12 l. Przy ruchu autostradowym 140 km/h na długiej trasie spala 10,8 l.
Audi Q5