Szukaj

Informacje o Audi Q5 (SQ5)

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I; grupa premium) produkowany od 2008 roku (w Polsce, a także m.in. w Stanach Zjednoczonych w sprzedaży od 2009 roku). W ofercie terenowych samochodów Audi, Q5 wypełnił lukę pomiędzy większym SUV-em Q7 oraz uterenowionym modelem Allroad. Swoją linię odziedziczył po prototypie Audi Cross Kabriolet Quattro Concept z 2007 roku. Pod względem technicznym od początku powiązany z analogicznymi generacjami modelu A4. Od 2017 roku na rynku dostępna jest druga generacja modelu. Do tej pory Q5 sprzedał się w liczbie ponad 1,1 mln egzemplarzy.

czytaj więcej
Powagosław

Paradoksalnie, bestseller Audi jednak trochę się zmienił. To obniżenie nadwozia sprawia, że – bardziej niż SUV-a, przypomina nieco uterenowione kombi. Skoro Audi twierdzi, że ten samochód ma właśnie tak wyglądać, to ma właśnie tak wyglądać i zapewne sprzeda się jeszcze lepiej niż do tej pory.

~Powagosław
Luzacjusz

Styliści Audi to mają robotę jak fryzjer Bruce’a Willisa. „Jak krótko dziś strzyżemy, Bruce? Tak jak zawsze?”. Już nie mogę doczekać się dziesiątej generacji Q5, pewnie za 50 lat. Będzie wyglądała tak jak zawsze.

~Luzacjusz

Audi Q5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi Q5 (SQ5)

Liczba ocen: 159
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~Krzysztof
Audi Q5 I
SUV 3.0 TDI 240KM 177kW
Fajne auto, egzemplarz, który posiadam jest bezawaryjny :) Czytałem wcześniej o problemach z silnikiem 3.0 tdi ale przez prawie 2 lata niczego nie doświadczyłem. Chyba oleje łącznie z filtrami co 10 tys i olej w automacie co 50-60 tyś. niwelują pojawiające się problemy. Skrzynia gładko i szybko zmienia biegi. Mapa silnika na ok 300KM praktycznie od początku i zero problemów. Auto udane, jestem zadowolonym użytkownikiem. Jest trochę sztywna ale mimo wszystko bardziej komfortowa od A4 B8. Dużym plusem jest większy prześwit, dzięki czemu nie ma problemu z zahaczaniem o krawężniki, studzienki, czy jakieś wyboje. Auto już dosyć stare, z dużym przebiegiem a jest zwarte, w środku nie trzeszczy (nawet panorama) i od początku nie ma żadnych problemów z zawieszeniem :) nawet nic nie zaczęło delikatnie stukać. Części eksploatacyjne śmiesznie tanie.
5,0
~MIrek
Audi Q5 II
SUV 2.0 TDI 190KM 140kW
Auto zewnętrznie nie należało do moich preferowanych ale po testach BMW X3, Lexusa NX i RX, Volvo XC60, Mercedesa GLC, Skodę Kodiak okazało się najbardziej wyważone, przyjazne. Hasło "perfekcja w detalach" okazuje się prawdą- wszystko jest dopracowane w szczegółach, ma się poczucie bezpieczeństwa, komfortu, solidności choć nie ma żadnych wodotrysków. Zaskoczyło mnie bardzo małe spalanie- nie kasowałem średniego zużycia ze 100 000 km i jest to sensacyjne 6,7 l ! Nawet szybkie trasy- kilkaset kilometrów autostradą ze średnią 130 (jazda w Niemczech 160-170, w Polsce 150) to poniżej 7 litrów. Ostatecznie przekonał mnie w 2018 duży rabat (takie wówczas były) i to przełamało moją niechęć do niemieckiej motoryzacji :)
4,4
~Stanisław
Audi Q5 I
SUV 2.0 TDI 170KM 125kW
Przebieg auta 120tyś km i dziesięć lat eksploatacji w wersja S-Line z pełnym pakietem . Wersja S-Line wygląda super wizualnie i wygodne są fotele z logo lecz spalanie w trasie przy szybkościach do 130km powyżej 8litrów nie należy do ideału . Nie wiem skąd się biorą opinie o niskim spalaniu przy stałym napędzie na koła . Wcześniej posiadałem wersję Q5 140KM lecz bez pakietu S-Line lecz miała przebieg ponad 200tyś km , różnica jest odczuwalna w prowadzeniu , zawieszeniu i przyśpieszeniu lecz spalanie miałem niższe . Polecam Audi Q5 lecz z mocniejszym silnikiem większa frajda z jazdy .

