Trzecia generacja modelu (oznaczona symbolem D4) produkowana w latach 2010-2017. Odmieniony stylistycznie – projektantem auta był Christian Winkelmann. Konstrukcyjnie częściowo spokrewniony ze swoim poprzednikiem, choć budowano go na nowej platformie podłogowej Audi MLP, zmodyfikowanej wersji płyty VW Group MLB. Od 2014 roku oferowany w wersji po faceliftingu. Dzięki zastosowaniu aluminium, A8 D4 był najlżejszym samochodem w swojej klasie. Dostępny w usportowionych wersjach S8 i S8 Plus, a także jako przedłużona limuzyna A8 L W12 oraz w odmianach opancerzonych serii A8 L Security.
To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.
Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!
Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.
Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.
~ Tomek
TAK(100%)
przyspieszenia
spalania
wyciszenia
Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.
~PowagosławDzieło sztuki użytkowej. Klasycznie piękne, najładniejsze w historii modelu. A teraz włącza się pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że ładniejsze A8 już nigdy nie będzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.
~Luzacjusz