Szukaj

Informacje o Audi A8 D4 Sedan 3.0 TFSI 290KM 213kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Auta luksusowe

W tym aucie nie ma zÅ‚ych silników. Już 3-litrowy diesel o mocy 258KM Å›wietnie radzi sobie z aluminiowym nadwoziem – bÅ‚yskawicznie wchodzi na obroty, rezerwa mocy jest duża i sprawia mnóstwo frajdy. Jednak to 4.2l 385KM generuje prawdziwe emocje – ta limuzyna zmienia siÄ™ w auto sportowe! Benzynowy silnik 3.0 TFSI 310KM musi ustÄ…pić mu miejsca na podium, ale 4.0 TFSI 435KM to istna rakieta. Szybszy jest tylko S8, ale oba motory sprawiajÄ… niesamowite wrażenie, w ogóle nie czuć gabarytów tego auta.

czytaj więcej
Powagosław

Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.

~Powagosław
Luzacjusz

DzieÅ‚o sztuki użytkowej. Klasycznie piÄ™kne, najÅ‚adniejsze w historii modelu. A teraz wÅ‚Ä…cza siÄ™ pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że Å‚adniejsze A8 już nigdy nie bÄ™dzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 290 KM (213 kW) przy 4850 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 2500-4850 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie mechaniczne
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje W pełni elektroniczny układ sterowania silnikiem, elektroniczny pedał przyspieszenia, bezpośredni wtrysk paliwa, SIMOS 8.
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
5,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Usterki Audi A8 D4

Liczba wpisów: 5
awaria rozrusznika
  • Audi A8 D4 Lang Facelifting 3.0 TDI 258KM 190kW 2013-2016
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po 40 000 km zaczął mieć problemy z rozruchem gdy system start-stop wyłączył rozgrzany silnik. Silnik można było uruchomić dopiero po kilku minutach gdy lekko ostygł. Serwis na gwarancji wymienił rozrusznik ale po kilku tygodniach sytuacja zaczęła się powtarzać. Dopiero znajomy elektryk pozagniatał kombinerkami wszystkie złącza elektryczne i od ponad 2 lat nie ma problemu. Podobnie miałem w poprzednim Audi złącza są jednorazowego użytku i po jakiejś ingerencji w instalację elektryczną trzeba używać kombinerek
Awaria Układu Chłodzenia
  • Audi A8 D4 Sedan Facelifting
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 146 tys. km
Przy prędkości około 120 km/h wyskakuje kontrolka Awaria Układu Chłodzenia Wyłącz silnik i po chwili gaśnie. Jak jadę szybciej to co chwilę alarmuje, jak tylko auto zwolni poniżej około 115 kontrolka nie występuje, tak jakby próbowała załączyć wentylator przy tej prędkości dodatkowy. W warsztacie błąd na wentylatorach im wyskakuje.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Awaria Układu Chłodzenia
  • Audi A8 D4 S8 Facelifting 4.0 TFSI 520KM 382kW 2015-2017
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 145 tys. km
Przy prędkości około 120 km/h wyskakuje kontrolka Awaria Układu Chłodzenia Wyłącz silnik i po chwili gaśnie. Jak jadę szybciej to co chwilę alarmuje, jak tylko auto zwolni poniżej około 115 kontrolka nie występuje, tak jakby próbowała załączyć wentylator przy tej prędkości dodatkowy. W warsztacie błąd na wentylatorach im wyskakuje.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Audi A8 D4 Sedan