Raporty spalania Audi Q5 (SQ5)

Liczba raportów: 273
Średnie spalanie dla Audi Q5
7,8 – 12,8
l/100 km
6,1 – 10,7
l/100 km
11,7 – 12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Audi Q5 I
SUV 2.0 TFSI 211KM 155kW
Spalanie z komputera pokladowego. Wyszlo dosc optymistycznie gdy porownalem z wynikami spod dystrybutora. Komputer zaniza powyzej jednego litra spalanie. W lecie w krakowskich korkach wlekac sie zgodnie z ulicznym ruchem spala ok 10 litrow benzyny. Jak sie czlowiek rozpeczi na autostradzie to spalanie ma ok 14 litrow. Wynik uwazam za nadzwyczaj dobry biorac pod uwage gabaryt i mase auta. Moj identycznej wielkosci dwudziestoletni JEEP z V8 pod maska przepala dwukrotnie wiecej paliwa. A osiagami na asfalcie wcale sie nie odroznia znaczaco od 2.0 TFSI. Po roku uzytkowania opinie mam mieszana. Auto kupione za 10 najnizszych krajowek. Wsadzone kolejne 6 pensyjek w remont silnika i skrzyni biegow i to zaledwie przy przebiegu 200 tys km. Dzieki temu auto przestalo spalac olej . W zasadzie wogole go nie bierze. Tutaj moge polecic firme VAGSYSTEM ze Skoczowa. Drogo i dobrze. I skrzynia po wymianie zasadzniczych elementow zaczela jezdzic 'praaawie' jak hydrokinetyk amerykanski. Czuc ze sa momenty ze rozlacza naped i zmienia za szybko biegi co irytuje. Na szczescie zona tym powozi na codzien i ona tego nie zauwaza. Cos co mi przeszdadza rowniez to zaawansowane systemy. Jezeli chcesz na sliskim ostro przyspieszyc, na przyklad uciec ze skrzyzowania skrecajac mozesz sie zdziwic co auto bedzie wyczyniac. A stary Jeepek zalaczy blokady i na pelnym bucie wystrzeli do przodu oddajac ci pelnie kontroli nad soba. Audi bedzie z toba walczyc. Ponadto pozycja na poczatku wydaje sie wygodna ale po 3 godzinach jazdy marzysz o opuszczeniu fotela. Przypomnialy mi sie czasy golfa II i jego beznadziejna pozycja nogi na pedale gazu. Normalnie po godzinie jazdy juz manewrujesz stopa na pedale. Pozatym auto super. Obszerne, pakowne, zaskakujaco ciche i komfortowe pomimo dachu panoramicznego i 20 calowych kol. Ladnie wybiera nierownosci. Pewnie jedzie chociaz wspomaganie kierownicy moglo by byc silniejsze. Bardzo dobrze grzeje i wydajnie chlodzi. Narazie ocena 4 na 5.
8,0
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW
Po roku jeżdżenia - na trasie jadąc zgodnie z przepisami, bez tempomatu i starając się spalić jak najmniej udało mi się zejść do 5,8l na trasie 400km. Jadąc na wakacje, spokojnie i płynnie załadowanym autem na trasie blisko 1000km średnia wyszła 6,4l. Przy agresywnej jeździe na trasie, maksymalnie auto spaliło mi 9,5l. Generalnie auto dużo bierze paliwa przy przyspieszaniu, ale jest bardzo oszczędne przy jeździe ze stałą prędkością. Auto jest ciężkie i przez to jazda w mieście jest mniej oszczędna - przy dużych korkach spalanie dochodzi do 12-13l. Przy mniejszych korkach można zejść na 9-10l.
10,3
Audi Q5 II
Q5-e Sportback 2.0 50 TFSI e 299KM 220kW
Dramat. Smok, który jak tylko lekko wcisnie się gaz to połyka paliwo. Przy super oszczędnej jeździe schodzi raptem do 8 l. Przy bardziej dynamicznej jeździe lekko łyka 12 l. Przy ruchu autostradowym 140 km/h na długiej trasie spala 10,8 l.
Audi Q5