Szukaj

Informacje o Audi Q3 II SUV 1.5 35 TFSI 150KM 110kW od 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Na początek Audi będzie dostarczać nowe Q3 z czterema silnikami do wyboru: trzema jednostkami TFSI i jedną jednostką TDI. Zakres ich mocy sięga od 110 kW (150 KM) do 169 kW (230 KM). Wszystkie cztery to silniki czterocylindrowe z wtryskiem bezpośrednim
i turbodoładowaniem. Są mocne, wydajne i charakteryzuje je wysoka kultura pracy.
Wszystkie motory TFSI posiadają też filtr cząstek stałych.

Bazowa jednostka napędowa to silnik benzynowy o pojemności 1,5 l, mocy 110 kW (150 KM)
i momencie obrotowym 250 Nm. Wykorzystuje on wydajną technikę cylinder on demand, która przy niskim obciążeniu odłącza czasowo dwa cylindry. Audi Q3 35 TFSI na początek będzie zestawiane z szybko przełączającą biegi siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic
i z napędem na przednią oś. Jesienią pojawi się sześciobiegowa skrzynia manualna.

Dwulitrowy silnik benzynowy w Audi Q3 40 TFSI ma moc 140 kW (190 KM) i generuje maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Jego mocniejsza wersja – Audi Q3 45 TFSI, dysponuje mocą 169 kW (230 KM) i momentem obrotowym 350 Nm. Oferuje tym samym naprawdę sportowe osiągi. Oba silniki współpracują standardowo z siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów S tronic i stałym napędem na cztery koła quattro z hydraulicznym sprzęgłem wielopłytkowym. Jego elektroniczne zarządzanie łączy dużą radość jazdy z doskonałą stabilnością i świetną trakcją.

W przypadku silników wysokoprężnych, ofertę otwiera dwulitrowa jednostka o mocy 110 kW (150 KM) i momencie obrotowym 340 Nm. Audi Q3 35 TDI na początek będzie dostępne
z manualną skrzynią biegów i napędem na cztery koła quattro. Nieco później klient będzie miał możliwość zamówienia automatycznej skrzyni biegów S tronic w połączeniu z napędem na przednią oś. Po wejściu modelu na rynek program silników wzbogaci jednostka 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM).

czytaj więcej
Powagosław
Podobny do Q5 i Q7, ale nie jest wyłącznie ich miniaturą. Co więcej, ładniejszy i zbudowany bardziej proporcjonalnie od swojego starszego i większego brata Q5. Nieco kobiecy, ale takie samochody podobno bardzo przyciągają mężczyzn. ~Powagosław
Luzacjusz
Ładne auto dla niemieckiego nastolatka, którego rodzice mają w domu trochę waluty. Dawno temu marzeniem 18-letniego chłopca był Ford Mustang. Dziś małolaty chcą mieć SUV-a, zaświadczenie o przebytej dysleksji i dużo „like’ów” na facebooku. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 85,9 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
2,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 17% / przeciw: 83%

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów
Średnie spalanie dla Audi Q3 II SUV 1.5 35 TFSI 150KM 110kW od 2018
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Audi Q3 II
SUV 1.5 35 TFSI 150KM 110kW
Spalanie auta dość przyzwoite. Przed zakupem byłem przestraszony komentarzami że auto pali 12 l/100km. Rzeczywiście jeżeli ktoś robi odcinki maksymalnie po 2-3km na zimnym silniku to takie spalanie może jest realne. Ale przy moich trasach gdzie pokonuje minimum 15 km w jednej trasie i z czego mam 50% miasto i 50% trasa to komputer pokazuje średnie zużycie paliwa 7,8l/100km po przejechaniu 7500 km. NIe jest to super oszczędna jazda bo lubię momentami mu przycisnąć, tym bardziej że ten silnik na takie auto szału nie robi. Jak ktoś chce lepsze osiągi to polecam minimum 2l w tym samochodzie i min. 200 km
7,0
Audi Q3 II
SUV 1.5 35 TFSI 150KM 110kW
Piękny, a zarazem zwinny i praktyczny samochód. Na miejskie przejazdy w zupełności wystarcza, a na drogach krajowych jeżdżąc przepisowo jest naprawdę oszczędne. Gdy ktoś chce wyciskać z niego rajdowe osiągi to niech wybierze wersję RS.
10,6
Audi Q3 II
SUV 1.5 35 TFSI 150KM 110kW
Ten silnik w tym aucie to jakieś ogromne nie porozumienie, cieszę się ze miałem okazje przetestować tydzień przed zakupem i faktycznie zrobić w tym czasie około 2500km. Minimalne spalanie na autostradzie przy 120kmh na trybie Efficiency to prawie 9,5litra a auto już praktycznie nie przyspiesza. Samo prowadzenie bardzo przyjemne :)

Usterki Audi Q3 II

Liczba wpisów: 9
Zawieszenie
  • Audi Q3 II SUV
  • zawieszenie
  • 50 tys. km
Przez rok zgłaszałem problem z zawieszeniem do aso , gwarancja . Zbywani mnie ze problemu nie ma, ze wszystko jest dobrze. Po gwarancji pierwszy przegląd i diagnoza , Wagach i przekładnia kierownicza docwumiang !!! Nie muszę pisać ile sobie wyceniają . Przestrzegam . Nie dajcie się zbywać w Asi na gwarancji . W mojej ocenie celowo nie robią żeby później spróbować naciągnąć. Ja naprawiłem już nie w aso , a mechanik powiedział ze szkoda ze wcześniej nie przyjechałem bo te modele maja właśnie problemy z przekładnia i zawieszeniem ;-). Takie życie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Reset ustawień
  • Audi Q3 II SUV 2.0 40 TFSI 190KM 140kW od 2018
  • instalacja elektryczna
  • 30 tys. km
resetujące się ustawienia mmi ( data, godzina, przebieg km, ustawienia wyświetlacza). reset głównie następuje ( chociaż nie zawsze) przy pobieraniu statusu samochodu przez stronę web. do ASO zgłoszone. aso nie potrafi tego naprawić . nie ma wytycznych od producenta jak to naprawić. i tyle w temacie. wszystko dziala, ale denerwujący jest fakt, ze raz na tydzień, dwa trzeba ręcznie ustawiac nowe ustawienia. poza tym nie mozna śledzić średniego spalania na dłuższym przebiegu , bo się wszystko zeruje ;-(
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wspomaganie kierownicy
  • Audi Q3 II SUV
  • układ kierowniczy
  • 36 tys. km
Przy jeździe z wyłączonym silnikiem przy niskich prędkościach następuje wyłączenie wspomagania kierownicy. Dzieje się to przy prędkości mniejszej niż 10km/h. Silnik 1.5 TFSI mHev. Mocne skręcenie kierownicy powoduje włączenie silnika spalinowego i wspomaganie ożywa.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi Q3 II SUV