Szukaj

Informacje o Audi A8 D5 Sedan Facelifting 3.0 55 TFSI 340KM 250kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Auta luksusowe

Nowe A8 debiutuje na rynku z dwoma silnikami V6 o pojemności 3 litrów w dwóch wariantach.  Benzynowa odmiana zaoferuje 340 KM, a jednostka wysokoprężna - 286 KM. Moc przenoszona jest na wszystkie cztery koła (napęd quattro). Standardem dla wszystkich wersji jest automat tiptronic o 8 przełożeniach. Czwarta generacja A8 będzie standardowo wyposażona w instalację elektryczxną 48 V. Wszystkie egzemplarze będą posiadały  system mild hybrid wykorzystujący alternator pełniący rolę rozrusznika (BAS). Rozwiązanie to pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa.

 

 

czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 2995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 340 KM (250 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1370 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,2 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 89 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Usterki Audi A8 D5

Liczba wpisów: 3
Układ hamulcowy
  • Audi A8 D5 Lang 3.0 50 TDI 286KM 210kW 2017-2021
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Skończyły mi się klocki przód przy 25000 tys kilometrów i nie było żadnej informacja na desce rozdzielczej.Audi Świtoń i Paczkowski Lubin przedstawił mi śmieszną diagnozę ,, Zbyt dynamiczna jazda ,, .To jak mam poruszać sie Autem tej klasy ?.Nie jeździć szybko i powoli hamować ?.Nie wiem co żle zrobiłem ale co mogłem żle zrobić jeżdżąc pojazdem który służy do jazdy.Wgrali mi też kompletnie nowy program więc dalszy wgląd i diagnoza z mojej strony niestety jest nie do sprawdzenia.Tarcze i klocki dałem do ekspertyzy bo je zabrałem z sobą .Chętnie posłucham podobnych przypadków i nie zostawiam tego w spokoju gdyż nie daje mi to spokoju.Dodam ż Audi A8 jażdże już oo 2002 roku. Ogólnie polecam pojazd . mail :wojtekg@gmx.de
Początki usterek
  • Audi A8 D5 Sedan 3.0 50 TDI 286KM 210kW 2017-2021
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Na początku powiem, że auto jest mega wygodne. Wady: Generalnie jestem średnio co dwa miesiące w serwisie. Przebieg 92tys km, 2018r. od nowości w moich rękach. Awarie były różne... Rok 2019, Przebieg 20tys km napinacz paska i od tego czasu zaczęła się przygoda... Aktualnie stoi w serwisie trzeci tydzień i czekam na odbiór.
Klamki
  • Audi A8 D5 Sedan
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Mam już wymienione 3 klamki teraz czekam na wymianę 4 .
Audi A8 D5 Sedan Facelifting